Gå til innhold

Lei meg.

Gjest Deprimert

Anbefalte innlegg

Gjest Deprimert

Har noen et tips eller to sånn at jeg kan komme meg litt ovenpå?

Leiligheten er møkkete og jeg har tusen ting jeg skulle ha gjort(studier bla...)men jeg orker ingenting.Sitter bare foran pc`n.

Jeg orker ikke å fortelle hvorfor jeg er deppa.Jeg vil bare komme meg over denne kneika.

Hvordan skal jeg få tilbake motivasjonen igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Marlo

Tving deg selv til å gjöre rent!

Sett på god musikk og ta deg en skikkelig vaskerunde.

Dette hjelper alltid på mitt humör - klarer iallefall ikke bli gladere om det er mökkete rundt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deprimert

Det hørtes ut som en god ide.Det er kanskje litt sent å gjøre det nå?Bor i et hus med flere leiligheter og jeg blir nødt til å støvsuge for å få det ordentelig rent så det må vente til i morgen tidlig i så fall.Er litt for trøtt også,jeg får forøvrig ikke sove

men det kan jo være fordi jeg er lei meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlo

Nei, ikke vent :)

Dersom det er ekstremt lytt, så venter du med stövsugingen. Kanskje du kan koste istedenfor, eller moppe opp det verste?

Jeg er alltid en racer til å gjöre husarbeide på nattestid :fnise: aner ikke hvorfor, men har alltid mer energi da.

Bor i et hus med leilighet over meg, men han hörer aldri noen ting - sier han iallefall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest deprimert

Nei, ikke vent :)

Dersom det er ekstremt lytt, så venter du med stövsugingen. Kanskje du kan koste istedenfor, eller moppe opp det verste?

Jeg er alltid en racer til å gjöre husarbeide på nattestid :fnise: aner ikke hvorfor, men har alltid mer energi da.

Bor i et hus med leilighet over meg, men han hörer aldri noen ting - sier han iallefall :P

Det er veldig lytt her.Jeg har ikke mopp eller kost heller.Kun støvsuger og klut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Marlo

Da bruker du klut :fnise:

Ikke vent, men sett i gang med en gang og bruk det du har. Lover deg at når du legger deg ned på gulvet og gjör rent så ser du plutselig at listene er mökkete, så tar du dem og du ser noe annet som er mökkete og tar det og slik fortsetter det :fnise:

Sånn er jeg når jeg först setter i gang...finner hele tiden noe nytt jeg må gjöre, men du verden!! så mye bedre jeg föler meg etterpå.

Spesiellt når jeg har fått luftet godt på soverommet, tatt meg en dusj etter endt rundtvask og legger meg på et rent soverom med masse frisk luft. Finnes ikke noe bedre =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det også skikkelig rotete her nå! Men får meg ikke til å begynne. Kommer nok til å vente til helgen når jeg har bedre tid, for å bruke så lang tid på husarbeid på en dag som denne er vanskelig, synes jeg. Først åtte timer på jobb, så en time på skitur, så 20 min på butikken, deretter 15 min med det husarbeidet som egentilg er det "daglige" gjør sitt for min resterende energi.

Men bare hopp i det! Det verste man gjør når man er deppa, er å grave seg ned i sofaen. Det har jeg lært meg etter å ha slitt med depresjoner. Når jeg har vært deprimert, så har utveien alltid vært å tvinge seg til å være aktiv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var selv ganske deprimert i vinter.

Jeg mistet jobben, og hadde plutselig ikke noe å foreta meg.

Jeg sov til langt ut på dagen, og da jeg først sto opp, gjorde jeg ikke en dritt. Haugen av oppvask og ting som skulle blitt gjort ble større og større. Uansett hva grunnen til man er deprimert er, tror jeg selve depresjonen er lik for de fleste. Til forskjellige grader, natrurligvis.

Gå en tur hver dag. Bare noe så lite som en tur til butikken. Å komme seg ut er det beste botemiddelet. Uansett hvor lite det frister, der man sitter foran pcen, så føles det så utrolig deilig etterpå, og man har kanskje fått litt energi til å begynne med noe som skal ha blitt gjort.

Tro meg, jeg kviet meg for å gå ut, gikk ikke ute på ukesvis, men da jeg først gjorde det, var det fantastisk. Jeg ble ikke "kurert" av å bare ta på meg skoene og kjenne litt luft en gang, men det er en begynnelse.

Rydd opp. Når en forhåpentligvis har fått samlet sammen litt energi til å bevege seg, burde man bruke den energien til å få det ryddig rundt seg. Rot kan alene gjøre deg deprimert.

Prøv å finne noe å gjøre. Bare å tenke på og prøve og finne ut av noe man kan gjøre er en begynnelse. Å ha for mye tid med sine egne tanker kan være skummelt. Det var det som gjorde meg deprimert til å begynne med.

Husk at det alltid er noen som tenkter på deg. Jeg følte meg så utrolig alene, så fortapt. Hvordan skulle jeg klare å komme meg ut av dette hullet jeg hadde gravd meg selv inn i?

Dette virker kanskje som små, ubetydelige ting, men det fins ikke en stor ting man kan gjøre, og plutselig bli glad igjen. Man må ta ett skritt om gangen, så kommer man fra tilslutt. Uansett hvor håpløst alt virker, så kommer man fram tilslutt.

Jeg håper du føler deg bedre i fremtiden (det vet jeg at du vil gjøre), og husk at jeg vil ha deg i tankene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...
Gjest deprimert

Tusen takk for alle svar.Fikk omsider vasket leiligheten (med hjelp fra en annen person) ,men psyken min har dessverre forverret seg.Jeg har utviklet sterk panikkangst de siste månedene i tillegg til å være deprimert så for tiden fungerer jeg ikke uten beroligende medisiner.Orker ikke å stå opp av senga.Sover til langt ut på ettermiddagen eller kvelden.Sitter oppe hele natta.Orker nesten ikke å gå ut.Er redd for å treffe på andre.Jeg vil så gjerne ut av dette.Det er en konkret grunn til at jeg har det sånn,men vil ikke skrive om det her da jeg ikke vil bli gjenkjent.

Ville bare lufte det her igjen.For å lette på trykket kanskje.

Jeg tenker mye på tidligere tider hvor jeg var misfornøyd og sur og ikke klarte å se hvor

bra jeg egentlig hadde det.Jeg satte ikke tilstrekkelig pris på det som var bra,men hengte meg opp i negative hendelser som hadde skjedd for evigheter siden .Det er først nå som jeg for alvor virkelig sliter at jeg innser hvor bra jeg hadde det.

Jeg er bunnløst lei meg og vil at dette skal ta slutt en gang.Sånn at jeg kan begynne å leve igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...