Gå til innhold

Har du hest?


Pittelita

Anbefalte innlegg

Heter han Leiv Vidar? :)

Kan tenke meg at den tølten må være som en drøm! :Nikke:

170 cm det er jaggu høyt, min lille snuppe er 141 cm. :ler:

Han heter Leiv VIdar fordi han nesten ble pølse, (kom til oss med samme transport som skulle kjørt han til slakt) får ikke til å legge inn link som virker, men kopier den inn selv, her er link til historien om ham: http://hest.no/blogg/blogg.html?bid=7325&blid=372159

Han er forresten bare 160, heldigvis, det holder i massevis for meg, er søren meg langt nok ned da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en 12 år gammel Quarter vallak, som brukes til westernridning (pleasure/allround). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Jeg eier en ung welsh cob hoppe, som fortiden er utlånt til en venninne. Men så trener jeg en ung Connemara-hoppe og ett par unge welsh-hopper også (Sec C og D). For meg er det ponni for alle penga, aller helst welsh. Forrige hesten min var og en welsh-cob hoppe. Er aktiv innen welsh-miljøet og reiser snart på nytt stutteribesøk til Wales. Drømmehester rett og slett :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Ja også må det sies at jeg henger rundt på stallen sammen med Green Lady og hennes go'miks av en hest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja også må det sies at jeg henger rundt på stallen sammen med Green Lady og hennes go'miks av en hest.

Go'miks, gatemiks, uhell.. Kjært barn har mange navn. Dog - Dyret er vel det som bli mest brukt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dette kanskje er en hestetråd.. Hva kan en gjøre med en åring som er vanskelig å leie? Hun er leietrent og høflig, men får noia når hun er alene. Jeg ønsker å gå litt tur med henne langs en rolig grusvei, men hun får heeelt hetta. Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Belle Gunnes

Høres ut som hun trenger å stole mer på deg rett og slett. At det går ann å stole på deg på lik linje som flokken.

Du får bare trene henne mye i leietrening og ta denne treningen litt lengre bort fra stallen for hver gang. Bare helt opp mot grensa av hva hun tåler og presse denne grensa litt og litt for hver gang dere trener. Lek litt med henne og lær hene kanskje litt triks osv. Og strekk grensen for hvor du gjør det litt etter litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han heter Leiv VIdar fordi han nesten ble pølse, (kom til oss med samme transport som skulle kjørt han til slakt) får ikke til å legge inn link som virker, men kopier den inn selv, her er link til historien om ham: http://hest.no/blogg/blogg.html?bid=7325&blid=372159

Han er forresten bare 160, heldigvis, det holder i massevis for meg, er søren meg langt nok ned da....

Åh...du er jo kjempe flink å skrive! :)

Nydelig hest! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raggy

Siden dette kanskje er en hestetråd.. Hva kan en gjøre med en åring som er vanskelig å leie? Hun er leietrent og høflig, men får noia når hun er alene. Jeg ønsker å gå litt tur med henne langs en rolig grusvei, men hun får heeelt hetta. Tips?

Rutine er fint, start med korte turer hver dag. Da vet hesten hva som skal skje.

Rett FØR du merker at hesten begynner å tulle fører du den ut fra deg og går rundt i ring et par ganger før du igjen går rett frem, da er det du som styrer det som skjer. Start gjerne med små turer og gi deg så for hesten har oppført seg fint slik at den lykkes. Husk å bruke presset riktig, vik så fort hesten gjør det du vil og hold presset når den gjør noe du ikke vil.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Jeg leier henne i grime og leietau, siden hun ikke er vant med bitt ennå, så hun vet å bruke styrken sin til egen fordel, men skal se om vi greier oss bedre i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...