Gå til innhold

Tørketrommel oppå vaskemaskina..

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Vi skal gå til innkjøp av en tørketrommel snart håper jeg, men badet vårt er såpass lite at det overhodet ikke er plass til en tørketrommel vedsiden av.

Derfor tenker jeg at vi kan sette den oppå vaskemaskina. Mener å ha sett det før?

Altså..er det bare å plassere den oppå ( det kan da umulig være så lett) eller må vi skaffe noen deler slik at dette kan fungere?

Sikkert et tåpelig spørsmål, men jeg hater å spørre selgerne i butikkene om slikt :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kjøper bare en slags ramme som du legger oppå vaskemaskina og setter trommelen oppå.

Når du kjøper trommelen, så ta med deg målene og skriv opp hvilket merke og modell vaskemaskinen er. Gi mål og opplysninger til selgeren i butikken.

Det er helt vanlig å sette trommelen oppå vaskemaskinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har "sugekopper" oppå vaskemaskinen.

Kjøpte de der vi handlet tørketrommelen,og de kostet 300,-

Disse rammegreiene vet jeg ikke om de selger lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har rammene fortsatt.

Fordelen med rammer er at de tetter igjen litt mellom maskinene, slik at det blir begrenset med støv og skitt der.

Men sugekopper gjør sikkert samme nytten når det gjelder å holde ting på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos oss står tørketrommelen bare rett oppå vaskemaskina, jeg har aldri hverken hørt om eller sett noen ramme eller sugekopp...

Har aldri vært noe problem heller.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke tatt sjansen på å ha tørketrommelen oppå vaskemaskinen uten ramme eller sugekopper. Jeg vet om tørketromler som har falt ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg hadde ikke tatt sjansen på å ha tørketrommelen oppå vaskemaskinen uten ramme eller sugekopper. Jeg vet om tørketromler som har falt ned.

Nei det kommer jeg ikke til å ta sjansen på, selv om det sikkert også kan fungere.

Da bruker jeg heller de få 100-lappene ekstra på sånne sugekopper.

Noen som vet hvor mye man må betale for å få en sånn ramme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mor har tørketrommelen oppå vaskemaskinen med anti-skli i mellom. Hun kjøpte anti-skli beregnet på duker, altså ikke så tykk som de som brukes under tepper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tørketrommelen rett oppå vaskemaskinen. Det går veldig fint, men så er vaskemaskinen også veldig rolig når den sentrifugerer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Jeg tror ikke jeg tar sjansen på det jeg altså. Maskinen vår vibrerer endel når den sentrifugerer. Ikke sånn at den flytter på seg, men tingene som ligger oppå flyter litt rundt :wink:

Håper ikke det er noe problem når tørketrommelen skal settes oppå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det koster ikke mye å sikre seg litt ekstra heller. Kjøp en ramme eller sugekopper du.

Dessuten er det noen få ting du kan passe på før du setter trommelen oppå.

*Sjekk at vaskemaskinen står i vater. Ofte er det "fall" på gulvet. Lurt å justere beina på vaskemaskinen, slik at topp-platen er i vater.

*Pass på at maskinen står stødig. Alle "beina" skal være nedi gulvet.

Og manskinen står skjevt eller ustøtt, så vil den riste mer og/eller være et usikkert "underlag" for trommelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja, samboeren og jeg har snakket om å få tak i et vater og få retta opp vaskemaskinen 100 prosent når den blir reparert nå, før vi setter tørketrommelen oppå. Tror ikke den er helt rett nå, og for alt jeg vet kan det ha vært en av årsakene til at reima røyk?

Uansett så skal vi kjøpe enten sugekopper eller ramme i tillegg.

Men takk for tips Lea. Trenger det noen ganger, når man er "fersk" husmor :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...