Chelsea Skrevet 22. mars 2010 #1 Del Skrevet 22. mars 2010 Hei! På Hellstrøm rydder opp var Hellstrøm på en cafe i Son og lagde en blomkålsuppe. Noen som vet hvor jeg kan finne oppskriften? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 22. mars 2010 #2 Del Skrevet 22. mars 2010 Ser ikke ut til at den er lagt ut, fra programmet i Son er det kun sildesmørbrødet det ligger oppskrift på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chelsea Skrevet 28. mars 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 28. mars 2010 Jeg fant det heller ikke på nettet så da er det vel vanskelig å få tak i den oppskriften, ja. Har prøvd flere forskjellige oppskrifter på blomkålsuppe men føler aldri jeg får det helt tid. Noen som har en oppskrift de vet blir god? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cheesecake Skrevet 15. april 2010 #4 Del Skrevet 15. april 2010 Vi spiser mye blomkål og brokkoli her i huset, og pleier å spare på skalkene for å lage suppe av det. Brokkoli og Blomkålsuppe Du trenger: ca 4 skalker. Blader og alt! En løk ca 4 hvitløksfedd 1/2 chili Litt fløte Gjerne litt fersk blomkål for å ha hele "buketter" oppi. Hakk opp løk og hvitløk. Surr dette i en kaserolle. Imens hakker du opp skalkene i grove biter. Når løken er blank, tilsetter du 1 liter vann og putter oppi 2 grønnsaksbuljonger, hakket chili og skalkene. Kok hardt i ca 15-20 min. Ta kaserollen av plata og sil ut skalkene med et dørslag. Pass på å få med løken også. Deretter legger du litt av skalkene og kraften i en smoothiemaskin. For at alt skal få plass, må du blande litt etter litt. La det hele blande i maskinen en god stund, ca. 2 min. Det er viktig at det blander lenge for at suppen skal bli glatt, og ikke grov. Konsistensen skal være som en tykk, kremet suppe. Hell så suppen tilbake i kaserollen og kok på medium varme. Hakk opp "buketter" av blomkål. Så mye eller lite du vil. Legg oppi når suppen begynner å koke. Rør inn litt fløte Tilsett godt med salt og pepper. Smak til den er god. Når ”bukettene” du hadde oppi er møre, er suppen ferdig. Servèr med nykværnet pepper, ferskpresset sitron over (viktig med sitronen) og en dæsj creme fraiche. Namnam! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chelsea Skrevet 2. mai 2010 Forfatter #5 Del Skrevet 2. mai 2010 Takk Jeanette89, denne skal jeg prøve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå