Gjest Iril Skrevet 10. oktober 2010 #1121 Del Skrevet 10. oktober 2010 Burde ikke jeg fått innkalling til den der diabetessykepleieren snart? Det er jo tre uker siden jeg tok de blodprøvene, hvor lenge skal jeg gå rundt og spise ingenting..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 10. oktober 2010 #1122 Del Skrevet 10. oktober 2010 Ta kontakt selv hvis du ikke har hørt noe enda.. det er jo hooribelt Du MÅ få hjelp og oppfølging nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 10. oktober 2010 #1123 Del Skrevet 10. oktober 2010 Håper du får kontakt med disse sykepleierne i morgen, slik at du kan få hjelp til å behandle denne svangerskapsdiabetesen best mulig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 10. oktober 2010 #1124 Del Skrevet 10. oktober 2010 Jeg har jo ringt, men de sier bare at jeg må vente på brev i posten. Jeg er bare redd for at jeg ender opp med en monsterstor unge nå, siden jeg ikke aner hva som er trygt å spise og ikke... Jordmoren på telefonen ramset jo bare opp alt jeg ikke kunne spise (som stort sett er ting jeg ikke spiser uansett), og kunne ikke svare på hva jeg kan spise. Så da må jeg jo nesten fortsette som før, spiser ikke så veldig mye annet enn rundstykker med ost eller leverpostei uansett. De siste tre dagene har jeg vært skikkelig kvalm igjen (men heldigvis ikke kastet opp!!), pluss at jeg har masse mensmurringer og verkende ribbein. Kjennes ut som om jeg har et konstant press på ribbeina innenifra, særdeles lite behagelig, om det er lov å si det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 10. oktober 2010 #1125 Del Skrevet 10. oktober 2010 Du må bare spørre meg om det er noe du lurer på ang diabetesen altså, så skal jeg svare så godt jeg kan Jeg har jo nettopp vært igjennom et svangerskap selv så det er rimelig ferskt i minne enda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 10. oktober 2010 #1126 Del Skrevet 10. oktober 2010 Lurer ikke på så mye egentlig, er mest det at jeg gjerne skulle kommet igang med blodsukkermålingene så jeg vet hva som er trygt og ikke trygt. Og hvordan det ligger an liksom. Men om jeg kommer på noe skal jeg spørre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 10. oktober 2010 #1127 Del Skrevet 10. oktober 2010 (endret) Vel.. jeg kan jo bare gi deg et tips da om at grovt, grønt og fullkorn er rimelig grei kost Frukt og meieriprodukter er ikke så bra... Ost på brødskiva går selvfølgelig bra, men å drikke melk, spise yoghurt selv om den er usukret o.l er ikke så bra for blodsukkeret... Men alt med måte så kan man egentlig spise det meste Det er kjekt å komme i gang med målingene ja.. Det lærer man mye av. Endret 10. oktober 2010 av dinedama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 10. oktober 2010 #1128 Del Skrevet 10. oktober 2010 (endret) Hvis det gjelder det samme for alle type diabetikere, så er ihvertfall egg, agurk og gulrøtter (+noe mer som jeg ikke kommer på i farta) noe man kan spise masse av uten at det har noe å si for blodsukkeret i det hele tatt. Kjenner en med diabetes type 1, og det kan ihvertfall han spise ubegrenset av uten å måtte ta insulin, fordi det ikke påvirker blodsukkeret hans.. Endret 10. oktober 2010 av Jesse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 11. oktober 2010 #1129 Del Skrevet 11. oktober 2010 Jeg håper at du snart får mer informasjon. Veldig kjedelig å gå sånn og ikke vite hva man kan spise, etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 11. oktober 2010 #1130 Del Skrevet 11. oktober 2010 Gulrøtter kan påvirke blodsukkeret.. det er en søt grønnsak eller noe sånt, så man skal ikke spise veeeeldig store mengder av det... Kjøtt er heller ikke økende for blodsukkeret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 11. oktober 2010 #1131 Del Skrevet 11. oktober 2010 Kjøtt, ja.. Jeg som ikke liker kjøtt lenger.. I dag er jeg sinnsykt sløv og trøtt, tror jeg skal gå og legge meg litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 11. oktober 2010 #1132 Del Skrevet 11. oktober 2010 Skjønner at det er frustrerende å få så lite info. Det gjelder jo helsa di. Synes du er flink. Jeg hadde slitt med alt jeg måtte holde meg unna. Prøver hardt nå og, men ikke lett. Jeg har forresten vært litt kvalm i det siste jeg og. Tror det er vanlig at det går litt opp og ned. Vi produserer tross alt et annet menneske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 12. oktober 2010 #1133 Del Skrevet 12. oktober 2010 I dag fikk jeg endelig brev med innkalling til diabetessykepleier den 21. Tror det er i neste uke kanskje? Var på tide, synes de er seriøst treige. Har vært hos jordmoren også, og det er alltid like kos. Hun er så snill og forståelsesfull, vet ikke hva jeg skulle gjort uten henne. Tok opp dette med min angst for å gå over termin, og i stedet for å bare avfeie meg med at "alle" gjør det uten at det skjer noe skummelt, skrev hun faktisk en henvisning til en jordmor som jobber med gravide som har en eller annen angst i forbindelse med fødselen. Og hun ba om at de måtte vurdere å sette meg igang om jeg ikke hadde født til termin også. Er ikke sikkert de gjør det, men håper jeg i hvert fall får snakke med noen som hører på meg, for denne angsten ødelegger gleden over at det er så kort tid igjen. Etterpå skrev hun henvisning til psykiatrisk sykepleier som jeg skal få snakke med, siden jeg sliter sånn i dette svangerskapet, for å forebygge fødselsdepresjon. Også kunne hun fortelle at frøkna ligger med hodet ganske langt ned i bekkenet, men at det ikke er festet. Det er jo uansett tidlig, så alt var normalt der. Var fint å høre hjertelyden igjen også! Sånn ellers er dette en drittdag. Har hatt noe helt vannvittig vondt i ribbeina de siste dagene, lå våken i hele natt pga. det og nå orker jeg knapt å sitte oppreist. Synes det var nok med bekkenløsningen, så dette føler litt kjipt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 12. oktober 2010 #1134 Del Skrevet 12. oktober 2010 Så bra at du turte å ta det opp med jordmor! Vi sa jo at det ville være lurt og det virker som du føler deg mye bedre etter du gjorde det også Det er kjempe bra at hun tok det alvorlig og ikke bare avfeide deg som kanskje mange gjør. Synes du var kjempe flink nå Iril! Nå har jeg begynt å få vondt i ribbena mine også.. Lilletassen driver og sparker og holder på, særlig på høyre side, så kjenner det ganske godt når jeg legger meg. Syns vi har lov å klage litt, vi er jo tross alt i 3.trimester! Blir spennende å se om du blir satt igang dersom snuppa ikke kommer til termin.. Uansett så har du kanskje èn mindre ting å tenke på, siden jordmor er "på saken" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 12. oktober 2010 #1135 Del Skrevet 12. oktober 2010 Så supert med en flott forståelsesfull jordmor. Det er jo det de er der for, selv om det tydeligvis finnes flere ufordragelige versjoner av jordmødre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 12. oktober 2010 #1136 Del Skrevet 12. oktober 2010 Ja, hun her er bare best! Gruer meg nesten til jeg ikke er gravid mer, for da kan jeg jo ikke gå dit mer.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 12. oktober 2010 #1137 Del Skrevet 12. oktober 2010 Hadde samme følelsen om min jordmor Mange ganger har jeg bare lyst å gå til henne å få en time for skravlingen sin del Man åpner seg jo veldig på kort tid til dem, så det er så rart når all kontakt bare kuttes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 13. oktober 2010 #1138 Del Skrevet 13. oktober 2010 Ja, hun her er bare best! Gruer meg nesten til jeg ikke er gravid mer, for da kan jeg jo ikke gå dit mer.. hehe, men du skal jo på noen etterkontroller og sånn da.. Hvertfall er det sånn her har jeg forstått, at jeg går til samme helsestasjon på kontroller og som jeg har lagt merke til, så titter stadig jordmødrene rundt og hilser på de små Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havfrua Skrevet 13. oktober 2010 #1139 Del Skrevet 13. oktober 2010 Jeg fikik også tilbud om en samtale etter fødselen hvis det var noe spesielt jeg lurte på. Benyttet meg at det, og syns det var fint, spesielt siden lillemann kom med rumpa først noe jeg ikke var forberedt på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 13. oktober 2010 #1140 Del Skrevet 13. oktober 2010 Jeg har også ei super jordmor, så de finnes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå