Gå til innhold

Hvordan møter man kvinner på gaten og ellers i hverdagen?

Gjest Elijah

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Sykt at man nå til dags blir sett på som en galning om man snakker til fremmede folk. Til og med når man er vennlig og gir komplimenter.

For en verden! :catmilk:

Jeg anntar at du ikke har blitt nedjagd av fulle gærninger som feks griper tak i armen din? Dryhumped på bussen og ropt etter på gata?

Det finnes galne folk der ute, og jeg har personlig fått meg en real støkk, så unnskyld meg når jeg blir skeptisk av folk som stopper meg på gata i en by by hvor folk har stukket ned andre med kniv på lyse dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det ville fungert dårlig å stoppet ei tilfeldig kvinne på gata og sagt at du gjerne vil bli bedre kjent. Uten at vedkommende vet en døyt om deg. og det eneste du vet om hun er hvordan hun set ut utvendig.

Prøv heller å få i gang en samtale, selv om dette også virker litt sosialt uakseptabelt. Så er i hvertfall sjansen større for å lykkes.

Hele cluet er å være såpass sosial og morsom at du kan klare å vri deg verbalt ut av enhver situasjon i løpet av få sekunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elijah

Kenneth: Det er derfor det heter å bli bedre kjent ;) Og er ikke det nettop det å få i gang en samtale som er målet mitt?

Jeg blir off-line en god stund fremover, men skal rapportere tilbake når dette skjer ;)

Så, om en psycho stopper deg på gaten i nærmeste fremtid og begynner å stalke deg, så vet du hvem det er :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Å fytti, jeg hadde IKKE syntes det var ok om du kom bort til meg og sa "du er søt, jeg vil bli kjent med deg"

Jeg ville automatisk sett på deg som en utseendefiksert idiot som vil bli kjent med meg på grunn av utseendet.

Men jeg hadde mest sannsynlig vist deg veien til en kaffebar hvis du hadde sagt

-Hei, du, jeg klarer ikke finne (kaffebar) noe sted, vet du hvor den ligger?

Og hvis vi fant fram, kunne du sagt

-Om du har tid, kan jeg spandere en kaffe på deg som takk for hjelpen

Jeg hadde sett like lett igjennom deg, og hadde dømt deg til å være en utseendefiksert person, når du spurte om veien. Og jeg ville skjønt at du sjekka meg opp når du spurte om jeg ville ha kaffe.

Men jeg hadde gitt deg en sjangse fordi du var smart nok til å pakke det inn :)

Ikke alle jenter er sånn som du ser på tv vettø

"hei, du er fin, skal vi gå på kafe, og så hjem til meg og pule?" funker liksom ikke en tirsdags morgen i Oslo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe

Anyways, jeg kom nettop hjem fra en spasertur ute på byen og kunne ikke unngå å legge merke til alle de nydelige jentene som krysset min vei. Alle på vei en eller annen plass.

Hvordan kommer man i kontakt med en slik skjønnhet? Og hva hindrer oss egentlig i å bli bedre kjent?

Jeg liker ikke å være indirekte, så det mest naturlige for meg hadde vært å gå bort, smile varmt og si noe som:

"Hei...Det er mulig jeg er vel direkte nå, men jeg synst du ser helt fantastisk ut og jeg var bare nødt til å stoppe deg..."

*Gir henne rom og stillhet og venter på at hun skal si noe*

Men noe stopper meg fra å gjøre dette, men jeg har tenkt å bryte gjennom denne siste barrieren i nærmeste fremtid.

Hvordan hadde du likt dette?

Det fungerer jo ganske bra for de mennene som faktisk gjør dette. Jeg synes det er en god idé, gitt at mannen ikke virker som om han er på jobbintervju. Han må ha styring på hva han driver med da...en slik tilfeldig gatestopp bør føre til noe konkret: et smil, en hyggelig prat og utveksling av et mobilnummer. Som kan føre til en drink eller en kaffe.

Endret av gjestdeluxe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elijah

Kevlarsjäl,

Så bra at jeg ikke har planer om å stoppe deg da :)

gjestdeluxe,

Har du tid i morgen? ;)

Seriøst.

Jeg har forstått at det er meningsløst for meg å spørre om råd her på KG.

