Gå til innhold

Tiden med lillemann i magen


Gjest Alabama

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Alabama

:strix:

I morra skal jeg på jobb igjen. :sukk: Gruer meg for hvordan det skal gå, mtp tempoet og alle arbeidsoppgavene, men må nesten bare prøve. Kanskje det går helt fint!? Og blir det for ille så kommer jeg til å gå hjem! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grattis med gutt i magen :hjerte: Heldige dere som har funnet navn da...synes det er veldig vanskelig vi :sukk:

Så gøy at dere har kjøpt vogn :strix: Tenkte handle litt i sverige vi også, er jo ikke lange veien over grensen fra her jeg bor ;)

Håper det gikk fint på jobb i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker tanken din ang arbeid, blir det for tungt da er det bare å gå hjem :Nikke:

JEg er forresten nysgjerrig på navn jeg også :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med vognkkjøp! Og ikke minst veeeeldig lurt å være så tidlig ute!:jepp:

Vi venter i spenning på om vår vogn kommer i uke 4 som lovet, eller om det blir enda mer forsinkelser. Kjedelig om vi ikke har den til mini er ute :sjenert:

Generelt vil jeg anbefale å gjøre unna store/viktige innkjøp tidlig. Selv om vi bor sentralt, med mange butikker og godt utvalg, så har det vist seg at mange ting, som jeg anser som helt vanlige ting, må bestilles. Og det er som regel ikke snakk om korte leveringstider heller. Så det er dagens "tips" fra meg, som begynner å bli småstressa her jeg sitter snart 36 uker med litt for mange kynnere, og alt for mye vi fremdeles trenger før tassen kommer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Jobben gikk fint i dag, selv om det var masse kynnere. Sikkert opptil 13-14 på jobb. Har prøvd å gå sakte og ikke stresse meg opp. Var hyggelig å se kollegaer igjen og fortelle alle den store nyheten, var fortsatt ganske mange som ikke visste noe. Viste bildene fra UL. :rodmer:

Selv om magen er ikke er blitt så veldig stor så hadde det nok ikke vært lett å skjule den så veldig mye lenger.. :fnise:

Grattis med gutt i magen :hjerte: Heldige dere som har funnet navn da...synes det er veldig vanskelig vi :sukk:

Så gøy at dere har kjøpt vogn :strix: Tenkte handle litt i sverige vi også, er jo ikke lange veien over grensen fra her jeg bor ;)

Håper det gikk fint på jobb i dag :)

Takk! :rodmer:

Vi har hatt navnet klart omtrent siden vi startet å prøve tror jeg. :Nikke:

Det kan hende det er lettere å finne navne når han kommer ut. Så ser dere hva han passer til å hete! Har dere noen forslag da?

Det er jo ikke så lett å finne et navn som man skal forholde seg til reste av livet. Ikke bare skal det passe til en baby, men også til en voksen mann. :Nikke:

Liker tanken din ang arbeid, blir det for tungt da er det bare å gå hjem :Nikke:

JEg er forresten nysgjerrig på navn jeg også :sjenert:

Ja, var det ikke lurt? Jeg er faktisk ikke uerstattelig, selv om det sikkert hadde vært kjipt for de gjenværende.. :fnise: Det er jo bare sånn innstilling man må ha, ellers hadde jeg ikke turt å gå på jobb! Helt seriøst! :Nikke:

Så gøy med vognkkjøp! Og ikke minst veeeeldig lurt å være så tidlig ute!:jepp:

Vi venter i spenning på om vår vogn kommer i uke 4 som lovet, eller om det blir enda mer forsinkelser. Kjedelig om vi ikke har den til mini er ute :sjenert:

Generelt vil jeg anbefale å gjøre unna store/viktige innkjøp tidlig. Selv om vi bor sentralt, med mange butikker og godt utvalg, så har det vist seg at mange ting, som jeg anser som helt vanlige ting, må bestilles. Og det er som regel ikke snakk om korte leveringstider heller. Så det er dagens "tips" fra meg, som begynner å bli småstressa her jeg sitter snart 36 uker med litt for mange kynnere, og alt for mye vi fremdeles trenger før tassen kommer ;)

Kjipt at vogna kanskje er forsinka, særlig når det er så sent som nå! Håper den dukker opp til avtalt tid og at lille tassen har vett på seg til å vente med å komme ut til han har en vogn klar! :fnise:

Vi kommer nok til å ta ting litt etterhvert fremover, men tror ikke det er så veldig mange store investeringer igjen, ikke sånn som må bestilles. Kanskje senga.. :klo:

Jeg bor ihvertfall 10 min i gangavstand unna en stor babybutikk, så det er sikkert ikke krise om ikke alt er på plass. Håper jeg ikke er altfor naiv.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig ticker :hjerte:

Har ingen favorittnavn nei...har alltid tenkt på noen, men nå synes jeg liksom ingen passer :sjenert: Men blir nok et navn på denne tassen også ;) Lyst til å dele navnet deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at jobben gikk bra! Du må jo bare se det an videre, hvordan det går. :)

Jeg var veldig glad for å ha tatt unna de store innkjøpene tidlig (vi var da også veldig tidlig ute, siden Fru Lyng ble til Barnas Hus og kjørte et helt vanvittig ombyggingssalg da jeg var rundt 15 uker på vei med Turnerose). Ikke så mye pga leveringstid og sånt, vi kjøpte vel én ting som måtte bestilles inn, men fordi det var godt å slippe mot slutten. Alt ble så tungt! Og bekkenet ble vondt etterhvert - da er det kjipt å gå rundt i butikker, altså. Vi bodde forøvrig også midt i Oslo sentrum og hadde flere babyutstyrsbutikker innen gangavstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fantastisk navn! Nevøen min heter det samme :hjerte:

Også så nydelig navn på boken din, og fin ticker! Ja, alt er bare helt til å smelte av :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Han sparker allerede så hardt at vi kan se det på utsiden!! :sjokkert:

Det er jo bare en uke siden jeg kjente bevegelse og spark for første gang!

Fikk pakke i posten i går med:

http://www.engulknapp.no/public/Details/Product-Sommerdrakt_-_Striper_-_Bl%C3%A5_Turkis_Offwhite-14808.aspx

Denne:

http://www.engulknapp.no/public/Details/Product-Body_-_Gul_-_L%C3%B8ve-12792.aspx

og en søt grønn body med traktor. :hjerter:

Er så masse fint babytøy og jeg blir så glad når jeg finner fine ting på salg!!

Herlig ticker :hjerte:

Har ingen favorittnavn nei...har alltid tenkt på noen, men nå synes jeg liksom ingen passer :sjenert: Men blir nok et navn på denne tassen også ;) Lyst til å dele navnet deres?

Ja, små gutteføtter.. :hjerte:

Det er mange fine navn som man tenker kanskje ikke passer på ens egen. Og så skal det jo passe sammen med etternavnet også..

Godt å høre at jobben gikk bra! Du må jo bare se det an videre, hvordan det går. :)

Jeg var veldig glad for å ha tatt unna de store innkjøpene tidlig (vi var da også veldig tidlig ute, siden Fru Lyng ble til Barnas Hus og kjørte et helt vanvittig ombyggingssalg da jeg var rundt 15 uker på vei med Turnerose). Ikke så mye pga leveringstid og sånt, vi kjøpte vel én ting som måtte bestilles inn, men fordi det var godt å slippe mot slutten. Alt ble så tungt! Og bekkenet ble vondt etterhvert - da er det kjipt å gå rundt i butikker, altså. Vi bodde forøvrig også midt i Oslo sentrum og hadde flere babyutstyrsbutikker innen gangavstand.

Jepp, jeg får bare se hvordan det går. Til uka skal jeg jobbe mandag, onsdag og fredag, så da får jeg litt hvile mellom hver arbeidsdag.

Uff, det er nok ikke så greit å handle inn alt sammen når man sliter med å gå. Håper jeg slipper bekkenplager. :Nikke:

Fantastisk navn! Nevøen min heter det samme :hjerte:

Også så nydelig navn på boken din, og fin ticker! Ja, alt er bare helt til å smelte av :klemmer:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Alabama

Da har jeg vært på første jordmortime også! :jepp: Fikk en jordmor som het Birthe og det er hun som skal følge meg opp hele veien. Hun virket veldig trygg og rolig.

Fikk en omvisning på avdelinga og fikk virkelig sett hvor rolig det er på ABC. Ingen piping fra alarmer, ingen stressende ansatte som løp i gangen, store og lyse rom. Kun litt barnegråt her og der, men det er jo bare herlig.. :rodmer:

SF-målet ligger litt over middels, så blir nok en gutt som er akkurat passe stor. Samboer veide 4 kg da han ble født, mens jeg veide 2400. Håper på noe midt i mellom! :Nikke:

Ellers har jeg jobbet mandag og onsdag, og kjenner at det erganske tungt med bare en fridag mellom. Kynnerne gjør at jeg blir støl i magen og korsryggen, så det er vondt om jeg går for fort. I tillegg ble jeg kvalm i går, sikkert fordi det hele tiden skjer ting i magen. Til tross for en uvanlig rolig dag på jobb i går, så måtte jeg gå hjem tidlig. :tristbla:

Heldigvis har jeg flere fridager mellom jobbdagene de neste ukene, så regner med at det ikke blir like tungt.

Ser ikke akkurat noe lys i tunnellen ifth dette, så tror ikke jeg kommer til å komme tilbake fullt.

Ellers er lillemann stadig mer aktiv (eller om det er jeg som kjenner mer til bevegelsene hans). Veldig gøy ihvertfall. Han sparker og romsterer rundt sånn at jeg enkelte ganger må le, men det er jo faktisk bare trening.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Skjønner ikke det der med utregning av uker og sånn.. Da jeg var på UL forrige mandag ble han målt til å være akkurat 19 uker. Hos jordmor på tirsdag sjekket hun termin ut ifra snurra, og da mente hun at jeg var 20+3? Etter egen beregning er jeg jo 20 i dag, men etter UL er jeg 20+3 og etter snurra er jeg 20+5!? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Jeg ble også helt sprø av dette - kontrollfreak som jeg er :fnise:

Jeg tok rett og slett termindatoen jeg fikk på UL, og telte meg bakover for å finne ut hvilken dag jeg faktisk var på :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt opp å få med meg eksakt dag jeg og. Forholder meg til termindato jeg, og så vet jeg sånn ca hvor jeg er ellers :roll:

Det blir alltid en dag +/- feil hos leger og jordmødre uansett - noen har gammelt hjul, og noen nytt (40+2 og 40+3), og noen teller bare feil...

Men lykke til med å finne ut av det altså :fnise:

Får du jordmor på sykehuset som du kan gå fast til? :klo: Er det fordi du er på ABC? Jeg må gå til en (duste-)jordmor på lokal helsestasjon jeg... Skulle gjerne ha byttet ut henne... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...