Gå til innhold

Gode unnskyldning for å skulke jobben


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Er det noen rutinerte "unnasluntrere" her på forumet? Jeg er "syk" sånn ca 2 ganger i året, og hver gang strekker fantasien aldri langt nok, da jeg aldri er syk på ekte så har jeg sjelden noe godt å komme opp med. I morgen er den store dagen, tips mottas med takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lav moral?

Blir provosert av spørsmålet ditt. Vet du hvor mye penger som kastet bort hvert år pga folk som skulker jobb? Dette går utover bedriftene vet du...

Nei har for all del ingen tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest green tea

Er du aldring syk så du skulker bare 2 ganger i året

Hvis det er så kjeldent tror jeg ikke du trenger så my fantasi

Jeg sinnes ikke det har så stor beting vis det er så lite som det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare le :fnise: Men, skal vi se, influensa er jo normalt om vinteren, vanlig forkjøling funker jo hele året, sterk hodepine, spysyke, eller kansje du bare skal si du har akutt skulkesyke med høy feber og muskelsmerter?? Så lenge du ikke skal ha sykmelding, så er det egentlig ettfett hva som feiler deg, egenmelding er ei tillitssak mellom deg og arbeidsgiver. Og du er ikke pålagt å oppgi årsak! Arbeidsgiver har aldri rett til å vite hva som feiler, bare om arbeidsevnen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Ta deg en feriedag. Eller avspasering, men det er kanskje tvilsomt om du har orket å opparbeide deg nok timer? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en feriedag.

nemlig, da slipper du helt å finne på noe jug.

JEg hadde skammet meg om jeg brukte egenmeldingsdager uten å være syk, men det er klart, jeg er jo altfor politisk korrekt i følge mange på kg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Lav moral?

Blir provosert av spørsmålet ditt. Vet du hvor mye penger som kastet bort hvert år pga folk som skulker jobb? Dette går utover bedriftene vet du...

Nei har for all del ingen tips.

Denne argumentasjonen holder ikke. Det er klart det blir store millionbeløp om man legger sammen antall arbeidstimer til alle personer som er borte fra jobben i Norge i løpet av et år. Det sier seg selv.

Men har du tenkt på hvor mye penger vi utretter/jobber/skaper for de timene alle ER på jobb i løpet av et år?? Da blir de fraværstimene bare småtteri!

Det er dette man må sammenlikne mot.

Jeg er møkkadrita lei av alt dette maset til Jens S. om stadig å få ned sykefraværet.

Hører snart ikke annet.

I løpet av et stressende arbeidsår (fulltid) er det faen meg godt å få noen dager fri, jeg blir syk bare av tanken på den fulle arbeidsuka, 5 på 2 av, 5 på 2 av, og en jobb og sjef som bare maler på og det baller på seg med mer og mer og mer hele tiden.

Gir du jobben din en finger så tar den hele hånden til slutt, og skulle du bli nervøs og syk av det så er det ingen som hverken takker deg eller husker alt du gav for dem.

Nei, prøv heller å komme gjennom livet med minst mulig mas og energitapping.

Jeg veksler mellom å skylde på omgangssyke (oppkast/kvalme en gang, andre veien en annen gang), feber, voldsom hodepine, ryggvondt mm.

Mann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sistemann: Det var da ingen argumentasjon; mer som en faktaopplysning. For mindre firmaer kan dette være en stor utgift , men for større så blir det så lite at det av og til ikke tas tak i.

Jeg er enig i det du sier, absolutt! Det forventes mer, mennesker er ikke lenger et mennesker, men skal helst jobbe som en maskin. Mer skal gjøres samtidig, og til kortere tid. Så får man kanskje bonuser attpåtil, hvis man har vært så "flink" å ikke vært syk, vært så flink at man har vært 20 % mer produktiv enn hva man har forventet, uten å ha kræsjet på sykmelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde skammet meg om jeg brukte egenmeldingsdager uten å være syk, men det er klart, jeg er jo altfor politisk korrekt i følge mange på kg.....

Ikke ifølge meg - jeg hadde også skammet meg om jeg hadde jugd på meg sjukdom. Snakker om lav moral!

Ta en feriedag, en avspaseringsdag eller noe annet, men å juge på deg sjukdom for å få en fridag er rett og slett lavmål. Tenk på kollegaene dine som får mer jobb og stress på grunn av unnasluntreren deg :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk

Det finnes ikke gode unnskyldninger for å skulke jobben i det hele tatt. Er man syk, så er man syk og da kan man ikke noe for det. Men har man "vondt i viljen", så er man ikke syk og da tar man seg i nakken og kommer seg på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk på kollegaene dine som får mer jobb og stress på grunn av unnasluntreren deg :nei:

sant?

Jeg er hjemme pga at jeg ER syk, og synes det er vanskelig å holde meg hjemme til tross for at jeg virkelig trenger det. For andre må gjøre noen av mine oppgaver når jeg ikke er der, og de andre, har jo fulle jobber fra før. Heldigvis tar de det med ett smil, fordi de jo stoler på at når jeg er borte, så er det fordi jeg faktisk ER syk, ikke fordi jeg har litt vondt i jobblysta mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Da er vi enige kjære Mir!

Har bare jobbet for store firmaer selv, men skjønner jo at det kan være avgjørende for småfirmaer som kanskje sliter med røde tall osv.

Han over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ringe inn å si du sliter med følgende:

*Lojalitetsproblemer både ovenfor kollegaer og arbeidsgiver

*Relativt lav arbeidsmoral

*Dårlig selvinnsikt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

at du ikke skammer deg over å tenke slik :hakeslepp: Sykemelding og egenmelding er der for de som faktisk ER syke, ikke for folk som har vondt i viljen sin! Håper arbeidsgiveren din finner ut av den ekstremt dårlige moralen din. Jeg hadde aldri ringt inn en eneste egenmelding om ikke jeg lå lang flat i sengen og var virkelig syk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

He he, jeg må bare le! Så mange godtroende fjols på en og samme gang. Er det noen av dere som har vært syke fra jobben mer enn 1 gang i snitt hvert år de siste par årene? Hvis ja; jeg er aldri syk og får aldri noen ekstra "feriedager", smerteterskelen er lavere hos noen. Kanskje du mener du er syk en dag mens jeg faktisk drar på jobb med samme smerter, ergo tar jeg meg en "sykedag" med god samvittighet. Man får ikke igjen 1 krone ekstra for å være lojal og trofast. I de siste jobbene jeg har hatt har jeg aldri vært syk, og jeg får ikke noe lønnstillegg av den grunn.. Så hvorfor være dum og trofast?

Uansett begynner diskusjonen å skli ut, takker for de få personene som tok poenget mitt og ga meg tips. Selvfølgelig var en av de to en mann! ;) (Mtp. hvor mange kvinner det er på forumet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Selvfølgelig var en av de to en mann! (Mtp. hvor mange kvinner det er på forumet)

Føler hodepinen begynner å ta meg allerede :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får faktisk ganske mye ferie her i landet, skal man ha fri så får man ta ut en feriedag, ikke skulke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...