Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2010 #1 Del Skrevet 28. mars 2010 -Hvis jeg har glemt en pille eller to, har ubeskyttet sex, men har brukt pillen i ca 8måneder. Hvor lett er det å bli gravid ut av så kort tid med bruk av pillen? Jeg bruker p-pillen loette. -Hvis du har brukt p-pillen i 8 måneder men ønsker å slutte for å bli gravid, er det lettere å bli gravid raskere enn de som har brukt den lengre? Jeg tenker på dette fordi det er mange som sier at det tar år før de blir gravide etter at de har sluttet på p-pillen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sissan Skrevet 28. mars 2010 #2 Del Skrevet 28. mars 2010 Glemmer du en pille, kan det gjøre at du får eggløsning, og da kan du bli gravid. Spiller ikke noen rolle om du har gått på piller i 1 eller 20 år. Hvor lang tid det tar å bli gravid er individuelt, og har ikke nødvendigvis noe med hvor lenge man har tatt piller. Noen får eggløsning med en gang de slutter på pillene, for andre tar det lenger tid. Jeg ble gravid to måneder etter slutt, og hadde gått på piller i 16 år sammenhengende før det. Ble overrasket, trodde også det skulle ta tid, hadde hørt det fra andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trollunn Skrevet 9. september 2011 #3 Del Skrevet 9. september 2011 Med meg sa det SMUKK etter 10 år på pillen. Da jeg sluttet, hadde jeg sex to ganger like etterpå, og der satt`n gitt Jeg ble overrasket...hehe, men så leste jeg en plass at det faktisk kan være lettere å bli gravid rett etterpå, pga at det kan løsne flere egg (litt hormonforstyrrelser vil jeg anta) da, antagelig større sjanse for å få tvillinger også. Husker ikke hvor jeg leste dette men. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå