Furstina Skrevet 14. september 2003 #21 Del Skrevet 14. september 2003 Jo vi har ju sån tradition i Sverige. Själv har jag nog blivit färgad (eller övertalad?) av namndiskussioner med min man i denna fråga. Vårt barn kommer bara att få ett namn (om det inte blir ett norskt dubbelnamn, men det vill inte jag - så övertalad är jag inte ännu ), jag ser inte någon mening med fina extranamn som inte används. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asterix Skrevet 14. september 2003 #22 Del Skrevet 14. september 2003 Jeg har aldri forstått hvorfor folk synes å mene at tvillinger skal ha annerledes navn enn andre søsken i ulik alder. Om jeg hadde fått tvillinger ville jeg gitt dem hvert sitt navn uavhengig av hva den andre skulle hete, akkurat som med de 5 guttene og den ene jenta jeg har så langt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andersdatter Skrevet 14. september 2003 #23 Del Skrevet 14. september 2003 Anders og Sondre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 14. september 2003 #24 Del Skrevet 14. september 2003 Benjamin og Sebastian :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 14. september 2003 Forfatter #25 Del Skrevet 14. september 2003 Jeg har aldri forstått hvorfor folk synes å mene at tvillinger skal ha annerledes navn enn andre søsken i ulik alder. Om jeg hadde fått tvillinger ville jeg gitt dem hvert sitt navn uavhengig av hva den andre skulle hete, akkurat som med de 5 guttene og den ene jenta jeg har så langt. Har aldri hørt om noen som har gitt tvillinger annerledes navn jeg.. Er det noen som gjør det ?? Å hvilke "annerledes" navn har de fått da ?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asterix Skrevet 14. september 2003 #26 Del Skrevet 14. september 2003 Har aldri hørt om noen som har gitt tvillinger annerledes navn jeg.. Er det noen som gjør det ?? Å hvilke "annerledes" navn har de fått da ?? Hvorfor spør du da hva folk ville kalt dem om de fikk tvillinggutter? Hvorfor ikke da bare spørre: "Hvis du hadde to gutter, hva ville du kalt dem?" Og det er faktisk slett ikke uvanlig at tvillinger har navn som begynner på samme bokstav, eller rimer på hverandre eller lignende. Dette er langt mer sjeldent når det gjelder vanlige søsken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 14. september 2003 #27 Del Skrevet 14. september 2003 Arvid og Åsvar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 14. september 2003 #28 Del Skrevet 14. september 2003 Hvorfor spør du da hva folk ville kalt dem om de fikk tvillinggutter? Hvorfor ikke da bare spørre: "Hvis du hadde to gutter, hva ville du kalt dem?" Kanskje fordi hun venter tvillinger.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Montezuma Skrevet 14. september 2003 #29 Del Skrevet 14. september 2003 Thomas og Alexander....? Jonas og Anders....? Nei, jeg må ha en Andreas! Vanskelig, for vi har nære venner/familie med flere av de navnene. Hm, kanskje bra vi bare har jenter....! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 15. september 2003 Forfatter #30 Del Skrevet 15. september 2003 Hvorfor spør du da hva folk ville kalt dem om de fikk tvillinggutter? Hvorfor ikke da bare spørre: "Hvis du hadde to gutter, hva ville du kalt dem?" Fordi folk svarte så lett på hva de ville kalt en jente og en gutt om de fikk dem imorgen.. Derfor lurte jeg på om det var like lett å finne navn på to gutter... Å ja.. Jeg venter tvillinggutter, men har ikke tenkt å gi dem noen "annerledes navn" for det nei.. Men litt uvanlige kanskje - som ikke alle andre heter.. Samme som med de to døttrene vi har fra før Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Padmee Skrevet 15. september 2003 #31 Del Skrevet 15. september 2003 Hadde jeg fått bestemt ville de ha blitt kalt Nataniel Elia . Eller kanskje Gabriel Andreas/Aleksander Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå