Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva mener dere?

Må gutten være høyere enn jenta? Ser det fullstendig idiotisk ut om gutten er litt lavere?

Idealet er selvsagt at gutten er høyere enn meg, men jeg traff en fyr for et par uker siden og han er lavere enn meg. Hvor mye vet jeg ikke, vanskelig å se på øyemål og jeg syns det virker litt opplagt å spørre.

Selv er en del over 170 og i tillegg går jeg på høye hæler!

Han virker bra på alle områder så langt. Har ikke truffet han veldig mange ganger, og foreløpig er det ingenting seriøst, men det lover bra.

Meen høyden plager meg litt skal jeg innrømme. Spes. med tanke på at exen var nesten 2 meter og jeg er vant med det:p Egentlig betyr det jo ikke noe, føler meg ikke mindre feminim eller "ikke beskyttet av en stor mann" av den grunn, men rent estetisk ser det ikke optimalt ut.

Altså, jeg har ikke tenkt å dumpe han pga dette, men jeg er interessert i å høre meninger:)

Har du vært/er sammen med en lavere gutt? Får dere rare blikk og kommentarer?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Hva mener dere?

Må gutten være høyere enn jenta?

Har du vært/er sammen med en lavere gutt?

Ja, synes det.

Nei, har ikke vært sammen med en lavere gutt.

Skrevet

Ja, synes det.

Nei, har ikke vært sammen med en lavere gutt.

Jeg syns også det, sånn i teorien.

Men kunne du/dere droppet en fyr kun pga høyden? :)

Eller hadde dere ikke falt for han i første omgang pga høyden?

Skrevet

Hei!

Jeg synes personlig også det blir litt estetisk feil når gutten er lavere enn jenta. Er utallige tråder om dette på forumet fra tidligere. Rent biologisk er det jo også sånn at individer av hankjønn er større (høyere) enn individer av hunkjønn, så det er ikke så rart man synes det ser riktig ut når gutten er høyest.

Men så er det jo veldig mange andre egenskaper som burde veie tyngre enn høyde, så man må nesten se på gutten/mannen som en pakke. Om han ikke er så høy, har han kanskje andre egenskaper som veier opp for det.

Selv har jeg hatt høy kjæreste (190cm) og en pappa som var 194cm på sitt høyeste, så høye gutter har alltid vært mest naturlig for meg. Den siste jeg var skikkelig forelsket i var 180cm, akkurat på snittet, men noe særlig under 180cm synes jeg blir litt lavt. Er selv 168cm.

Skrevet

Jeg syns også det, sånn i teorien.

Men kunne du/dere droppet en fyr kun pga høyden? :)

Dessverre, hadde jeg nok ikke i utgangspunktet prøvd å bli sammen med en gutt som var lavere enn meg. Men man skal aldri si aldri, dersom en lavere gutt tar meg med storm sier jeg jo ikke nei. Men i utgangspunktet faller jeg ikke for lave gutter. Taper sikkert masse på det, men det er jo en preferanse, akkurat som at jeg aldri vil få kjæreste som elsker store pupper (har små pupper selv). ;)

Skrevet

Dessverre, hadde jeg nok ikke i utgangspunktet prøvd å bli sammen med en gutt som var lavere enn meg. Men man skal aldri si aldri, dersom en lavere gutt tar meg med storm sier jeg jo ikke nei. Men i utgangspunktet faller jeg ikke for lave gutter. Taper sikkert masse på det, men det er jo en preferanse, akkurat som at jeg aldri vil få kjæreste som elsker store pupper (har små pupper selv). ;)

Det er en ærlig sak det :)

Vet ikke hvor mye lavere han egentlig er, får sjekke nærmere neste gang:p Jeg er sånn som føler alle gutter er lave pga min vane med høy ex. Forrige fyren jeg hadde noe på gang med trodde jeg var lav, men han var visst 184 da jeg spurte, og det er jo helt normalt.

Frem med målebåndet:D

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Stemmer, hadde ikke falt for en som er lavere.

Skrevet

Jeg er ikke så høy selv, så jeg vil helst ha en gutt som er høyere enn meg. Selv er jeg ca 160 og da er det perfekt om gutten er 175cm eller noe.

Var på date med en fyr som var lavere enn meg en gang. Eller kanskje like høy. Det føltes litt merkelig. Likte absolutt ikke det.

Skrevet

Må?

Det er bare mennesket som er hjernevasket til å tro og mene at det "må" være sånn.

Har du litt intelligens og ryggrad så klarer du å bestemme sånt selv.

Skrevet

Jeg er 155 cm høy så menn som er like høye som meg blir rett og slett "rare" i fasongen. De ser ikke ut som menn.

Om jeg hadde vært 170+ selv så tror jeg grensen min hadde gått på 5 cm lavere enn meg... Synes det er helt greit med par som er sånn ca jevnhøye, også selv om det betyr at jenta blir høyest når hun har på sko med høye hæler.

Skrevet (endret)

Forrige fyren jeg hadde noe på gang med trodde jeg var lav, men han var visst 184 da jeg spurte, og det er jo helt normalt.

Jeg er rundt der høydemessig, og føler meg ikke spesielt høy. Ei bekjent av meg er litt høyere igjen, og jeg ser på henne som en Godzilla, selv om hun er slank og har et alminnelig utseende. Null tenning fra min side i det hele tatt. Tror det er verre for høye jenter på langt over 180cm.

Om du trenger en skikkelig forelskelse for å bli overtalt ville jeg ikke gått for det. De varer ikke evig, og plutselig sitter du der med en liten mann i forhold til deg selv og føler deg vanvittig ufeminin.

Dersom planen er å ha en kort romanse (type mindre enn 2 år), ville jeg ikke brydd meg om høyden dersom følelsene/tenninga var til stede.

Litt brutalt sagt, men sånn jeg føler det.

Endret av Lade
Skrevet

Kjæresten til søstra mi er noen cm lavere enn henne, men de har det kjempefint sammen likevel. Tror aldri det har vært et problem for dem i det hele tatt, vet ikke om de har ofret det mer enn kanskje en og en halv tanke engang.

Jeg er fan av at partnere er høyere enn meg (både gutter og jenter) men det har aldri vært et must. Har aldri møtt noen og bare "nope, for lav, NESTE!" ... muligens fordi jeg sjelden har møtt oppriktig interessante personer som har vært lavere enn meg. Jeg..vetikke.

Men om høyden setter stopper for et potensielt dødsbra forhold... Hull i hodet, det sier seg vel selv.

Skrevet

Har hatt en kjæreste som var lavere enn meg, men det gjorde jo ingenting! Var såpass forelska at det gikk hus forbi :sjenert:

Har aldri hatt kjæreste som har vært særlig mye høyere enn meg..hmm, hadde egentlig ikke tenkt om det før jeg så denne tråden på KG. Så da konkludrer jeg med at det ikke har noe å si :ler:

Gjest caramiacaramella
Skrevet

Ja, jeg synes gutten bør være høyere enn meg. Tror ikke jeg hadde begynt på noe med en som var lavere enn meg eller like høy(jeg går mye med hæler, så da hadde jo jeg blitt høyest). Vet det er overfladisk, men sånn er det:/

Skrevet

Jeg har vært sammen med en som var litt lavere enn jeg (et par cm omtrent). Må innrømme jeg følte meg litt som "diger dundre" ved siden av ham, selv om jeg ikke betraktet det som noe stort problem. Likevel må jeg innrømme jeg foretrekker at mannen er litt høyere enn jeg.

Gjest brutal_mann
Skrevet

En ting er sikkert, du finner ikke datingprofiler der kvinner ser etter menn som er lavere enn dem selv. Så vi kan tro vi har så selvstendige valg som bare mennesker kan, sannheten er at biologien rævkjører oss over en lav sko :cool:

Ergo, jo laver mann en er,jo mindre sjanse for å få seg noe. Om en ikke har et lass med gryn da :cool:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 1,68 høy, og kan ikke se for meg at jeg noen gang kunne falle for en som er lavere enn det. Jeg er i utgangspunktet heller ikke glad i svært høye gutter (nærmere 1,90 og oppover), men de blir vurdert på lik linje med de mer gjennomsnittlig høye. De lave er liksom aldri aktuelle i det hele tatt.

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg ikke hadde følt meg komfortabel i sammen med ei dame som var høyere enn meg selv.

Skrevet

Jeg har vært sammen med noen som var ørlite høyere enn meg selv. Det gikk greit, men med en gang jeg tok på meg høye hæler, ble jeg høyere enn ham. Synes ikke det var noe kult. Ble til at jeg ikke brukte høye hæler, og jeg liker å kunne pynte meg med høye hæler :)

Har ikke noe lyst til å være sammen med en ny lav mann. Kan aldri vite hva som skjer, men jeg ønsker meg i allefall en høyere ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...