Gå til innhold

Potte/do-trening

Fremhevede innlegg

Skrevet

Brukt doring? :hakeslepp: Ikke til min unge ihvertfall! YUCK!

Tar det som en selvfølge at den var vasket før den var levert loppemarkedet, og en vasker ofte slik selv også, de fleste av oss...

Bruker ikke din unge eller du selv doene på kjøpesenter, bensinstasjoner, osv?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Tar det som en selvfølge at den var vasket før den var levert loppemarkedet, og en vasker ofte slik selv også, de fleste av oss...

Bruker ikke din unge eller du selv doene på kjøpesenter, bensinstasjoner, osv?

Jo, men med papir på setet eller så har jeg desinfeksjons servietter og tørker av.

Doringer er bare en sånn ting som for meg er en selvfølge at jeg kjøper nytt, ikke brukt.

Gjest Gjest
Skrevet

Jo, men med papir på setet eller så har jeg desinfeksjons servietter og tørker av.

Doringer er bare en sånn ting som for meg er en selvfølge at jeg kjøper nytt, ikke brukt.

Mhm, og dørhåndtaket på døren til doen, batteriet på servanten og mye annet er jo helt sterilt, uten en eneste bakterie.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Mhm, og dørhåndtaket på døren til doen, batteriet på servanten og mye annet er jo helt sterilt, uten en eneste bakterie.

Man kan jo ikke beskyttes fra absolutt alt, det er sant, men tar det der jeg med enkle grep kan. Som f.eks kjøpe ny doring istedenfor brukt.

Skrevet

Vi bruker do-ring fra Baby Bjørn. Den er kjempefin fordi den kan stilles inn til å passe alle do og sklir ikke.

Vi har ikke hatt problem med å gå på do borte, men da må vi holde gutten mens han er på do. Han er fortsatt ganske sped og liten og sitter ikke godt på do uten do-ring. Han har også lært å stå å tisse, men får ikke lov hjemme...

Med do ring og en liten krakk, så kan barnet løpe avgårde å gå på do selv, pluss sitte der så lenge det trengs uten å føle at han faller av. Jeg synes det er utelukkende positivt.

Vi begynte med potte da han var to år, fordi han var redd for doen, men fikk innført do-ring ved 2,5 år. Da var doen ok.

Skrevet

Brukt doring? :hakeslepp: Ikke til min unge ihvertfall! YUCK!

Ja, :) Syntes det var et kupp vi. :) Så nærmest ikke brukt ut, og etter en skikkelig vask og desinfisering hjemme, så var den jo ren som bare det. :)

Vi låner doring borte hos venner også vi, om de har... (Og ungene dems låner når de er hos oss.) Antar faktisk at man kan vaske bort bakterier og sånt jeg.

Synes faktisk ikke det er verre enn å gå på do på kjøpesenter, nei...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...