Gå til innhold

Valget - har du bestemt deg?


monja

Anbefalte innlegg

Synes det er veldig vanskelig, da alle partiene har jo noen gode forslag og idiotiske!!-, men så er det det negative da, som er så grååådig negativt, at det ikke veier opp for det gode de har.

Ut med dem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har stemt allerede. :D

Nei, fargen på fjærprakten min sier ingenting om hva jeg stemte!

Jeg heller nok mer mot grønne og miljøvennlige omgivelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg bodd i nord hadde jeg ikke vært i tvil.

Nå er jeg litt i tvil og det står mellom to partier. Kunne vel gjort seg med et annet styre her nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så godt som bestemt meg. Men det er dessverre mest fordi jeg føler at jeg utøve borgerplikten min.

Synes det er vanskelig, jeg. De fleste partiene har noe bra som jeg støtter - men ingen har så mange av disse sakene samlet.

Uansett, så stemmer jeg mer på person nå som det er lokale valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg erindrer siste valg godt og jeg har bestemt meg for ikke å stemme i år. Vet det har betydning for min egen komune, men jeg orker ikke lovnader som ikke blir holdt. Det gjelder samtlige parti.

Vel... NOEN kommer til å skulle styre kommunen din enten du stemmer eller ikke, så da fatter jeg ikke at man ikke vil være med på å bestemme hvem det skal være. Men deg om det...

Som svar på spørsmålet: Jepp, jeg har bestemt meg!

jeg har alltid møtt opp på valgkampen!

:ler:

eller valgdagen som mange andre kaller det.

sorry, kunne ikke dy meg

*Lisa*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har bestemt meg. Stemmer SV, jeg. Jeg har tro på deres satsing på skolen, på barn og unge (viktig for meg nå), deres kamp mot privatisering og deres fokus på kulturlivet. Og så mener jeg at vi må slutte å fokusere så innmari på lavere skatter og avgifter. Penger er ikke alt her i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg har ikke bestemt meg enda. Syns det er vanskelig med kommunevalg, det er lett å tenke menneske og ikke parti program. har heller ikke satt meg godt nok i de ulike partienes programmer i år.

Tenker litt at siden kommunen er så utrolig fattig, blir det kun snakk om hvor man skal kutte, det er ingen parti som har mulighet til å realisere noe særlig uansett når kommunekassen er så tom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det er veldig mange som synes det er vanskelig. Jeg har et tips. Neste gang bør dere skaffe dere et partiprogram og lese nøye gjennom det- da får man virkelig se hvilket fundament partiet bygger på. :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemte for flere uker siden, så jeg har bestemt meg, ja!

Det jeg syns er så forkastelig (på en måte) er at stortingspolitikerne får hele sendetida i forb. med valgkampen, til å snakke om nasjonalpolitikk! Hva er det for noe da? Det er jo lokale saker som gjelder nå!

Samme hva Jens S. sier på tv - han aner ingenting om problemer/ressurser i min lille hjemkommune!!!

Så folkens, ikke la dere lure - finn ut hva deres lokale partier satser på!!!

(En liten valgkamp-utblåsning fra Pip...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, eg skal stemme (og har bestemt meg for parti) fordi eg vilvera med i samfunnsdebatten i åra som kjem. Eg er samd med Brunhilde i at denne retten fråskriv ein seg dersom ein ikkje går innom vallokalet.

Kommunevalet er ofte eit personval og det kan vera avgjerande bl.a. kva parti/person som ligg an til ordførarvervet.

Partiprogramma er ofte ulne og ein kan som regel seie seg samd i mykje av det som står der uansett kva parti som har kome med. Særleg i kommunevalet kan ein tyde kva interessegrupper dei ansvarlege for utforminga har. Dei mest konkrete sakene er ofte hjertesaker til einskildpersonar. Beste grunnlaget for å "velge rett" er å følge med i kva dei gjer gjennom valperioda.

Uansett: STEM det er viktigare enn kva du stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nei, jeg skal ikke stemme. Jeg hater stedet jeg bor....Jeg håper industrien her går ad dundas, da vil hele bygdesamfunn gå dukken. Og det gjør ikke meg noe om de legger ned lokalsykehuset også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sunt og godt innspill fra siste gjest her... sånn går det når man har det for godt og ikke lenger noe å kjempe for? Eller har du noe å kjempe for? Så ut å kjempe da - ikke sitte inne og sutre!

Er forresten bare innom for å fortelle at jeg nå ha bestemt meg!

Skal snart avgårde å stemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei' date=' jeg skal ikke stemme. Jeg hater stedet jeg bor....Jeg håper industrien her går ad dundas, da vil hele bygdesamfunn gå dukken. Og det gjør ikke meg noe om de legger ned lokalsykehuset også..[/quote']

OI! Glad du ikke har eget parti da :hakeslepp:

Jeg har bestemt meg. Jeg er ikke kjempegira på å stemme på de jeg velger, men det blir å velge noen som i allefall er for NOEN av mine viktigste saker......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal stemme DirekteDemokratene! :sjarmor:

Dette partiet gir deg mulighet til også å bestemme ETTER valget...

Måten det gjøres på er at alle saker som kommer opp i bystyret vil bli publisert på nett, der også avstemming blir avholdt.

Representanten i Oslo vil da være forpliktet til å stemme i bystyret utfra resultat av internett-avstemmingen.

Han er Vår Mann i bystyret, så og si :ler:

DirekteDemokratene er det eneste partiet uten politikere. Det er også det eneste partiet uten valgløfter og egen politikk.

4445 stemmer trengs for å få Sindre inn i bystyret, og det kan vi greie :kul:

Uansett: det viktigste er ikke HVA du stemmer, men AT du stemmer.

Altfor mange gir blaffen - spesielt blant yngre aldersgrupper - og det er ikke bra for demokratiet.

Ta med deg venner, dra ned og stem!

Godt valg!

dorian :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...