Sequax Skrevet 3. oktober 2010 #1061 Del Skrevet 3. oktober 2010 Hei siebaeo! Ja, mente skambeinet, Sequax, men det er så stygt ord at jeg ikke vil si det. Symfysen heter det visst i de mer dannede kretser. Det er helt vannvittig vondt i hver fall. Men nå som jeg har fått krykker klarer jeg å gå litt mer, heldigvis. Syns nå det er " finere " å si skambeinet enn TISSEN, jeg, da men... Jeg har ikke så veldig vondt, men kjenner det godt etter å ha godt lengre turer! Bra du har fått deg krykker og at det hjelper litt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 4. oktober 2010 #1062 Del Skrevet 4. oktober 2010 Jeg er litt sånn femninistisk av meg, og synes derfor skambeinet er et helt horribelt ord. Tissen var litt flåsete, jeg sier ikke det heller vanligvis. Bruker stort sett "kjønnet" og alle vennene mine ler av meg fordi jeg angivelig er prippen.. I går ringte svigermor og spurte etter kontonummeret mitt, sånn at jeg kunne bestille Voksi-pose. Jeg har fundert litt på hvilken jeg skulle velge, egentlig var jeg litt forelsket i Retro Classic grønn, men tenkte etterhvert at det kanskje er greit å ha en som er litt mer nøytral? Det kan jo hende vi skal ha flere barn etterhvert, og at den skal brukes i mange år uansett, så da ble det Classic Penguin Brown. Gleder meg til den kommer! :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Archee Skrevet 4. oktober 2010 #1063 Del Skrevet 4. oktober 2010 Begge posene syns jeg at var veldig fine. Men som du sier, den siste posen du linker til er vel det greieste ettersom dere kanskje får flere barn senere. Vi har ikke gått til innkjøp av noe utstyr/klær enda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 4. oktober 2010 #1064 Del Skrevet 4. oktober 2010 Åh, for en kul pose!! Likte egentlig den brune beste jeg. SÅ hyggelig når man bare får beskjed om å plukke ut en ting man ønsker seg! Vi har nok kjøpt veldig mye av det folk kanskje har lyst til å kjøpe til oss.. Men vi kan jo ikke vente i all evighet heller. Så nå ringer svigermor og foreldrene mine og ber om å få sette inn penger for det vi allerede har kjøpt. Men det går jo for det samme egentlig. Veldig snilt uansett hvordan det foregår!! Kjønnet og tissen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 4. oktober 2010 #1065 Del Skrevet 4. oktober 2010 Vi har ikke gått til innkjøp av noe utstyr/klær enda Vi hadde ikke kjøpt noen ting før 21. september, så du har god tid. Nå er vi jo godt igang i grunnen, så føler at jeg stresset litt til ingen nytte. Når Voksi-posen kommer har vi alle de store tingene, mangler stellematte, og resten stresser jeg ikke med. Tenker at om babyen kommer for tidlig blir vi liggende på sykehuset en stund uansett, så vi har tid. Også er det sikkert greit å spare noen innkjøp og gjøremål til slutten, for nå begynner ukene å føles lange.. SÅ hyggelig når man bare får beskjed om å plukke ut en ting man ønsker seg! Vi har nok kjøpt veldig mye av det folk kanskje har lyst til å kjøpe til oss.. Men vi kan jo ikke vente i all evighet heller. Så nå ringer svigermor og foreldrene mine og ber om å få sette inn penger for det vi allerede har kjøpt. Men det går jo for det samme egentlig. Veldig snilt uansett hvordan det foregår!! Ja, jeg setter stor pris på det! Å få barn blir dyrt nok uansett, så jeg er veldig takknemlig for all hjelp vi får! Svigermor har også kjøpt madrass, dyne og noe sengetøy - og kjenner jeg henne rett kommer det vel litt klær etterhvert også. Hun har ventet på barnebarn i mange år, og det merker man nå. Tror egentlig jeg liker den brune posen best jeg også, i hvert fall i kombinasjon med vogna vår. Hadde vogna vært kjedelig ensfarget svart hadde det kanskje vært viktigere å få litt mer farger oppi der, men nå føler jeg den brune passer best. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 4. oktober 2010 #1066 Del Skrevet 4. oktober 2010 Hvilken vogn har dere valgt? Stellematte er jo ikke helt kritisk heller! Har man en ledig flate og et håndkle er man langt på vei. Men lurt av dere å være litt føre var synes jeg. Sånn for stressnivåets skyld. Vi ventet litt vel lenge syntes jeg og fikk noen skikkelige stresskick her. Hjelper ikke dersom man er sliten og hormonell i tillegg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 4. oktober 2010 #1067 Del Skrevet 4. oktober 2010 Her er bilde av vogna vår, det er en Basson Parma. Liker den veldig godt, men har jo ikke prøvd den med baby ennå da. Vi skal nok bli ferdige i god tid før termin, men det hadde vært kjedelig å være ferdig nå. Mye må mannen gjøre uansett, for jeg er jo litt invalid. Nå kommer svigerforeldrene mine på besøk om to uker, så i løpet av de ukene må vi rydde gjesterommet, og da kan vi likegodt rydde vårt eget rom også. Så da kommer sikkert babysenga opp, så vi kan legge madrassen i når de kommer med den. Og jeg er ekstremt lite stresset som person, tenker at så lenge vi har de viktige tingene er det ikke krise med resten. Alt hun trenger i begynnelsen er mat, klær og et sted å sove. Maten satser jeg på å ha i puppen, men er litt redd det ikke skal gå etter at jeg leste at mange PCOS-ere har problemer med amming. Det får jeg uansett ikke gjort noe med nå, så det får bli som det blir.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 4. oktober 2010 #1068 Del Skrevet 4. oktober 2010 Vi har heller ikke alt i orden... Vi mangler de store, viktige tingene som bilstol og vogn Har tatt for oss litt bleier, klær og småting, men de store må vi virkelig bestille i løpet av uken tenker jeg.. Sengen skal vi også sette opp snart og da trenger vi jo madrass også.. Leste at det er bedre for barnet å sove i en ordentlig seng og heller kurv på dagtid, så da tror jeg vi går for det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 4. oktober 2010 #1069 Del Skrevet 4. oktober 2010 Den brune pose vil nok passe kjempefint i den vogna! Det er litt rart å venne seg til at mannen må gjøre alle tunge løft osv.. Men sånn er det jo bare. Spesielt når man har mer enn bare de enkleste gravidplagene å ta hensyn til.. Men på en annen side, det lar mannfolka føle seg litt viktige oppi det hele og! det er jo ingen selvfølge at man får til amminga nei.. Vi har kjøpt et par flasker og arvet en pumpe, så blir det vanskelig får vi satse på det.. eller MME. Mat skal han få uansett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 4. oktober 2010 #1070 Del Skrevet 4. oktober 2010 Vi har heller ikke alt i orden... Vi mangler de store, viktige tingene som bilstol og vogn Vogna vår er i posten... Vi bestemte oss SEINT, pga en arvevogn vi ikke ble helt enige om her. Men så ble jeg enig for oss og da var det bare å bestille en ny BIlstol med base kjøpte vi på Finn! Netthandel kan ha litt lang leveringstid, så det er greit å begynne å kikke i alle fall. Det er jo verre å bestemme seg for vogn enn for bil synes jeg! :dåne: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 4. oktober 2010 #1071 Del Skrevet 4. oktober 2010 Vi har bestemt oss for leeeenge siden, vi må bare få bestilt det.. Vi kommer til å kjøpe nytt både bilstol og vogn, og hvertfall bilstol (og base) er et must før fødsel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 4. oktober 2010 #1072 Del Skrevet 4. oktober 2010 Ja, de var betryggende å få stolen i hus! Basen er montert i bilen og klar for første reis.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 4. oktober 2010 #1073 Del Skrevet 4. oktober 2010 Vi har alt i hus, tror jeg.... Har hatt det lenge, jeg liker ikke å stresse... Men jeg har også en filosofi om at butikkene er åpne etter at tøtta er født også, og at jeg heller kjøper når jeg ser at jeg har et behov, enn å ha mange ting i hus som jeg kanskje ikke får bruk for Fin voksipose du har bestilt. Håper du har en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 4. oktober 2010 #1074 Del Skrevet 4. oktober 2010 Fiiiiine voksiposen Den passer nok kjempe fint oppi den vognen dere har valgt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 4. oktober 2010 #1075 Del Skrevet 4. oktober 2010 Vi har bestemt oss for leeeenge siden, vi må bare få bestilt det.. Hva slags vogn skal dere ha? Ei venninne trodde hun hadde god tid, helt til Babyshop fortalte henne at det kunne være opp til 10 ukers leveringstid på en del vogner, blandt annet Emmaljunga, spesielt nå på høsten når det kom nye modeller. Da hadde hun plutselig dårlig tid. Jeg har samme filosofi som O'hara om at butikkene er åpne etter at hun er født også, så jeg ser an behovene litt. Hører mange førstegangsforeldre kjøper mye de aldri bruker, og det gidder jeg ikke, så da venter jeg heller til behovet oppstår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 5. oktober 2010 #1076 Del Skrevet 5. oktober 2010 Jeg er helt sjokkert, for i dag kom Voksi-posen vår! Bestilte rett før 11 i går, fikk melding om at den var sendt i går kveld, og halv ti i morges fikk jeg sms om at den er på postkontoret. Så nå har vi hentet den og brettet den ut, skal henge den til lufting. Den er såååå fin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 5. oktober 2010 #1077 Del Skrevet 5. oktober 2010 Det var raskt levert!!!! Så gøy at du er fornøyd!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 5. oktober 2010 #1078 Del Skrevet 5. oktober 2010 Wow, det var rask levering :dåne: Høres ut som den er perfekt for dere, så du får bare nyte synet av den der den henger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 5. oktober 2010 #1079 Del Skrevet 5. oktober 2010 Wow!! Det var helt vanvittig raskt!! Hvor bestilte du fra? Grattis med ny pose! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 5. oktober 2010 #1080 Del Skrevet 5. oktober 2010 Ja, det var veldig raskt. Kunne jo bestilt Levert på døren over natten, betalt litt mer og fått den i kveld i stedet.. Bestilte fra flust.no, det er der jeg har funnet den billigst. I tillegg hadde vi en del Trumf-poeng som vi brukte i stedet for å få dem overført til konto, så mesteparten av pengene vi fikk fra svigersene har vi jo ennå. Tror jeg må brette den sammen igjen og prøve den i vogna jeg altså. Svigermor vi sikkert ha et bilde og sånn.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå