Gjest chips Skrevet 12. september 2003 #1 Del Skrevet 12. september 2003 Jeg er virkelig helt avhengig av chips, klarer nesten ikke å gå forbi hyllene i butikken uten å kjøpe med meg noe. Jeg sitter hjemme å gomler støtt, og jeg ser vel sånn ut også . Jeg tror jeg trenger noen gode råd. Jeg føler meg som da jeg var 14 og smugrøyka for foreldra mine, nå er jeg 30 og røker ikke, men smugspiser chips for samboeren min. Er det noen som har noen gode råd? Jeg har dette enorme saltsuget etter chips nesten hele tiden. Trenger litt hjelp fra dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 12. september 2003 #2 Del Skrevet 12. september 2003 Å ja, jeg eeeeeeeeeeeeeelsker også chips! I alle tenkelige fasonger og farger! Prøver å holde meg til chips-spising bare i helgene og da går det greit iht. vekta. Noe må en jo unne seg! Forøvrig så er jeg avhengig av salt, og det er nok du også - ja, det er mulig å bli avhengig av salt, akkurat som noen er avhengig av sukker. Jeg synes du skulle nyte chipsen din jeg, men mer en et par chips-poser i uka synes jeg ikke du skulle gå for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fat Sally Lee Skrevet 12. september 2003 #3 Del Skrevet 12. september 2003 Hvis det er saltet i chipsen du føler deg "avhengig" av bør du gå over til å spise usaltet popcorn du salter selv med Seltin. Det er myye sunnere og magrere. Uansett bør du begrense saltspising, du har sikkert hørt det en million ganger før, men salt er IKKE sunt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 12. september 2003 #4 Del Skrevet 12. september 2003 Noe jeg har lurt på.. Hvis man kjøper en pose potetgull.. Hva er verst? Spise alt på en gang, eller fordele over flere dager? Hihi.. Jeg spiser nemlig ikke opp en pose på en gang(doh).. så jeg har en pose i tre-fire dager.. men det kan jo ikke være så bra å spise potetgull fire dager i uken i stedet for en? Eh... hehe.. eller er det verre å dytte i seg en hel pose på en gang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest chips Skrevet 13. september 2003 #5 Del Skrevet 13. september 2003 Det er godt å høre at det er flere som har det som meg.... Tror det er saltet jeg er avhengig av. Popcorn er også helt topp, spiser gjerne det også....men jeg er kanskje ikke så flink til å lage selv, det blir mest micropop. I helga nå skal vi ikke spise chips, og jeg har allerede et veldig sug........prøvde meg med salt kjeks i går kveld, men det blir ikke helt det samme. ...dele en pose på fire dager.........når man kan spise fire poser på fire dager???.... :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 14. september 2003 #6 Del Skrevet 14. september 2003 Jeg elsker også potetgull eller popcorn, salt er godt! Dog, jeg klarer fint å gå forbi uten å kjøpe, og jeg spiser det ikke ukentlig engang lengre (før, da jeg bodde alene, spiste jeg nok 1-2 poser i uka, men min samboer liker ikke slikt, han vil heller ha sjokolade, noe jeg også liker, så det blir jo mer av det da, og litt "salt mat" til meg når jeg skal være alene hjemme, trenger trøst eller har mine pms-behov, da MÅ jeg ha salt! Men, om det er på det nivå at du smugspiser, da trur jeg du burde vurdere dette litt mer alvorlig, for når du føler du må skule det, da vet du selv at det ikke er bra. Snakk med din samboer om dette, forklar situasjonen og se om dere kan finne en løsning på problemet. Og, kansjke ta en tur til legen for å sjekke om du mangler noe? Ikke helt normalt å spise sååååå mye salt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. september 2003 #7 Del Skrevet 14. september 2003 Antagelig er du sulten da du går i butikken. Hadde det slik selv, kom påbutikken og kunne spist hva som helst. Det endte med en pose i setet ved siden av på veg hjem. Det er slutt på det nå.gått ned mange kilo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 14. september 2003 #8 Del Skrevet 14. september 2003 Om du MÅ ha potet og popcorn ikke duger - Potetskruer er tingen. Mindre fettinnhold og mindre energi. Det samme gjelder KIM's Potetløv (selv om de kan være vanskelige å finne) og Maaruds Superchips. Pringles er også mindre fy fy enn de vanlige typene. Faen, jeg fikk faktisk lyst på... *kjøre til Esso* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepusen Skrevet 15. september 2003 #9 Del Skrevet 15. september 2003 Det kan jo være kroppens måte å si ifra om at det er noe du mangler. Eller du har bare gjort deg avhengig Du klarer ikke å bestemme deg for å la være å spise chips hver dag, og heller ha et par dager du har lov? (har ingen problemer på det området selv, så jeg vet ikke hvor vanskelig det er)Er avhengig av frukt selv så jeg er jo ganske heldig. Saltstenger er salte, og inneholder lite fett, det kan jo være et alternativ. Leste et gammelt Shape up her om dagen, og der stod det om ei som ville kutte ned på chips-spisingen. Nå husker jeg ikke hvilke råd hun fikk, men jeg skal se om jeg finner det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå