Gjest typish Skrevet 24. mars 2010 #1 Skrevet 24. mars 2010 (endret) jeg lurer egentlig på andres meninger om hvor grensen i et forhold bør gå når det gjelder motsatt kjønn. snakke med motsatt kjønn, tekste eller maile "små dirty" privat med motsatt kjønn bak ryggen på partner, møte enkelte personer bevisst på byen når man er ute med gutta/venninnene (uten at det er kyssing, tafsing.., men kanskje småflørting) folk som ikke er samboere; hvor ofte er bør man møtes/finne på ting, hvor ofte bør man snakke sammen(hver dag, noen ganger i uka..) og evt mange andre punkter.. hvor mener folk grensene går? og hvor ofte bør man holde kontakt uten at det er slitsomt(for mye mas) eller stikk motsatt (kanskje man føler man bryr seg for lite) skriv i vei!! Endret 24. mars 2010 av typish
Gjest Astrid Skrevet 24. mars 2010 #2 Skrevet 24. mars 2010 Interessant spørsmål. I mitt forhold har vi ikke snakka om slike "grenser", fordi de faller seg ganske naturlig. Hvis jeg tenker etter tror jeg at småflørting er OK, så lenge det ikke er snakk om at man bevisst sjekker opp noen eller sikter mot noe langvarig og gjensidig. Svigermor sa hvertfall noe klokt en gang: "Man kan sjerpe appetitten ute, men spise hjemme" ... Hvis du skjønner hva jeg mener. Vi er ikke så sjalu av oss hvis det bare er snakk om samtale og å "ha et litt godt øye til noen", men fysisk kontakt utenom vennskapelige klemmer og slikt er ikke OK. Tror man må kjenne på hva som er naturlig i henhold til hvor ofte man skal se hverandre når man er kjærester. En kombinasjon av alenetid som par, det å henge med andre venner sammen og å ta seg tid til sine "egne" venner uten kjæresten tror jeg er viktig. Kommer veldig an på personlighetstyper da... men å se hverandre hver dag er kanskje ikke nødvendig? Man må jo beholde litt mystikk og dynamikk i forholdet
Gjest Astrid Skrevet 24. mars 2010 #3 Skrevet 24. mars 2010 Interessant spørsmål. I mitt forhold har vi ikke snakka om slike "grenser", fordi de faller seg ganske naturlig. Hvis jeg tenker etter tror jeg at småflørting er OK, så lenge det ikke er snakk om at man bevisst sjekker opp noen eller sikter mot noe langvarig og gjensidig. Svigermor sa hvertfall noe klokt en gang: "Man kan sjerpe appetitten ute, men spise hjemme" ... Hvis du skjønner hva jeg mener. Vi er ikke så sjalu av oss hvis det bare er snakk om samtale og å "ha et litt godt øye til noen", men fysisk kontakt utenom vennskapelige klemmer og slikt er ikke OK. Tror man må kjenne på hva som er naturlig i henhold til hvor ofte man skal se hverandre når man er kjærester. En kombinasjon av alenetid som par, det å henge med andre venner sammen og å ta seg tid til sine "egne" venner uten kjæresten tror jeg er viktig. Kommer veldig an på personlighetstyper da... men å se hverandre hver dag er kanskje ikke nødvendig? Man må jo beholde litt mystikk og dynamikk i forholdet
Gjest And Skrevet 24. mars 2010 #4 Skrevet 24. mars 2010 Det er jo forskjellig i alle forhold. Noen tåler ikke at man en gang ser på det motsatte kjønn, mens andre kan for eksempel ha bestevennen sin av det motsatte kjønn. Nå er det helle det at man bør finne en god tone og ha noen man kan dele med, og det betyr ikke at man skal streve med å finne noen av det samme kjønn hvis man vil være sammen med andre enn kjæresten sin om det er det du mener (?)
Reveal Skrevet 24. mars 2010 #5 Skrevet 24. mars 2010 (endret) Min grunnregel: Det jeg ikke kan si eller gjøre med min bror eller far, kan jeg heller ikke si eller gjøre til andre menn. (så for han: det han ikke kan gjøre med sin egen søster/mor kan han heller ikke gjøre med andre kvinner) Ellers mener jeg også at det man føler at man må skjule, det er ikke verdt å gjøre... Endret 24. mars 2010 av Reveal
Caramela Skrevet 24. mars 2010 #6 Skrevet 24. mars 2010 tekste eller maile "små dirty" privat med motsatt kjønn bak ryggen på partner Der er grensa nådd.
LitaPia Skrevet 24. mars 2010 #7 Skrevet 24. mars 2010 Jeg og sambo har vel egentlig ganske strenge regler på hvor grensa går. Vi har begge opplevd utroskap i tidligere forhold og var vel ganske "brent" begge to når vi møttes. Flørting,kontakt med tidligere flammer ol er ikke lov. Hadde èn av oss blitt "tatt" i å sende en dirty sms el. hadde det nok blitt huskestue ser jeg for meg...
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. mars 2010 #8 Skrevet 24. mars 2010 Det mindre farlig for menn å flørte, enn for kvinner. Det fordi menn tar en enkel flørt som noe mer enn det er. Derfor mener jeg at damer skal holde seg unna flørtingen med personer de ikke kjenner godt nok til fra før.
Gjest caramiacaramella Skrevet 24. mars 2010 #9 Skrevet 24. mars 2010 Når det gjelder grenser for hva som er akseptabelt, tror jeg jeg og kjæresten er ganske like. Vi er begge ganske avslappede og ikke særlig sjalu når det gjelder å ha venner av det motsatte kjønn(heldigvis for meg, for flere av mine beste venner er gutter), og vi har heller ingen problemer med at den andre snakker med eller danser med en av motsatt kjønn på fest eller på byen(hvis den andre ikke er der da. Hadde IKKE vært akseptabelt hvis kjæresten hadde gått fra meg for å gå å danse med en fremmed jente, for å si det sånn!). Sånn generelt så har jeg en regel som sier at jeg aldri gjør noe jeg ikke ville gjort hvis kjæresten min kunne se det. Det innebærer som dere sikkert kan forstå både vill flørting irl og upassende eller flørtende meldinger til det motsatte kjønn.
I Grosny Skrevet 25. mars 2010 #10 Skrevet 25. mars 2010 jeg lurer egentlig på andres meninger om hvor grensen i et forhold bør gå når det gjelder motsatt kjønn. snakke med motsatt kjønn, tekste eller maile "små dirty" privat med motsatt kjønn bak ryggen på partner, møte enkelte personer bevisst på byen når man er ute med gutta/venninnene (uten at det er kyssing, tafsing.., men kanskje småflørting) folk som ikke er samboere; hvor ofte er bør man møtes/finne på ting, hvor ofte bør man snakke sammen(hver dag, noen ganger i uka..) og evt mange andre punkter.. hvor mener folk grensene går? og hvor ofte bør man holde kontakt uten at det er slitsomt(for mye mas) eller stikk motsatt (kanskje man føler man bryr seg for lite) skriv i vei!! Jeg synes du skal snakke med din frier om dette. Fortelle hverandre om hva hverandres grenser er, og snakke om det føles greit å overholde disse. Slike grenser er så individuelle at man ikke bør unngå å snakke om de. Jeg er forresten ikke samboer, og ønsker å treffe min kjære 4 ganger i uka, men tidsnød kan redusere dette til 2 ganger. Det lønner seg ikke å presse fram møter man ikke har tid til. Kjærlighet skal være kjærlighet, ikke stress.
Gjest Marlo Skrevet 25. mars 2010 #11 Skrevet 25. mars 2010 Vi har vel egentlig ingen grenser. Gjør det du vil, men da må man også godta at den andre partneren gjør det samme Også er det vanskelig å sette en grense for alle. Jeg har en bestevenn av det andre kjønn, som jeg kan klemme på, ha på besøk her uten at min samboer er hjemme, gråte på skulderen til etc etc, men han og samboeren min har også blitt gode venner og kameraten min er akseptert på en måte. Jeg føler det er helt feil å klemme på, sitte i armekroken til en annen mann t.ex. Da ville jeg følt at jeg hadde gjort noe galt.
nessi Skrevet 25. mars 2010 #12 Skrevet 25. mars 2010 Jeg synes grensen går på at man ikke skal gjøre mer med andre enn det man kan fortelle om når man kommer hjem. Vi aksepterer begge flørting og dansing med andre, men ikke mer nærkontakt enn en klem.
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. mars 2010 #13 Skrevet 25. mars 2010 Min grunnregel: Det jeg ikke kan si eller gjøre med min bror eller far, kan jeg heller ikke si eller gjøre til andre menn. (så for han: det han ikke kan gjøre med sin egen søster/mor kan han heller ikke gjøre med andre kvinner) Ellers mener jeg også at det man føler at man må skjule, det er ikke verdt å gjøre... Slik har vi det også... nesten. Men vi har også en regel på å skjule handlinger for hverandre (hvis du gjør noe du bevisst skjuler for partneren, er det utroskap), og at vi ikke skal utlevere den andre til en tredjeperson uten den andres samtykke. For eksempel er det ikke akseptert at jeg snakker om problemer i forholdet vårt til en kamerat, eller han "gråter på skulderen" til en venninne. Problemer løses I forholdet, ikke utenfor!
zuperduper Skrevet 25. mars 2010 #14 Skrevet 25. mars 2010 Det mindre farlig for menn å flørte, enn for kvinner. Det fordi menn tar en enkel flørt som noe mer enn det er. Derfor mener jeg at damer skal holde seg unna flørtingen med personer de ikke kjenner godt nok til fra før. Huh?
zuperduper Skrevet 25. mars 2010 #15 Skrevet 25. mars 2010 jeg lurer egentlig på andres meninger om hvor grensen i et forhold bør gå når det gjelder motsatt kjønn. snakke med motsatt kjønn, tekste eller maile "små dirty" privat med motsatt kjønn bak ryggen på partner, møte enkelte personer bevisst på byen når man er ute med gutta/venninnene (uten at det er kyssing, tafsing.., men kanskje småflørting) Tja, dette er jo ting som varierer fra person til person, og fra forhold til forhold. Det som er viktig er jo at du og kjæresten finner ut hvor deres grenser går. Som en hovedregel vil jeg vel si at alt det man gjør bak ryggen på partneren er ting som faller i kategorien "ikke greit". Det er jo en grunn til at man ikke forteller det... For min del hadde det ikke vært greit om mannen min hadde tekstet/mailet andre jenter som flørting eller dirty talk. Har enda ikke sett han flørte med andre jenter i rl. heller (etter snart 3 år).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå