Gjest Iril Skrevet 20. mai 2010 #341 Del Skrevet 20. mai 2010 Takk for lykkeønsker, men jeg spydde så voldsomt i morres at jeg bare måtte holde senga. Litt nedtur, men.. Spesielt kjipt siden dette er et fag jeg liker og sikkert hadde klart å gjøre det bra i om jeg hadde vært i form. Har sovet i maaaaange timer nå, og er litt bedre. Føler jeg kunne sovet mye lenger, men er livredd for å få helt fjern døgnrytme så prøver å unngå det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 20. mai 2010 #342 Del Skrevet 20. mai 2010 Huff så dumt at du skulle bli så plaget av kvalmen Håper virkelig formen kan bedre seg snart for nå syns jeg du har vært dårlig veldig lenge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 20. mai 2010 #343 Del Skrevet 20. mai 2010 Kvalmen skal, forhåpentligvis, slutte etter uke 12-16 Gratulerer med en liten en forresten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 20. mai 2010 #344 Del Skrevet 20. mai 2010 Tusen takk, O'hara! Og *Buffy*! Stort sett er jeg allerede mindre kvalm enn jeg var tidligere i graviditeten, men merker at den blir verre når jeg blir stresset eller sover dårlig, og det egner seg jo dårlig i kombinasjon med eksamen. I tillegg skjer det en del andre mindre hyggelige ting rundt meg for tiden, så det blir litt vel mye kanskje. Har fått i meg to ristede brødskiver av mannens hjemmebakte grovbrød, med eple på nå! Det var helt usannsynlig godt, rart hvordan "kjedelig" mat blir verdens beste når man er skikkelig sulten. Må vel bare innse at enkelte dager må jeg bare holde meg på sofaen med laptopen på fanget, er ikke så mye å få gjort med dette enn å lytte til kroppen. Og jeg er jo gravid. Sånn helt på ordentlig liksom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 20. mai 2010 #345 Del Skrevet 20. mai 2010 Enkelte finner det bedre om de drikker ingefærte, spiser ingefærkapsler eller det er også mulig å kjøpe tørket ingefær i enkelte asiatiske butikker. Jeg fant ikke noen hjelp i det, dessverre, men synes ingefærte er godt Selv har jeg nå gått til innkjøp av noen armbånd som presser på noen punkter på underarmen som skal stille kvalmen. Vet ikke om de hjelper, men jeg er hvertfall mindre kvalm nå etter at jeg begynte med de Ellers så er mitt råd, ligg på sofaen med verdens beste samvittighet. Det er utrolig mye som skjer i kroppen din nå, og du trenger hvile. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 20. mai 2010 #346 Del Skrevet 20. mai 2010 Eksamen er vel egentlig det siste som passer inn akkurat nå hvis du har det sånn Ha god samvittighet for å ligge og hvile, du og din lille spire trenger det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 20. mai 2010 #347 Del Skrevet 20. mai 2010 Ja, det er slitsomt å lage en helt ekstra kropp inni en annen altså.. Mannen min er heldigvis verdens mest forståelsesfulle og snille menneske, jeg er veldig heldig! :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 20. mai 2010 #348 Del Skrevet 20. mai 2010 Du får slappe av med god samvittighet i dag, Iril. Er ikke så mye annet å gjøre når en er dårlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 20. mai 2010 #349 Del Skrevet 20. mai 2010 (endret) Uff stakkar, jeg synes kvalme er noe av det verste som finnes! Bra du har så snill og forståelsesfull mann da! Min mann er aldri kvalm, bare noen ganger når han er full, men han husker jo ikke hvordan det føles. Derfor forstod han aldri hvor fælt det var å være kvalm 3 måneder i strekk heller. :gjeiper: Endret 20. mai 2010 av Tinio Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 20. mai 2010 #350 Del Skrevet 20. mai 2010 Mannen min er aldri kvalm han heller, jeg må si jeg nesten er overrasket over hvor forståelsesfull og snill han er. Hører om kvinner som har menn som ikke forstår noen ting og hele tiden sier at graviditet ikke er noen sykdom. Det er det jo ikke, men det hjelper jo fint lite når man blir syk av det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Archee Skrevet 20. mai 2010 #351 Del Skrevet 20. mai 2010 Har fått i meg to ristede brødskiver av mannens hjemmebakte grovbrød, med eple på nå! Det var helt usannsynlig godt, rart hvordan "kjedelig" mat blir verdens beste når man er skikkelig sulten. Må bare kommentere et par ting: 1. Mannen baker brød!!! Vil også ha en slik mann!!! 2. Hvordan er det mulig at et hjemmebakt grovbrød kan bli kjedelig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 20. mai 2010 #352 Del Skrevet 20. mai 2010 Åh jeg er verdens heldigste, bare. Da vi ble sammen kunne han ikke lage spagetti engang, men jeg er ikke sånn kvinne som gidder å ende opp som dobbeltarbeidende fordi mannen "ikke klarer" å delta i husarbeidet, så her ble han tvunget til å lære seg å lage mat. Fant ut at han likte det veldig godt, og faktisk er flink, så nå baker han og lager egentlig mer mat enn meg! :rødme: Men nei, det er vel ikke kjedelig. Kanskje bare ikke så spennende som annen mat? Jeg elsker grovbrød med eple på, tror jeg kunne spist det til alle måltider omtrent.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Archee Skrevet 20. mai 2010 #353 Del Skrevet 20. mai 2010 Heldig du er Iril. Min "mann" kan (og gidder) kun å bidra med Grandiosa. En dag overrasket han meg med BigOne... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 21. mai 2010 #354 Del Skrevet 21. mai 2010 Håper du får en bedre dag idag Iril! Stoooor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 21. mai 2010 #355 Del Skrevet 21. mai 2010 (endret) .... dobbeltpost... Endret 21. mai 2010 av *Buffy* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 21. mai 2010 #356 Del Skrevet 21. mai 2010 Heldig du er Iril. Min "mann" kan (og gidder) kun å bidra med Grandiosa. En dag overrasket han meg med BigOne... Vi har jo sett de siste ukene hvor bra det er at han har lært seg litt, jeg hadde aldri i verden klart å lage mat med denne kvalmen, og hadde ikke han kunnet hadde vi vel sultet begge to. Og i mine øyne skulle det bare mangle, jeg forventer at en mann deltar i det daglige husarbeidet like mye som jeg gjør, hadde dødd om jeg hadde endt opp med en mann som "ikke klarte" å vaske klær eller lage mat. Takk *Buffy*! Nå er det helg! Vi har ingen andre planer enn å pakke, nå er det jammen bare en uke til vi flytter. Hvordan vi skal rekke det blir spennende å se! Må i et bursdagsselskap på lørdag, og jeg burde vel strengt tatt lese til eksamen, men vurderer å gi meg selv lesepause til mandag slik at jeg kan hjelpe mannen med pakkingen. Men det er deilig med helg uansett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 21. mai 2010 #357 Del Skrevet 21. mai 2010 Jeg er helt enig, her i huset må mannen delta i husarbeidet like mye som meg. Har blitt litt mer på meg nå mens jeg har hatt fri og det blir det kanskje litt fremover, men når jeg har full jobb sånn som han så blir det lik fordeling! Han kunne heller ingenting når han flyttet inn med meg, men nå er han kjempeflink til alt annet enn å vaske Så vaskingen tar jeg meg av... så kan han ta oppvask og klær og andre småting Men jeg drar avgårde nå så ville egentlig bare inn for å ønske deg en kjempefin pinse forhåpentligvis med mindre kvalme, og en kjempefin start på neste uke! Lykke til med pakking og alt som står for døra! Stoooor :klemmer: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 21. mai 2010 #358 Del Skrevet 21. mai 2010 God pinse til deg og alle andre som stikker innom også! Håper alle får i massevis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 21. mai 2010 #359 Del Skrevet 21. mai 2010 God pinse Iril Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 21. mai 2010 #360 Del Skrevet 21. mai 2010 God pinse Iril Lykke til med pakking, håper formen din forbedrer seg litt snart:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå