Gå til innhold

Tiden med lillemann i magen


Gjest Alabama

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Alabama

Klemmer tilbake til begge! Har også tenkt at dette skal bli året! Håpet egentlig det skulle skje på den naturlige måten denne måneden, men tror ikke det lenger. Tok en test i dag som var negativ. :filer:

Æsj.. Så da er det bare å smøre seg med tålmodighet og håpe at det i beste fall skjer noe innen et år.

Først ferie, så tilbake til gyn for noen flere tester, så må vi gifte oss, deretter sende søknad, vente på innkallelse til forsamtale, vente noen måneder på selve timen til forsamtale, og så vente på selve inngrepet. :roll: Ser for meg at det kan bli litt av et år..

Har vært så utrolig positiv siste tiden. Aner ikke hvor det kom fra :vetikke: , for dette er virkelig ingenting å være glad for egentlig. Fy f... så glade de skal være, de som slipper å gjennomgå dette! Herregud. Folk bestemmer seg liksom bare for å bli gravide, og så blir de det! Blæææææhh.. Blir så misunnelig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte også det det samme når jeg kjørte hjem fra klinikken i dag. De skal være evig takknemmlig for at de slipper dette styret med prøverør! Skulel gjort hva som helst for å bli gravid på den litt mer romantiske måten, men det ordner seg nok for oss også :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Gjør nok det for de fleste til slutt. Men har ikke så lyst til å fortsatt være barnløs om ti år. Eller om et år.

Testet negativt i dag, venter mensen på fredag. Har lite tro på at det skal gå av seg selv, det her.. :snurt:

Blir bra når vi får kommet igang og sendt søknad om IVF. Håper bare ikke det er så grusomt lang ventetid.. :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Skjønner godt tanken om det naturlige og romantiske, alle vil vel egentlig få det til på den måten. Vi er langt over det naturlige, vært på alternative metoder egentlig siden før vi begynte å prøve :sjenert: prøvingen blir noe helt annet, men når det er eneste sjansen for å få barn så forsoner man seg til slutt med at det er helt ok. Noen trenger litt drahjelp for å få livets største mirakel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Skjønner at du er frustert, Alabama :klem: . Heldigvis virker det som de fleste får det til til slutt. Vet du ikke vil høre sånne historier (siden du ikke skal bruke så lang tid), men ei venninne av meg fikk det til etter 8 år - på naturmåten.

Bare vent, snart klager både du, Zia og Lolipop (og andre prøvere) over kvalme og bekkenplager ;)

Ha en fin søndag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Noen trenger litt drahjelp for å få livets største mirakel.

Fint sagt! :jepp:

varme klemmer overfoeres til Alabama :klemmer::sol:

Varme klemmer tilbake!

:klemmer:

:klem:

Skjønner at du er frustert, Alabama :klem: . Heldigvis virker det som de fleste får det til til slutt. Vet du ikke vil høre sånne historier (siden du ikke skal bruke så lang tid), men ei venninne av meg fikk det til etter 8 år - på naturmåten.

Bare vent, snart klager både du, Zia og Lolipop (og andre prøvere) over kvalme og bekkenplager ;)

Ha en fin søndag :klemmer:

Åtte år? Innen den tid har jeg forsvunnet så langt ned i kjelleren at det sikkert ikke lenger er noe "produksjon".. Nei uff, man må jo ikke gi opp håpet heller. Men håper for Guds skyld på at noe skjer før den tid, altså. :Nikke:

Innom med en :klem: til deg

:klem: tilbkae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Hjemme fra turen. :sol: Solbrent på nesa og litt klokere i topplokket. :opplyser:

Venter mensen om en uke, men synes nesten det bare er tull å gå og vente på at den ikke skal dukke opp, for 99% sikkert, gjør den det. Dette er pp14 siden vi startet opp for fullt, men medregnet de to ekstrarundene vi hadde et halvår før vi virkelig begynte, så er vi oppe i 16 prøveperioder nå!! :eeeh:

Æsj, begynner å bli sååå lei prøvinga. :sukk: Synes det er skikkelig vanskelig å planlegge selv den minste lille ting i livet nå. Eller både store og små ting! F.eks når skal jeg søke om å få sommerferie? Hva slags sommerferie kan vi planlegge? Skal jeg begynne på videreutdanning til høsten? Kan jeg planlegge ny reise? Skal jeg skifte jobb nå eller vente til etter jeg har fått barn? Sikkert slitsomt å skifte jobb mens man er gravid!

I tillegg har jeg begynt å lure på om jeg virkelig vil gifte meg nå, bare fordi vi skal søke om prøverør. :vetikke: Vil jo helst at bryllupet skal være noe som vi kan glede oss til, som er en stor dag i livet vårt, og som vi får feiret sammen med alle vennene og familien vår. Jeg vet at det går an å gifte seg først, og så ha en fest seinere, men det føles så teit det også. Da må vi holde datoen skjult, ellers får vi sikkert en masse spørsmål om hvorfor vi ikke ventet og hvorfor vi hadde sånn hastverk.

Føler i tillegg at jeg ikke har noen som helst grunn til å syte siden jeg har det så godt ellers i livet, men å være ufrivillig barnløs er nok til å få enhver til å gå inn i den dypeste depresjon. Ihvertfall i vår del verden! Hadde je ikke vært så heldig å være født her, så kunne vi jo aldri i verden regnet med å få hjelp til dette.

Jaja, litt blandede følelser her nå. Stressa for at vi må skynde oss å gifte oss sånn at vi får søkt om prøverør, og lei meg for at ting ikke går litt mer etter planen. Man lever jo livet bare en gang. Dumt å sitte på gjerdet for lenge, men man har jo fornuften i bakhodet som hindrer en i en rekke valg.. :forvirret::sukk::klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, du har mye å tenke på!

Har ikke noen særlige råd å gi, dette er noe dere er nødt til å bestemme dere for alene...

Men en ting jeg kan gi er positive tanker og masse gode klemmer :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen tilbake! :nigo:

Kan du fortelle det beste minnet fra ferien? ..... *lengter etter skikkelig ferie selv*

Hvor lenge har dere vært samboere da? Kanskje dere ikke MÅ gifte dere..? :sjenert: Skjønner godt at du vil at det skal være noe dere gleder dere til og som dere gjør fordi dere ønsker å gifte dere nå liksom.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere ikke vil gifte dere, går det jo an å ta prøverørsforsøk privat, da er det ingen som bryr seg.

Å være ufrivillig barnløs er vondt ja, for det påvirker så mange aspekter ved livet. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv går jeg til en psykomotorisk fysioterapeut, som i grunn er som å gå til en coatch. Hun har en ting hun mener er nøkkelen til alt: aksept. Man kommer seg ikke videre uten å akseptere situasjonen, for så å gjøre det beste ut av det.

Vanskelig å få til i praksis alltid. Det betyr selvsagt ikke at man ikke skal få kjenne på de vanskelige følelsene man har. Det kan være nyttig det og. Men jeg synes uansett dette tipset hjelper meg mange ganger. Føles litt brutalt noen ganger, for noen ganger blir man fryktelig sliten av å fortsette å stå på.

Vet ikke om det var noe hjelp. Synes uansett du er veldig flink og sterk. Synes du klager lite, selv om dette er vanskelig.

Masse klemmer :klemmer: :klemmer: :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Alabama

Takk for hyggelige oppmuntringer.

Line: grunnen til at vi må gifte oss er fordi man må enten være gift eller ha hatt samme bostedsadresse i folkeregistret i to år. Har altså ikke hatt det, selv om vi har bodd sammen siden sommeren 2008. Kjempeteit! :gjeiper: Virker som om vår gyn er litt streng på det, for har lest på nettet om mange som ikke har oppfylt disse kriteriene og som likevel fått IVF.

Iril: var i grunnen ikke et dumt forslag, men ser ut som om samme regler gjelder der dessverre.. "loven definerer dette som et partnerskap hvor paret er gift heller lever i et ekteskapsliknende samboerforhold. Normalt tolkes dette som to års samboerskap med samme adresse." Medicus.no.

Becky: Nå hørtes du veldig fornuftig ut! :fnise: Vanskelig å akseptere virkeligheten noen ganger..

Skal til ny time hos gyn i dag. Vet ikke helt hva som skal skje, men får sikkert svar på noen av de hormonprøvene som ble tatt sist. Samboer har time hos henne om et par dager. Vet ikke hvor lenge vi må vente før vi kan søke, hadde egentlig ønsket at søknaden var sendt i går..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, frustrerende med så firkanta regelverk altså! :sukk: Vi har opplevd litt firkantethet vi også, med både forsikringsselskaper og diverse andre, fordi vi ikke har samme folkeregistrerte adresse. Vi kan f.eks ikke få felles (billigere) forsikring selv om vi er gift, fordi vi pr definisjon ikke bor sammen. (Som igjen henger sammen med at jeg er student og vil ha borteboerstipend...)

Lykke til hos gyn i dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Uff, frustrerende med så firkanta regelverk altså! :sukk: Vi har opplevd litt firkantethet vi også, med både forsikringsselskaper og diverse andre, fordi vi ikke har samme folkeregistrerte adresse. Vi kan f.eks ikke få felles (billigere) forsikring selv om vi er gift, fordi vi pr definisjon ikke bor sammen. (Som igjen henger sammen med at jeg er student og vil ha borteboerstipend...)

Lykke til hos gyn i dag! :)

Ja, utrolig teit. Bor man sammen, så bor man sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så ufattelig trangsynt det byråkratiet skal være innimellom :kjefte:

Synes du er tålmodig og flink, og håper virkelig det løser seg for deg snart :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...