Gjest Nedfall Skrevet 23. mars 2010 #1 Del Skrevet 23. mars 2010 http://www.dagbladet.no/2010/03/19/kultur/debatt/debattinnlegg/hjernevask/10930983/ ..ikke bare blir jeg trist av at en PROFESSOR kan lire av seg noe sånt møl, jeg blir også ikke så rent lite forbanna! Han sitter på samme side som kristenfundamentalistene i USA befinner seg, de som helhjertet støtter kreasjonisme, intelligent design, og gjerne vil bytte ut evolusjonslæren med ovennevnte skapelsestro. Man skulle tro at en professor ved ett norsk universitet støttet 150 år gamle vitenskapelige teorier, men.. nei! Jeg er jævlig glad Harald Eia startet opp med Hjernevask, dette er ikke det eneste trollet han har lokket frem i lyset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 23. mars 2010 #2 Del Skrevet 23. mars 2010 Nå var det vel ikke slik at han kritiserte evolusjonsteorien per se. Men tanken hans om at Darwin burde ha tenkt seg om en gang til før han publiserte (da hadde han allerede tenkt seg grundig om i flere tiår) og at han må ta ansvar for sosialdarwinismen så vel som fremveksten av alt positivt som bygger på evolusjonsteorien, den er temmelig syk. Og dertil nokså idiotisk. For hvem kan forutsi hvordan en vitenskaplig teori evt kan MISBRUKES? Og historisk sett er den temmelig på trynet. Kapitalismen og dens utnyttelse av arbeidere var vel egentlig bare en fortsetning av rikfolks utnyttelse av alle og enhver, som har vært status quo i Europa så lenge vi har hatt en skreven historie. For en gjøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå