Gjest Ylva Virvla Skrevet 11. april 2010 #41 Del Skrevet 11. april 2010 Ironisk å sitte på Kvinneguiden og diskutere hvor enkel underholdning Paradise hotel er. Kvinneguiden er ofte temmelig enkel underholdning det også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JollyJolly Skrevet 11. april 2010 #42 Del Skrevet 11. april 2010 Ironisk å sitte på Kvinneguiden og diskutere hvor enkel underholdning Paradise hotel er. Kvinneguiden er ofte temmelig enkel underholdning det også. Hahaha, veldig bra poeng!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
intellekt Skrevet 11. april 2010 #43 Del Skrevet 11. april 2010 Ironisk å sitte på Kvinneguiden og diskutere hvor enkel underholdning Paradise hotel er. Kvinneguiden er ofte temmelig enkel underholdning det også. Indeed. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dainty Skrevet 11. april 2010 #44 Del Skrevet 11. april 2010 Jeg er enig i at Paradise Hotel er et særdeles lite lærerikt program, og at dets verdi nesten utelukkende består i underholdning. Jeg synes det er rart at folk melder seg på, og ville aldri gjort det selv. Men jeg kan helt fint se på det! Selv om jeg følger med på enkelte tåpelige programmer, gjør jeg det allikevel bra på universitetet, leser Hamsun og er engasjert i miljøsaken. Jeg tror litt av greia med Paradise er at folk har behov for underholdning som ikke stiller noen krav til dem. Jeg merker selv at jeg synes det er deilig å synke ned i sofaen og bare le av alle de latterlige intrigene som vises, spesielt etter en lang dag med mye intellektuell aktivitet. Det JEG synes vitner om lav intelligens, er folk som tror at det en ser på tv definerer denne personens karakter, eller er representativt for alt personen er interessert i. De fleste mennesker har mange sider, og bra er det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kløftfrid Skrevet 11. april 2010 #45 Del Skrevet 11. april 2010 Det er ikke bare sladder heller da, programmet er faktisk litt interessant i hva det sier om kjønnsroller og samfunnets normer rundt individualitet og selvet etc. Det er på mange måter veldig relevant. Men jeg skal ikke bli for pretensiøs, i bunn og grunn så sitter vi mest og ler av teite ting som blir sagt og gjort. Noen gleder i livet er ganske enkle. Jeg tror litt av greia med Paradise er at folk har behov for underholdning som ikke stiller noen krav til dem. Jeg merker selv at jeg synes det er deilig å synke ned i sofaen og bare le av alle de latterlige intrigene som vises, spesielt etter en lang dag med mye intellektuell aktivitet. Det JEG synes vitner om lav intelligens, er folk som tror at det en ser på tv definerer denne personens karakter, eller er representativt for alt personen er interessert i. De fleste mennesker har mange sider, og bra er det! Heilt einig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. april 2010 #46 Del Skrevet 11. april 2010 Jeg liker å se på rare mennesker som dummer seg ut, så det hender ganske ofte at jeg ser på Paradise Hotel og får meg en god latter. Hvis dette gjør at folk stempler meg som uintelligent eller "enkel" som det så pent formuleres her, so be it. Jeg bedømmer ihvertfall ikke folks intelligens utifra hvilken underholdning de velger. Det som forundrer meg med årets PH er at en lærerstudent har valgt å bli med der. Det er vel ikke en særlig bra rollemodell å være for barn og unge når man fjoller rundt på TV i et så useriøst program. Hørte jeg "skikkethetsvudering"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gorgonzola Skrevet 11. april 2010 #47 Del Skrevet 11. april 2010 Synes du gir de som ser på litt lite tillit nå. Folk klarer jo fremdeles å tenke litt selv. Jepp, jeg gjør det. Mine betraktninger er dog ikke utelukkende subjektive her. Jeg var på et foredrag hvor en forsker (også medieviter av utdanning) presenterte sine funn, kombinert med fakta fra TNS Gallup og SSB og budskapet var nærmest entydig: Litt for mange av dagens unge (alder 11-17) glaner på trash á la PH og drømmer om en "karriere" som såkalt reality-kjendis som disse dustene benevnes. Og det bekymrer meg noe skrekkelig. Sånn er det med den saken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anjelika Skrevet 11. april 2010 #48 Del Skrevet 11. april 2010 Jeg merker selv at jeg synes det er deilig å synke ned i sofaen og bare le av alle de latterlige intrigene som vises, spesielt etter en lang dag med mye intellektuell aktivitet. Det JEG synes vitner om lav intelligens, er folk som tror at det en ser på tv definerer denne personens karakter, eller er representativt for alt personen er interessert i. De fleste mennesker har mange sider, og bra er det! Det der er faktisk litt av min dårlige unnskyldning for å se det, jeg satt hjemme og arbeidet med noe veldig intellektuelt krevende de to første ukene PH gikk og når klokka var halv 10 og hjernen var utmattet så var det et supert mentalt avbrekk Veldig enig i det siste der, man kan faktisk like både Paradise Hotel og ha lest sin Dostojevskij for å si det sånn. Jepp, jeg gjør det. Mine betraktninger er dog ikke utelukkende subjektive her. Jeg var på et foredrag hvor en forsker (også medieviter av utdanning) presenterte sine funn, kombinert med fakta fra TNS Gallup og SSB og budskapet var nærmest entydig: Litt for mange av dagens unge (alder 11-17) glaner på trash á la PH og drømmer om en "karriere" som såkalt reality-kjendis som disse dustene benevnes. Og det bekymrer meg noe skrekkelig. Sånn er det med den saken. Det er veldig sant, og noe jeg synes er interessant. Det med at "alle" kan bli kjendis og at dette skal være noe å hige etter er noe ganske nytt for dagens samfunn, og som har blitt bært frem veldig mye av reality. Dette ønsket om å bli kjendis (gjerne uten at man har et spesielt talent man skal bli kjent for) er nok også en grunn til realityTVs enorme popularitet. En annen ting noe medievitenskapelig forskning har tydet på (merk: ikke bevist) er at det faktisk er litt lavere politisk engasjement og deltakelse hos de som er veldig interessert i reality/kjendissladder. Så kritikerne og skeptikerne kan nok være inne på noe. Hva som kom først av høna eller egget er en annen sak, det kan jo godt være spuriøse sammenhenger og bakenforliggende variabler her og ikke nødvendigvis årsak-virkning mellom reality og idioti/apati. I tillegg så har man jo en del hederlige unntak, slik som meg som er uhyre intelligent og likevel ser på trash Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkesaks Skrevet 19. april 2010 #49 Del Skrevet 19. april 2010 http://www.dagbladet.no/2010/04/19/nyheter/paradise_hotel/jobbsoking/sosiale_medier/11352371/ Det er tydeligvis ikke bare ts som har negative tanker om folk som ser Paradise Hotel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest green tea Skrevet 19. april 2010 #50 Del Skrevet 19. april 2010 Fordi jeg kjenner folk som ser på det, og jeg har da sett det litt selv Jeg skal ikke påstå at det gjelder alle som ser det (det sier seg selv, vennligst ikke ta et såpass løst og generaliserende utsagn bokstavelig bare for å kverulere), men PH hevder ikke å være et intelligent program og det er langt ifra uvanlig at "lavkultur" nytes med en viss distanse av mange. Det er ikke som om det finnes en enorm mengde mennesker som er så uendelig mye mindre intelligente enn deg at de synes PH er et intellektuelt og lærerikt program. Halve moroa med det for mange er jo å gjøre narr av dumskapen. nor jeg hører orde PH tenker jeg på 0,7 som i PH verdi i kroppen. jeg forstår at det er snak om paradis hotell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. april 2010 #51 Del Skrevet 19. april 2010 nor jeg hører orde PH tenker jeg på 0,7 som i PH verdi i kroppen. jeg forstår at det er snak om paradis hotell. vis jeg hade 0,7 som i PH i kroppen hade jeg vert dø Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest green tea Skrevet 19. april 2010 #52 Del Skrevet 19. april 2010 vis jeg hade 0,7 som i PH i kroppen hade jeg vert dø nå er det ikke vits at jeg retter på det det vil jo ødelegge for innlegge dit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pingalu Skrevet 21. april 2010 #53 Del Skrevet 21. april 2010 Synes det blir litt for enkelt av flere her å tenke at det å se på Paradise betyr det samme som at man er uintelligent, bare fordi man selv ikke har noen interesse av å se på slikt. Selvfølgelig blir man ikke smartere av å se på, men det er vel strengt tatt ikke noe de fleste prøver å oppnå ved å glane litt en times tid. Jeg er dog enig i at PH kan være "skadelig" for enkelte, tenker da særlig på de yngste seerne, og at programmet er med på å bygge opp om overfladiskheten i samfunnet, noe som selvfølgelig ikke er positivt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. april 2010 #54 Del Skrevet 22. april 2010 Jeg får fullstendig fnatt av det programmet, og må skifte kanal raskest mulig om det skulle dukke opp på skjermen. Det tapper meg for livskraft og inspirasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest green tea Skrevet 23. april 2010 #55 Del Skrevet 23. april 2010 Jeg får fullstendig fnatt av det programmet, og må skifte kanal raskest mulig om det skulle dukke opp på skjermen. Det tapper meg for livskraft og inspirasjon. jeg skule faktisk ønsket at jeg så sånne programmer periode for de da tror jeg at jeg ville hat mer livskraft dag i dag. ikke spør svart kan gjøre deg syk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 23. april 2010 #56 Del Skrevet 23. april 2010 Ironisk å sitte på Kvinneguiden og diskutere hvor enkel underholdning Paradise hotel er. Kvinneguiden er ofte temmelig enkel underholdning det også. Joa, men det er noen forskjeller: I Paradise Hotel er det bare sex og kropp som er viktig, Hva du sier er ikke så viktig der...forsto jeg etter å ha sett ett program. KG har flere oppegående innlegg enn hva som sies i PH - det kan ikke sammenliknes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anjelika Skrevet 23. april 2010 #57 Del Skrevet 23. april 2010 Joa, men det er noen forskjeller: I Paradise Hotel er det bare sex og kropp som er viktig, Hva du sier er ikke så viktig der...forsto jeg etter å ha sett ett program. KG har flere oppegående innlegg enn hva som sies i PH - det kan ikke sammenliknes. Alt er vel ikke akkurat hjerneføde likevel. Ingenting galt med litt enkel underholdning i hverdagen, samme hva det måtte være. Det er ikke som om alle her fyller fritiden med Nietzsche og Dante. Om du skal kritisere meg for å se PH så får du legge fra deg kioskromanen, logge av side2.no og slette alle lolcats-bildene dine fra PCen først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zess Skrevet 26. april 2010 #58 Del Skrevet 26. april 2010 Etter å ha lest litt her er det blitt åpenbart for meg at Paradise er et vakkert og viktig program. De som er med får gratisferie i Mexico der de får "ha det gøy og bli kjent med masse kule mennesker", og etterpå blir de gjenkjent på gata. De som ser på får gleden av å føle seg mye smartere enn deltagerne, mens de som ikke ser på får bekreftet at de er mer intelligente enn de som ser på. Everybody wins! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 6. mai 2010 #59 Del Skrevet 6. mai 2010 Jeg tror ikke man blir evneveik av å se sånne programmer, men jeg tror kanskje man har litt lite å ta seg til hvis man setter seg ned for følge med på søpla, dag etter dag etter dag. Jeg liker ikke reality, men det har kanskje noe med alderen å gjøre, de fleste seriene er vel laget for folk rundt tjue år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 7. mai 2010 #60 Del Skrevet 7. mai 2010 Det som forbauser meg mest med PH er hvor totalt blottet for innhold bak pannebrasken deltakerne ser ut til å være. De ser jo ut som de har falt ned fra månen hele gjengen. Ihvertfall ser det slik ut på reklamesnuttene som sendes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå