Gå til innhold

Positive sider ved å bo alene, og være singel.

Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noe du har hatt lyst til å prøve noen gang, som du ikke har hatt tid til eller turt før? For min egen del så turde jeg ikke å prøve teater før jeg ble alene og nå får jeg ikke nok :jepp: startet også opp med dans. Dette fordi jeg måtte bli tøffere når jeg ble igjen alene og bare hadde meg selv å høre på! Hopp uti med begge bena!

Andre såkalte "småting" er: ha en egen "spadag" hjemme, spise is rett fra boksen, krølle seg sammen på sofaen og ha en sex og singelliv maraton midt i uka, gå rundt med de klærne du vil, reise hvor du vil osv!

Så ja, jeg synes det er stas å bo alene og være singel :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan bruke KG så mye du bare lyster.

Du kan sleppe en brakfis, så veggene rister, med god samvittighet, og det er bra, for med en gang dere blir single er det jo over på en diett av luft, vann og halve salatblader...

Du slipper å barbere legger og det som verre er.

Du kan ta overdose med hvitløk.

Du kan foredle alle dine uvaner.

Du kan klø deg på bjellene, uten at noen himler med øynene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Mim*

Som mamma i en familie på sju, synes jeg av og til det høres himmelsk ut å bo alene og være singel. ;) Bare å kunne bestemme over egen tid, ha nettene i fred! Jeg er glad i gjengen min altså, men det høres deilig ut å slippe å ta hensyn til andre hele tiden, være mer impulsiv, gå mer ut og spise, se film, på utstillinger etc. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Siterer kongelåta Gal av Lengsel av Arne Schau-Knudsen,

som oppsummerer ganske greit alle de positive (og negative) konsekvensene av å plutselig bo alene etter et brudd:

Når jeg har en leilighet for meg selv, da får jeg alltid

yndlingsplassen i hjørnet av sofaen, hver eneste kveld.

Og jeg kan sitte så lenge jeg vil på dassen, og

jeg slipper å få høre det hvis jeg har glemt å lukke kjøleskapet.

Jeg slipper å høre på at du prater i telefonen med dine venninner,

og når jeg er trøtt om morran kan jeg slippe å bry meg

om hårspenner som forsvinner, og jeg slipper å

forklare meg, hvis jeg har vært ute en tur med gutta, og ikke ringt deg.

Jeg får se akkurat det jeg vil på TV eller spille TV- spill.

Og jeg må si det er digg å varme meg kjøpepizza uten dine

hånlige smil, og i kleskapet så kan jeg bare la det være rotete, men uten deg så er det bare meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Vel, ser at du er kvinne og det er mannen som har flytta ut.. Men den er vel treffende uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan gjøre som du vil, når du vil. Ergo, se på det tv programmet du vil, synge så høyt du vil, høre på akkurat den musikken du vil. Du kan spise opp alt du vil, uten å måtte tenke på at det er noen andre som du må ta hensyn til. Du kan ha det rotete en dag, uten at noen maser på deg, så kan du ha det ryddig en annen dag. Du kan stikke ut på byen akkurat når det passer deg, trenger ikke tenke på å gi beskjed om du blir senere enn planlagt. Dessuten er det alltid varmtvann i dusjen.

Spesiel det der med å spise som jeg selv vil uten å måtte få kommentarer på de litt mangelfulle og til tider spesielle matvanene mine passer fint for meg.

- Mindre rot, og det rotet som finnes har jeg selv forårsaket.

- Jeg slipper å ligge og høre på at noen snorker så sengen rister. (At jeg snorker selv er jo ikke et problem for meg...)

- Ingen som stjeler dynen min etter å ha sparket ned sin egen på gulvet.

- Jeg kan se det jeg vil på TV, eler slå av skiten når jeg vil ha ro og fred.

- Jeg bestemmer musikken.

- Jeg kan lese bok på sengen uten å få klager på at lyset forstyrrer noen andre.

- Jeg kan prompe høylydt når jeg føler for det.

- Jeg kan ta pedikyren i stuen mens jeg ser på SATC.

- Jeg kan la håret både her og der gro.

Å være singel er helt okei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Som mamma i en familie på sju, synes jeg av og til det høres himmelsk ut å bo alene og være singel. ;) Bare å kunne bestemme over egen tid, ha nettene i fred! Jeg er glad i gjengen min altså, men det høres deilig ut å slippe å ta hensyn til andre hele tiden, være mer impulsiv, gå mer ut og spise, se film, på utstillinger etc. :)

Synes du det høres fristenede ut å måtte droppe sommerferien fordi man ikke har noen å reise med også? Lage masse god mat hvor halvparten går i søpla fordi det blir for gammelt? Ikke ha noen å snakke med etter en frustrerende dag på jobb? Ikke bli invitert med på ting fordi par bare inviterer hverandre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Synes du det høres fristenede ut å måtte droppe sommerferien fordi man ikke har noen å reise med også? Lage masse god mat hvor halvparten går i søpla fordi det blir for gammelt? Ikke ha noen å snakke med etter en frustrerende dag på jobb? Ikke bli invitert med på ting fordi par bare inviterer hverandre?

Jeg tror du har misforstått hva denne "muntre-opp-nysingle-ts-tråden" handler om. Og til din informasjon så fins det mer enn nok av oss single som drar på ferie og blir invitert på ting og lager riktig mengde mat, i stedet for å sitte inne og syns synd på oss sjøl, så vennsligst hold gørra di for deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg tror du har misforstått hva denne "muntre-opp-nysingle-ts-tråden" handler om. Og til din informasjon så fins det mer enn nok av oss single som drar på ferie og blir invitert på ting og lager riktig mengde mat, i stedet for å sitte inne og syns synd på oss sjøl, så vennsligst hold gørra di for deg selv.

Så bra for dere da! Jeg liker bare ikke kunstig oppmuntring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra for dere da! Jeg liker bare ikke kunstig oppmuntring.

"Kunstig oppmuntring"?! Hehehehe...

Noen av oss trives faktisk med singeltilværelsen, klarer å lage mat i riktige porsjoner, og reiser enten alene eller med venner og familie. Det handler mye om hvilken innstilling man har. At du mistrives alene betyr ikke at det er forferdelig å være singel og at alle single prøver å late som de har det bra alene (jfr. kunstig oppmuntring).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Tusen takk for enda flere gooode og kjekke svar :)

PS! Jeg er veldig flink å lage riktig mengde mat :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for enda flere gooode og kjekke svar :)

PS! Jeg er veldig flink å lage riktig mengde mat :P

Jeg lager som regel dobbel porsjon middag, for da kan jeg bare varme opp middagen dagen etterpå. Det blir lettvint vettu :smoke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager som regel dobbel porsjon middag, for da kan jeg bare varme opp middagen dagen etterpå. Det blir lettvint vettu :smoke:

Det blir gjerne samme middag i et par dager etter hverandre her i huset også. :fnise:

Det kan vel da også sies å væe en av fordelene ved å være singel - du kan spise yndlingsmiddagen tre dager på rad uten at noen furter over manglende variasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke lest alle svarene, men her kommer min liste:

Du kan bruke så lang tid du vil på badet

Du må aldri vente på at noen andre skal bli ferdig på badet

Toalettsetet er alltid nede

Du slipper å lage middag til flere

Du kan prompe/rape/snakke med deg selv så mye du vil

Ingen dømmer deg hvis du drar med deg dynen til sofaen og tilbringer hele dagen der forran tv-en og spiser junk

Ingen vekker deg hvis du vil sove lenge en dag

Du bestemmer alltid hva som er på tv-en

Du bestemmer alltid hva som er til middag

Ingen guttevors i leiligheten din

Du kan ha så mange jentevors du bare vil

Ingen å se pen ut for hvis du ikke skal ut av leiligheten

Ingen andre som roter ned leiligheten din

Myyye mindre klesvask

Hele sengen for deg selv

Hele vinflasken for deg selv :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan endelig realisere drømmen om en barbie leilighet, hvor alt er rosa og med kosebamser og nips overalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par ting til:

Du kan kjøpe den bilen DU vil ha - og kan velge en snerten, sporty sak i stedet for "fornuftig familiebil".

Du kan velge rosa kjøkkenvegg og sølvtapet, hvis det er det DU vil ha - uten å måtte kompromisse med noen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullstendig råderett over badet, kan bruke så lang tid man bare vil, ingen doringer som er etterlatt oppe, ingen som har brukt opp varmtvannet.

Ingen som roter når man akkurat har ryddet eller smuler med knekkebrød rett etter det er støvsugd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...