Gå til innhold

Omskjæring av gutt

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Velger å være anonym nå, for jeg sjemmes av valget jeg tok. I dag står det for meg som en "ut av kroppen" opplevelse, og jeg kan trygt si at jeg aldri har opplevd noe så traumatisk hverken før eller etter. Da var jeg 25, nå er jeg 35.

Da min førstefødte var 3 måneder gammel ble han omskjært fordi det var viktig for faren (som jeg forsatt er lykkelig gift med). Det ble gjort på "plastibell" metoden og han fikk lokal bedøvelse.

Gutten vår er sunn, frisk og trygg og har god selvtillit. Han er fornøyd med kroppen sin, inkludert tissen. Ham bor i et samfunn og går i en klasse der ca 95% av guttene ikke er omskjært. Han dusjer naken når de har svømming på skolen og når vi drar i svømmehallen ellers. Han har så langt aldri opplevd noe negativt rundt det å være omskjært.

Likevel, i mitt indre, som mor til gutten min, skulle jeg ønske vi ikke hadde omskjært ham. For meg er det ikke naturlig, og jeg er ikke enig i å endre på fysikken til et perfekt guttebarn pga religion.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har selv en sønn som er omskjært av medisinske grunner. Det ble komplikasjoner et par dager etter at vi kom hjem. Jeg kommer aldri til å glemme de smerteskrikene. Det endte med innleggelse og ny operasjon. De ville ikke vente så det ble faktisk tatt på natta. ALDRI at jeg vil utsette et barn for et sånt inngrep uten at det er helt nødvendig.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Forskjellig syn på omskjæring var faktisk en av de viktigste grunnene til at det ble slutt mellom meg og min muslimske eks.

Vi fikk aldri barn sammen, men for meg var det viktig å få avklart en del ting før vi eventuelt gikk så langt som å gifte oss og få barn.

Han var klar på at omskjæring var eneste alternativ dersom vi skulle få en sønn. Mye fordi noe annet var utenkelig for hele hans familie, men han hadde også argumenter som renslighet osv.

Mitt syn er at barn er skapt perfekte, og at det er et overgrep å tukle med kjønnsorganene deres uten at det er medisinsk begrunnet.

Vi var begge urokkelige på dette punktet, og det var medvirkende årsak til at jeg valgte å gjøre det slutt.

Dette er mange år siden, og nå som jeg er gravid og ultralyd har vist at det blir en gutt, er jeg sjeleglad for at jeg tok det valget jeg gjorde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...