For det første er det stor diskrepans mellom hva dere kvinner faktisk sier at dere liker og hva dere faktisk liker.

For det andre, er dere også såpass ulike at jeg ikke er interessert i å forandre meg selv for å behage dere.

Men å injisere glede og flørting i livet til de damene jeg møter på min vei er nettop min agenda.

I kveld ble jeg sittende og prate med to gifte kvinner i over en time. Den ene var såpass touchy at jeg måtte spørre om hun faktisk var gift. Jeg avsluttet med at om de noen gang skulle bli single - Gud forby - så måtte de ringe meg ASAP ZULU. Begge lo og elsket det. Jeg hadde definitivt gitt dem noe de ikke opplevde i hverdagen.

Når jeg gikk forbi senere ropte de på meg og ba meg komme bort. Desverre hadde jeg en annen dame i tankene, så jeg måtte høflig takke nei.

Så...

Det er dette det handler om. Å være en positiv kraft her i livet. Å injisere romantikk, flørting og glede i livet til de damene du møter. Og også være en venn av de menn du møter (jeg ble god venn med mannen til den ene av de to jentene.)

Ikke gå ut kun for å "få noe".

Når det er sagt så er jeg temmelig betatt av en eksotisk kvinne jeg har jobbet for. Mtp at jeg har jobbet for henne har jeg ikke turt å være mitt vanlige jeg. Selvfølgelig har jeg vært litt flørtete, men jeg har ikke tatt steget slik jeg vanligvis gjør.

Møtte henne i kveld, men praten var nokså forsiktig. Det ble sagt at vi trolig møtes på lørdag da hun skal ut da også. Jeg addet henne nettop på Facebook. Vi får se om det var et sjakktrekk eller ikke.

Jeg har uansett bestemt meg. Møter jeg henne på lørdag, så setter jeg alle krefter til: Jeg synst du er utrolig sexy :yvonne:

Endret av Elijah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjestdeluxe

Men å injisere glede og flørting i livet til de damene jeg møter på min vei er nettop min agenda.

I kveld ble jeg sittende og prate med to gifte kvinner i over en time. Den ene var såpass touchy at jeg måtte spørre om hun faktisk var gift. Jeg avsluttet med at om de noen gang skulle bli single - Gud forby - så måtte de ringe meg ASAP ZULU. Begge lo og elsket det. Jeg hadde definitivt gitt dem noe de ikke opplevde i hverdagen.

Jeg synes det er bra at du gjør det. Det er nok av hemmede zombier rundt omkring. Kanskje du kommer litt videre med noen av de damene du stopper og tar en prat med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd

På gata hadde jeg nok ikke likt å bli stoppet og fått høre at jeg var vakker etc... Da hadde nok jeg fått litt noia, for jeg liker ikke overraskelser, og må se en person an før jeg skjønner hvordan personen er. Man aner jo ikke om dette er en tulling eller ikke!

Men jeg jobber på butikk. Og hadde jeg vert singel, er der jammen mange ganger jeg hadde sagt ja, om enkelte menn hadde bedd meg med på en kaffe etter jobb!

Noen blir man bare stående og prate med - ut av det blå!

Man merker med en gang at man har en kjemi, og hadde jeg vert singel hadde jeg jammen ville ha funnet ut av det :)

(Nå bor jeg på et forholdsvis lite sted, og har bare opplevd en gang å faktisk bli spurt, men da måtte jeg fint beklage og si at jeg var nok "taken" ;) )

Så det jeg vil frem til her, er at jeg synes det er mer naturlig å invitere noen på kaffi om en har pratet litt med personen og kjenner at der er en kjemi - istedenfor å kun gå på utseende og overfalle folk på gata.

Single-meg hadde gjerne blitt med en sjarmerende fyr på kaffe, men et lite tips er å la henne velge hvor - så hun føler seg trygg :)

Go for it! En har jo ingenting å tape! :)

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gangene eg har hatt størt suksee var når eg åpnet damene med en ertende kommentar som fikk de til å knekke sammen.

Lykke til med damen Elijah :D, du finner helt sikkert veien til sjakkmatt(Sjakkhumor på sitt beste.. xD).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...