Gå til innhold

Nebulas verden


Gjest Nebula

Anbefalte innlegg

Gjest Nebula

Oppdaget dagbokfunksjonen her og må teste den ut... Kjekt med et sted hvor man kan lufte tankene.

Selv er jeg en kvinne i min beste alder, hehe, dvs jeg jobber meg oppover 30-tallet. Er gift, mamma til et nydelig lite knøtt og vi har også hund som krever sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nebula

Sukk, påsken går unna alt for fort. Er jo i permisjon, men mannen har jo fri og det er jo herlig. Selv om vi har vært hjemme så er det jo koselig å være sammen hele dagen. Tror knøttet også setter pris på at vi er hjemme, ennå mer oppmerksomhet...

Skal snart finne senga her, morgendagen starter vel tidlig som vanlig, slutt på å sove lenge om morgenen ja. Har unnet meg et lite glass vin idag, det er skikkelig luksus. Det har også blitt en lang tur med barnevogn, hund og mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nebula

Da var påsken over, rart å være hjemme alene med baby og hund igjen, men det går seg til. Har hatt en lang trilletur idag, det var godt for kroppen. Tror jeg må begynne og trene litt på SATS igjen, la mannen passe barn og hund mens jeg svetter litt. :)

Ellers ikke så mye som skjer her, tror jeg må dra igang et treff med barselsgruppa i uka som kommer. Greit å være litt sosial.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nebula

Idag har vi trillet til og fra sentrum... 50 min tur ned og da er det hovedsaklig nedover, brukte nok litt lengre tid opp igjen. Er passe sliten, men den lille sov jo som en stein da. Var også innom helsestasjonen en tur, fikk veid frøkna + at hun fikk mat og tørr bleie. Er så greit å stoppe der for å gjøre slike praktiske ting når man er i sentrum. Fikk ikke snakket med helsesøster da, men skal jo inn til 5 mnd kontroll om ikke så altfor lenge.

Og imorgen skal jeg på kurs, dvs mannen skal være hjemme med frøkna vår. Går nok bra, hun er jo både mamma og pappadalt. Synes det er greit at hun er så godt knytta til oss begge to, kjekt at man kan ta seg en tur bort uten at hun slår seg helt vrang + at man er to om å trøste når det trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nebula

Da var kursdagen over, rart å være borte fra frøkna en hel dag, men også godt å tenke på litt annet og treffe andre folk. Fikk uansett et stort smil da jeg kom hjem + at noen var veldig lysten på mammakos. Lille skjønningen...

Nå har hun sovnet, litt overtrøtt, men roet seg nå til slutt. Er spent på hvordan natta blir, første gangen hun har fått grøt til kvelds. Riktignok ikke full porsjon, men kan jo hende det hjelper litt. Tror hun gjerne skulle hatt større porsjon, er skikkelig ivrig og kjempeflink til å spise.

Men tror jeg skal køye selv snart, temmelig trøtt og vet jo ikke helt hvordan natten blir...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nebula

Da var det søndag igjen og det er blå himmel og sol ute, herlig at våren endelig dukker opp. Det er så godt å gå lange turer med vogn og hund i sola. Må bare bli kvitt ryggvondtet mitt, dvs er vel mest vondt nedover beinet nå, er skikkelig skakk når jeg går. Ganske sært. Imorgen har jeg avtalt trilletur med barselsgruppa så håper det ordner seg til da, i verste fall får jeg hoppe over turen og invitere de hit på kaffe etter turen.

Ellers er lille frøkna oppe i en halv porsjon grøt, tror vi skal holde oss der ei stund fremover, men det ser ut til å gå bra. Søvnen er ikke så veldig mye påvirka, har vært skikkelig morgenfugl i helga, dvs skal opp klokka seks... Dagsøvn er det så som så med, men hjelper litt at vi kan ta turen ut i vogna med jevne mellomrom i løpet av dagen.

Og igår hadde jeg og mannen biffmiddag med rødvin da hun hadde sovnet, etterpå så vi film, hun våknet ikke en eneste gang så det ble skikkelig voksentid, føler det er viktig å prioritere litt slik også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nebula

Arg, ryggvondtet mitt har ikke blitt noe bedre... Trodde det gikk rette veien, men neida... Har gått to småturer med frøkna + en lang, det gikk igrunn greit, brukte lengre tid en vanlig, men innser nå at det muligens var fordi jeg hadde vogna å støtte meg på at det gikk så bra. Dvs jeg halter fremdeles rundt her inne, tror jeg må ringe legen imorgen, spørre meg til råds om fysioterapeut eller kiropraktor kan hjelpe. Men har hatt en bra dag tross alt, frøkna har hatt noen gode dupper i stillestående vogn og vi har hatt besøk av barselsgruppa mi.

Får se hvordan morgendagen går, da skal sambo bort etter jobb og kommer først hjem da frøkna legger seg. Men vi klarer oss selv også, går bare en del tregere for tiden... Tror han skal få oppdraget med å gå en lengre tur med hunden da, blir nok bare korte turer for å få frøkna til å sovne på meg imorgen.

Tror også vi har fått barnehageplass, litt forvirret... Fikk avslag i påsken, men da jeg logget meg inn hos kommunen så virket det som at vi hadde fått et tilbud. Må ringe imorgen og høre, kjekt å vite fra når det gjelder også. Men har vi fått plass da blir det jubel i heimen. Slipper kabalen med ulønna perm, diverse barnevakter, dagmamma osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nebula

Idag fikk vi brev om barnehageplass... :) Litt satt ut over at det gikk så greit og samtidig gikk det opp for meg at vi skal være borte fra frøkna hele dagen fra høsten/vinteren av. Men jeg er også glad for at vi slipper å stresse mer med dette. Har fått plass fra august, det er jo endel tidligere enn planlagt, men får høre litt om vi må bruke plassen fullt ut den første tiden. Gir jo muligheten for en veldig myk oppstart i barnehagen. :)

Ellers har jeg vært hos legen idag, fått konstantert betennelse i beinet så nå blir det smøring av Ibux gel de kommende dagene. Håper det hjelper på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nebula

Blå himmel og snart helg...

Er litt sliten etter natta da det var ei som var litt urolig, men nå ligger hun fornøyd på golvet og gymmer. Tenkte oss bort i helgen, så må vel pakke litt etterhvert + ta oss en dusj. Frøkna trenger en vask hun også så jeg tenker at jeg tar med meg henne inn i dusjen. Det er så lettvint. :)

Ellers ikke så mye som skjer her, litt lei nå om dagen, men tror det går raskt over, blir godt å komme seg bort i helga iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nebula

Da har vi kommet oss hjem fra vår lille utflukt, var ei koselig og travel helg. :) Mye oppmerksomhet for frøkna, men det er bra at hun blir litt mer vant til det.

Ellers er det herlig med vår, snart bart rundt husrekka her nå... Har hus i enden, noe som betyr litt mer "hage", blir litt mer jobb, men det er godt å ikke bo inneklemt også. Satser på å avansere til enebolig om noen år, men enn så lenge er det plass nok her.

Nå sover frøkna ute, mannen kommer snart hjem med middagsmat og jeg er en smule lei av å ha vondt i beinet. Kjenner fremdeles at det er ømt etter den lille turen med vogn jeg tok for å få henne til å sovne. Hmm, kanskje jeg må ringe legen igjen, vet ikke helt hva han kan gjøre, men Ibuxsalve har iallefall ikke hatt mye effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nebula

Lørdagmorgen!!! Ny helg med sol, herlig...

Akkurat nå sover frøkna, sovnet i vugga på stua, herlig. Ikke alltid så lett å få til å sove på dagtid uten vogn, men de to siste dagene har jeg puttet henne i vugga med smokk og bamse og da har hun sovnet mens jeg har vugget litt på vugga og sunget litt. Skal få grøt og litt fruktmos da hun våkner. Grøten glir ned, men fruktmosen har litt uvant smak. Får derfor en smakebit av sistnevnte hver dag. Kjøpte noe ferdig i butikken som jeg er frosset ned i småporsjoner. Etterhvert skal jeg prøve meg på litt hjemmelaget, ingen vits å kjøpe inn det man lett kan lage selv.

Ellers ikke så mye som skjer, er blitt forkjøla, men er vel på bedringens vei. Håper bare ikke frøkna blir smitta, var visst litt tett i natt i følge mannen. Selv sov jeg på gjesterommet for å ikke forstyrre nattesøvnen til mann og frøkna så mye, det var litt godt å sove uforstyrret selv om jeg hoster og snufser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg visst ikke lagt igjen spor før :vinke:

Hvor gammel er jenta di? Tror vu har sagt før at hun er rundt samme alder som Lille Knøtt, men jeg husker ikke helt... :sjenert:

Kjekt at barnehageplassen er i boks! Vi har også fått plass, men ikke akkurat førstevalget. Veldig dårlige åpningstider der vi har fått som gjør at vi må jobbe en time for korte dager hver dag... Så har klaget og håper at det ordner seg med en annen barnehage før hun skal starte i desember.

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...