Gå til innhold

Din berømte rett?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Har du en matrett, dessert eller noe lignende som det går gjetord om i bygd og by? :lol:

Eller sagt på en annen måte, som din familie og dine venner snakker om, og aldri får nok av?

Jeg har ikke det. Men vil, synes det virker koselig å ha en spesialitet som er "min".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke flink til å lage mat, men brownies kan jeg!

Hver gang jeg lager det, forsvinner de omtrent før jeg får tatt den ut av langpanna. Bortsett fra det, har jeg ikke noe glansnummer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har vel heller ikke det tror jeg.. :oops:

Men dere har vel ikke litt lyst til å legge ut oppskriftene vel? Eller er det en godt bevart hemmelighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei nei, dere må ikke legge ut oppskrifter!

Det er jo hele poenget med å ha sin "egen" rett, at oppskriften er hemmelig!... (Eventuelt skrevet ned i et testamente) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en eplekakeoppskrift som er blitt svært så populær hos familien til min kjære; både svigermor og hennes mor har mast om oppskriften, og jeg har bakt den til barnedåp og bursdager og, og, og....

Og: den er veldig enkel å lage :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere spesialiteter, jeg!

Men som Billie sier: disse deles det ikke ut oppskrifter for... ;-)

Spesialitetene mine er

hjemmebakte baguetter

sjokoladedessert, med navnet uhmmmmmmm

lasagne

spagettiform

indisk curry med kokos og koriander

indisk curry med tomater og chili

lammelår

Ellers har jeg opptil flere signaturkaker. Men ingen fest-signatur kake--foreløpig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjetord og gjetord :ler:

Men dorians kjøttboller pleier å gå hjem hos de fleste som ikke skal kline for mye rett etter middag.

Ellers har jeg en pakistansk gryte som både er lett å lage og som får applaus, dvs. donald-mager og burpe-lyder.

dorian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Brunhilde

Pizza og marsipankake... Ser jo hvor merkelig det ser ut, og jeg kan forsikre om at det aldri er blitt servert ved samme anledning! Men skryt får jeg for begge deler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel ingen egne - men har store planer om å stjele alle moren min sine :sjarmor: . Og da kommer det til å gå gjetord om alt fra eplekake til brunebønnesuppe, det var også en rar kombinasjon ser jeg :ler:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokoladekake! Oppskriften er ikke spesielt hemmelig sånn sett, flere i familien har den, men jeg har noen triks jeg bruker for å gjøre den til "min egen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Dr Zoidberg

Selv om jeg greier meg helt utmerket på kjøkkenet, så går det vel mest gjetord om enkelte "matretter" laget under NATO-øvelsen i '98.

La oss ikke snakke mer om det ;)

Derimot, av MAT, så er vel det helst stekt sei på ekte nordlands-vis med potet, gulrotsalat og smeltet smør m/løk som har blitt omtalt i positive vendinger. Enkelt og greit fór som skal så utrolig lite til før det blir veldig fristende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pizza`n min får jeg masse skryt av.Min manns kompiser gleder seg hver gang jeg lager Pizza.Ellers så for jeg mye skryt av brødet jeg baker.

Baker så sjelden kaker.så der kan jeg ikke uttale meg.

koldbruna :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...