Gå til innhold

Anna Lovindas dagbok

Amber

Anbefalte innlegg

Nå er ikke jeg en av de mest aktive her inne på KG, men det er en ting som gnager meg litt.. JEg har prøvd å lese hele/ alle dagbøkene dine. Men jeg henger ikke helt med...

Du må ha lite å finne på som klarer å lage en slik dagbok med bare tull og tøys. Med etterlikninger og metaforer som iallefall ikke jeg skjønner noe av. Jeg ser at de fleste her inne jatter med, og skriver like mye tull og tøys. Ikke vet jeg hva som er forankret i virkeligheten og ikke, uten at det betyr noe... hvorfor ikke skrive på en måte som gjør det mulig å følge med på? Eller er du her inne kun for å nettopp bare gjøre narr av en annen person (som vi alle vet hvem er.)

Det er jo mulig du vil være morsom, men isåfall må jeg ha elendig humor, jeg finner det ikke det spor morsomt.

Dette er ikke en hetsetråd. Setter pris på et seriøst svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Det er ikke enkelt å følge med på alle tråder og fora på KG. Derimot er det lett å ramle innom enkelttråder med stor aktivitet. Det er en del av oss som viser to sider her inne:

Vi er seriøse i de seriøse debattene, men tillater oss å leke og ha det moro i tråder som er egna for det.

Anna Lovindas dagbok er satirisk så det holder, det stemmer det. Men er ikke satire viktig i samfunnet vårt da?

Joda, ALo driver og flytter i sitt virtuelle KG-univers, men betyr det at hele dagboka er ondsinnet? Fordi om en enkelt bruker som mange andre har en uforståelig glede av å skrive om, forsvare, henge ut, misforstå og overfortolke har brukt en konsulent skal det vel ikke bli forbudt for andre å bruke dette ordet?

Fordi om en bruker skal flytte må vel andre kunne skrive om flytting?

Hvordan skulle det gått på bryllups- og graviditetsfora dersom enkeltpersoner fikk enerett på orda "brudekjole" og "morgenkvalme"?

Det er mange gode skribenter på KG. ALo er en av dem, Mae en annen. Jeg kan nevne mange, men dere ser poenget. Når du beveger deg ut i et forum som KG er, så gjør du det både for å se og bli sett. Blir du sett, må du også regne med tilbakemeldinger. Du kan like det eller ikke, men du har sjøl lagt deg til for hogg ved å skrive her.

Dersom ALo tråkker noen på tærne, så tråkker jeg gjerne med henne. Såpass må vi kunne tåle, alle som en. Satire er ikke det samme som å plage folk. Satire er et journalistisk og teatralsk virkemiddel som opphøyer "modellen" snarere enn å rakke ned på vedkommende.

Da er det trist å befinne seg i et miljø der et hvert tilløp til satire, til lek eller moro som ikke går ut på å finne på ord i en eller annen alfabetisk rekkefølge, evt slåss om det samme Ordet, blir oppfattet som hets og konfliktmakeri.

Jeg misunner ikke moderatorene den jobben de har med å rydde opp i kranglinga. Heldigvis har de vett i panna og setter ting inn i den store sammenhengen før de bruker slettetast og kursiv.

Jenter: La oss løfte taket. Brukernes takhøyde er dessverre alt for lav på KG for tida. Moderatorenes takhøyde derimot, er omtrent der den bør være.

For å følge opp Ambers innlegg:

Dette er ikke et hetseinnlegg, men et seriøst svar med konstruktiv kritikk av brukerne på KG som helhet. (To nick nevnt med ros, ingen med ris)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg hadde egentlig tenkt å skrive noe her - men så ser jeg at Revetispa allerede har sagt mye av det jeg ville si. Og vel så det.

Ingen vits i å gjenta da.

Jeg avslutter dermed med en applaus til favorittreven min for et godt skrevet og vel gjennomtenkt innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i mye av det Revetispa skiver men ALo går mye mye lengre enn bare å bruke ord. Det jeg har reagert mest på er ikke alt dette tåpelige konsulent- og flyttepratet.

Det er det at hun gjør narr av å gå i terapi som har gjort mest vondt. Når man så legger dette sammen med flyttingen og bruken av konsulenter så er det ikke satire lengre- da er det mobbing.

God satire er ikke å tråkke folk nedi søla ved å gjøre narr av dem, de som påstår det tar feil. Og de som beskytter de som gjør det er omlag enda verre.

Mae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha lite å finne på som klarer å lage en slik dagbok med bare tull og tøys.

Ikke alle som er her inne har jobb. Noen er uføre, noen er sykemeldt, noen er husmødre eller i permisjon. Noen har jobb som går i periodevis aktivitet. Noen bruker jobbtid på å være her inne, noen har hjemmekontor. Noen bor på andre siden av jorda, så de er aktive mens nesten hele forumet sover.

Skal det være nødvendig å måtte forsvare seg hvorfor man er her lite eller mye?

Da jeg gikk ukesvis uten jobb i våres var det veldig ok å ha noe å gjøre, når jeg var husmor uten barn, og alle venner var på jobb. Er det galt å da være på KG?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
God satire er ikke å tråkke folk nedi søla ved å gjøre narr av dem' date=' de som påstår det tar feil. Og de som beskytter de som gjør det er omlag enda verre. [/quote']

Jeg ser hva du sier Mae.

God satire er ikke å tråkke folk ned i søla.

God satire er å endre kurs dersom en har gått feil i satirens irrganger. ALo gjorde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God satire er ikke å tråkke folk nedi søla ved å gjøre narr av dem, de som påstår det tar feil. Og de som beskytter de som gjør det er omlag enda verre.

Mae

Jeg har banna meg på at jeg skulle klare å holde meg utenfor slike diskusjoner...men nok er nok!

Syns ikke man skal sette seg på sin høye hest når det gjelder å gjøre narr av folk.

Hva med de gangene det er gått ut mot overvektige, husmødre i joggedress, ubarberte osv...?

Er det så vanskelig å se seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jenter: La oss løfte taket. Brukernes takhøyde er dessverre alt for lav på KG for tida. Moderatorenes takhøyde derimot, er omtrent der den bør være.

Ro dere ned, jenter. Hjelp meg heller å holde oppe taket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med de gangene det er gått ut mot overvektige, husmødre i joggedress, ubarberte osv...?

Synes ikke det er særlig sammenlignbart med hva dette dreier seg om.

Mae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er særlig sammenlignbart med hva dette dreier seg om.

Mae

Tenker du noengang over at de kanskje føler det på samme måte som deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du noengang over at de kanskje føler det på samme måte som deg?

Hvis de gjør det så skulle de tatt det opp med meg der og da, ikke komme rekende 1 år etterpå si "husker du den gangen du skrev at....."

Når jeg har snakket om dette med ustelte kvinner så har jeg snakket om grupper av mennesker, ikke så mye på enkeltpersoner selv om det også har forekommet. Endel av disse hårfjerningsdebattene har jo også vært ganske så useriøse.

Deler slettet. Unødvendig kommentar, Mae. Hege

Mae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg snakket generelt.

Da synes jeg ikke du har formulert deg godt nok Barbie.

Men hvis du synes at det å si til noen at de er ekle som ikke fjerner hår under armene er like ille som å drite ut noen fordi de går til terapi etter ett tragisk dødsfall så vil jeg fortsatt påstå at du er på villspor.

Mae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har altså Barbie blitt beskyldt for å være dum, ikke formulere seg godt nok, være på villspor og tidligere for å være vulgær, harry og gud vet hva.

Hva i alle dager tror du hun synes om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er i hvertfall helt tydelig at det absolutt ikke går an å se seg selv...

Det har gått på enkeltpersoner fra din side også, og det vet du...

Legger og dødsfall er dine ord!!!

De som følte seg krenket av deg før sa i fra dengang også Mae, uten at det den gang heller var vilje til å se seg selv og hvor stygg du var mot andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,så sier vi det!

Skulle gjerne sitti her og koseprata med deg hele dagen,men jeg må desverre ut med bikkja nå.

Det synes jeg var en god idè.

Mae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i alle dager tror du hun synes om det?

Det synes hun sikkert ikke noe om- men vi klarer uansett å holde en bra tone. Hun liker ikke meg heller og det er greit så lenge vi ikke flyr rundt og baksnakker hverandre over hele Forumet.

Mae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...