Gå til innhold

Bikini i svømmehall?


Nuith

Anbefalte innlegg

Det slo meg plutselig på fredag at jeg etter å ha gått jevnlig til nærmeste svømmehall noen uker, fremdeles ikke har sett noen andre enn meg selv i bikini. Alle har hele badedrakter.

Er dette et motefenomen eller er det litt "sosialt uakseptabelt" å komme i bikini i svømmehallen?

(Har boxer-underdel og spile-BH-topp, så er ikke sånn at jeg viser frem mye mer kropp enn de gjør altså.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Huffsa

Jeg bruker kun bikini i svømmehall. Hater badedrakt. nå vet jeg ikke hvor gammel du er da, men går som regel veldig bra å bruke bikini :) Ser nesten aldri noen i badedrakt jeg..

Jeg bruker også shorts-underdel og bh-bikinioverdel, og går veldig bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker kun bikini, ettersom det ikke finnes badedrakter som passer meg. Har for store bryster og lav kropp.... Aldri tenkt over at det bare er meg, de fleste gangene jeg har badet har det vært ca 50/50...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha gått en del i Tøyenbadet, forbinder jeg bikini med de som har på sminke i svømmehallen og så vidt klarer å holde seg flytende ved hjelp av hundesvømming. Skjønner ikke hvordan folk klarer å trenesvømme med vanlig bikini, jeg. Det finnes jo ikke hold i normale bikinioverdeler, og puppene slenger vegg-i-mellom. Au, au, au.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker shorts og bikini topp på badet, men jeg tror aldri jeg har vært på badet for trenesvømme før heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glør

Etter å ha gått en del i Tøyenbadet, forbinder jeg bikini med de som har på sminke i svømmehallen og så vidt klarer å holde seg flytende ved hjelp av hundesvømming. Skjønner ikke hvordan folk klarer å trenesvømme med vanlig bikini, jeg. Det finnes jo ikke hold i normale bikinioverdeler, og puppene slenger vegg-i-mellom. Au, au, au.

Det tror jeg har mer med Tøyenbadet enn med bikinien å gjøre. Bimbofaktoren er vesentlig høyere der enn i de andre badene her i Oslo.

Lurer også litt på hva trenesvømming er, når det gir så stor belastning på puppene som du beskriver her?

Jeg bruker bikini, mest fordi det er det jeg har av badetøy, og jeg er ikke så proff at jeg trenger masse støtte og strømlinjeform. Bruker bikini med hipster og en solid overdel, siden jeg ikke er komfortabel med å vise mer hud enn det. Og ser jo alt fra burkini til g-string bikinier i de badene jeg går, så det skal mye til for å skille seg ut i begge retninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg har mer med Tøyenbadet enn med bikinien å gjøre. Bimbofaktoren er vesentlig høyere der enn i de andre badene her i Oslo.

Lurer også litt på hva trenesvømming er, når det gir så stor belastning på puppene som du beskriver her?

Jeg bruker bikini, mest fordi det er det jeg har av badetøy, og jeg er ikke så proff at jeg trenger masse støtte og strømlinjeform. Bruker bikini med hipster og en solid overdel, siden jeg ikke er komfortabel med å vise mer hud enn det. Og ser jo alt fra burkini til g-string bikinier i de badene jeg går, så det skal mye til for å skille seg ut i begge retninger.

Nå svømmer jeg på et av de andre badene, med stort sett på tidspunkt hvor det ikke er altfor mye folk, så da er det meg og pensjonistene, da. Ikke høy bikinifaktor da, gitt! :ler:

Crawling med bikinioverdel er veldig ubehagelig. En solid sportstreningstopp hadde nok funket. Men vanlig bikinioverdel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det slo meg plutselig på fredag at jeg etter å ha gått jevnlig til nærmeste svømmehall noen uker, fremdeles ikke har sett noen andre enn meg selv i bikini. Alle har hele badedrakter.

Er dette et motefenomen eller er det litt "sosialt uakseptabelt" å komme i bikini i svømmehallen?

(Har boxer-underdel og spile-BH-topp, så er ikke sånn at jeg viser frem mye mer kropp enn de gjør altså.)

Jeg brukte badedrakt da jeg svømte for å trene, men ville brukt bikini om jeg bare skulle i svømmehallen med noen venninner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker bikini, men så trenesvømmer ikke jeg på den måten Wadjet tenker på regner jeg med... Svømmer rolig mine runder sammen med venninnene. Har en helt vanlig bikinitruse og bytter mellom noen forskjellige topper (den som ligger øverst i skuffen... hehe)

Gidder ikke gå til innkjøp av egen badedrakt til de gangene jeg er i svømmehallen, så da blir det bare å bruke de bikiniene jeg har. Og uansett om jeg skulle begynt med trenesvømming tror jeg ikke puppesleng hadde vært noe problem mtp. den manglende størrelsen på frontpartiet mitt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hallen der jeg svømmer tror jeg ikke jeg har sett noen med bikini, så det varierer nok fra hall til hall(?)

Bruker selv badedrakt fordi jeg synes det er mest komfortabelt når jeg "trenesvømmer", og jeg slipper å være redd for at bikinitoppen skal gli til siden/opp/ned når jeg svømmer,he he :)

Endret av Iza'bella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stort sett i svømmehallen for å trene, ikke for å leke osv. For meg er det da naturlig å bruke badedrakt. Jeg var aktiv svømmer tidligere, og kan ikke huske at jeg noensinne så noen som stilte i bikini på trening.

Der jeg går å svømmer er det sjelden jeg ser noen i bikini, og de få som stiller opp i dette har stort sett relativt høy fjortisfaktor. Bortsett fra venninnen min da som var med nå sist. Hun er høygravid og klarte ikke å skvise seg inn i badedrakten sin ;)

For meg virker det helt unaturlig å bruke bikini når man er i svømmehallen. Det er noe jeg bruker når jeg soler meg. I bassenget er jeg for å trene, og da er det best med badedrakt. Men, jeg kan jo gjerne skjønne at ikke alle har badedrakt. Er man i svømmehall en gang i skuddåret så skjønner jeg jo godt at man gjerne ikke gidder å kjøpe inn badedrakt til det hvis man ellers kun bruker bikini osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke brukt badedrakt siden jeg hadde svømming på ungdomsskolen tror jeg.. Nå bruker jeg bare bikini.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg virker det helt unaturlig å bruke bikini når man er i svømmehallen. Det er noe jeg bruker når jeg soler meg.

Signerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ylva Virvla

Jeg har alltid hatt bikini når jeg har vært og svømt i svømmehall. Har sett flere andre som også har hatt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ha bikini på badeland om jeg er i en periode der jeg ikke trener svømming og har badedrakt. Men når jeg trener ordentlig er det bare badedrakt som gjelder. Samme når jeg har vært på babysvømming etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå heilt greit. Badedrakt er for smårollinger og gamle damer :gjeiper:

Helt feil! Badedrakt er for de som svømmer mer seriøst - dvs. trener ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Der jeg svømmer bruker nesten ingen badedrakt. Så og si alle bruker bikini. Til og med de som svømme trener. Jeg bruker å bikini. Føler meg ikke komfertabel med en badedrakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...