Sasha Sasha Skrevet 25. mars 2010 #1 Del Skrevet 25. mars 2010 Hei jeg lurer på hvordan en resirkulerer melkekartoneger? Jeg vet at en skal skylde dem og brette dem. Det jeg lurer på er om en skal kaste dem rett i papirinnsamlingen etterpå? Noen sier da også at det er viktig at kartongene alltid ligger øverst i papir innsamlingen og at de ikke blandes med det andre papiret. Noen legger de ferdigbrettede melkekartongene alltid i en plastikkpose og legger denne posen øverst i papirinnsamlingen. jeg lurer på hva som er riktig og er redd for at plastikken på kartongene skal blande seg med papiret? Non som kan hjelpe meg med å gjøre dette riktig? tusen takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 25. mars 2010 #2 Del Skrevet 25. mars 2010 hæ? er det noe spesiell måte å gjøre dette på? Jeg trykker de sammen og hiver de i papiravfallet, en etter en..... er det feil? hvorfor skal de ligge separat? V Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cogito Skrevet 26. mars 2010 #3 Del Skrevet 26. mars 2010 Drikkekartonger skal helst stappast saman til kubber, før du kastar dei i papiravfallet. Dette fordi dei då tar mindre plass under transport, og fordi det er lettare å sortere ut kubber enn enkeltkartongar frå papiret når dei skal gjenvinnast. Nokre kommuner har krav om at dei skal ligge i plastpose, for å gjere utsorteringa lettare. På http://sortere.no/ kan du sjekke kva du skal gjere i din kommune. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sasha Sasha Skrevet 26. mars 2010 Forfatter #4 Del Skrevet 26. mars 2010 Drikkekartonger skal helst stappast saman til kubber, før du kastar dei i papiravfallet. Dette fordi dei då tar mindre plass under transport, og fordi det er lettare å sortere ut kubber enn enkeltkartongar frå papiret når dei skal gjenvinnast. Nokre kommuner har krav om at dei skal ligge i plastpose, for å gjere utsorteringa lettare. På http://sortere.no/ kan du sjekke kva du skal gjere i din kommune. Her står det bare at den skal kastes i den blå dunken så er fremdeles litt usikker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cogito Skrevet 26. mars 2010 #5 Del Skrevet 26. mars 2010 Her står det bare at den skal kastes i den blå dunken så er fremdeles litt usikker Viss det ikkje står at dei skal ligge i plastposer, kan du vel rekne med at dei ikkje skal det. Berre kast kubbene i den blå dunken! Elles må du ta kontakt med renovasjonsselskapet i kommunen din, for å få nærare svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 26. mars 2010 #6 Del Skrevet 26. mars 2010 Det aller lureste er å legge dem i kubber med minst 6 kartonger til sammen, og å skrive navn og telefonnummer på. Da risikerer du nemlig å vinne returkartonglotteriet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sasha Sasha Skrevet 26. mars 2010 Forfatter #7 Del Skrevet 26. mars 2010 Takk for svar alle sammen Før har jeg alltid lagt kartongene i plastikkposer og passet på at de lå øverst i dunken. Jeg hadde intrykk av at det var slik alle gjorde det, og stilte derfor aldri spørsmål ved det. Husker en gang jeg var hjemme da søppelbilen kom og da tok de ut posen med kartonger og la den en annen plass i søppelbilen.... Men det virker egentlig mere logisk at det ikke spiller nen rolle om kartongene ligger øverst eller nederst i papirinnsamlingen da det sikkert sorteres senere uansett... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå