Gå til innhold

Har du hest?


Pittelita

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har en blanding av trakhener, tungdøl og saddlebred. En artig kar på 11 år. Bruker han til det meste, og skal kjøre han inn nå til våren. Ellers er vi mest ute på tur, gjerne med grillmat og kakao i saltaskene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hart en varmblodstraver som jeg kjører med og rir distanseritt med, også har jeg en kaldblodstraver som jeg oppdragskjøring med, (har en gammel staselig firehjulsvogn som jeg er dødsstolt av, hehe) også rir jeg dressur med ham, jeg har også ridd western trail med ham, og sprang, og overnatningsturer, og sønnen min skal etterhvert ri distanseritt med kaldblodsen i stedenfor den fjordingen han har lånt. Også har vi kjørt presisjonskjøring med bege hestene da... og kanefart, og... hehe, vi gjør det meste vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en blanding av trakhener, tungdøl og saddlebred. En artig kar på 11 år. Bruker han til det meste, og skal kjøre han inn nå til våren. Ellers er vi mest ute på tur, gjerne med grillmat og kakao i saltaskene :)

det hørtes ut som en fantastisk herlig blanding :) har han fått noe av ganglaget til saddlebreeden ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en fjordingsvallak på 5 år. Jeg rir ham og søsteren min kjører. I fjor deltok vi på fjordhest NM i kjøring, det samme skal vi gjøre i år, men i år skal jeg også ri. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det hørtes ut som en fantastisk herlig blanding :) har han fått noe av ganglaget til saddlebreeden ?

Nei, han har dessverre ikke det. Kanskje det finnes dypt der inne et sted, men ikke noe jeg har klart å lokke ut i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nefer

Jeg har to shettiser. Ei minishettis, på 78 cm i mnkh, og ei på 95 :rødme: Blir brukt til kløv, kjøring og kos :jepp:

Endret av Nefer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to kaldblodshester, ei mærr og en vallak...

Begge blir brukt til alt!

Staselige begge to, stolte dyr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv ei skjønn lita kaldblodshoppe.

Hun brukes mest av min datter, men målet er at jeg skal opp på hesteryggen igjen. :)

Har utrolig lyst til å lære meg om horsemanship og er veldig fasinert av Ellen Ofstad. :Nikke:

Saddelbreeden....har ikke hørt om den rasen. Googles straks! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en blanding av trakhener, tungdøl og saddlebred. En artig kar på 11 år. Bruker han til det meste, og skal kjøre han inn nå til våren. Ellers er vi mest ute på tur, gjerne med grillmat og kakao i saltaskene :)

WOW for en flott rase! :)

Hvilken rase ligner han mest på? Hvor høy er han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW for en flott rase! :)

Hvilken rase ligner han mest på? Hvor høy er han?

Han ser vel egentlig mest ut som en forvokst, edel døl. Etter det jeg har hørt av folk, har han fått det beste fra alle rasene.

Men jeg er ganske sikker på at han har fått hodet sitt fra saddlebreden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er forresten 170 cm høy, men i og med han er kraftig bygget, virker han høyere. Men like snill og tålmodig som dagen er lang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en fjordhest på 1 år (09-modell). Hun er min kosebamse og pengesluk ;) Med tiden skal hun bli kjørehest og avlshest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jo nevne at i linjene til amerikanske varmblodstravere, (som min) finner man bla saddlebreed som grunnlag.

Og når Leiv Vidar er i det rette humøret tølter han. Det er det jo ingen som tror på, "det er KUN isis'er som tølter..., det er sikkert bare grisepass, og det er dødsekkelt å sitte på altså!" sier de gjerne vitende da. Men denne gutten tølter ja! nydelig flytende av gårde, men på amerikansk kaller man det jo gjerne "racking" som gangart da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo nevne at i linjene til amerikanske varmblodstravere, (som min) finner man bla saddlebreed som grunnlag.

Og når Leiv Vidar er i det rette humøret tølter han. Det er det jo ingen som tror på, "det er KUN isis'er som tølter..., det er sikkert bare grisepass, og det er dødsekkelt å sitte på altså!" sier de gjerne vitende da. Men denne gutten tølter ja! nydelig flytende av gårde, men på amerikansk kaller man det jo gjerne "racking" som gangart da.

Den tynne, avdanka varmblodstraveren til kusina mi tølta også, så jeg tror på deg! :5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo nevne at i linjene til amerikanske varmblodstravere, (som min) finner man bla saddlebreed som grunnlag.

Og når Leiv Vidar er i det rette humøret tølter han. Det er det jo ingen som tror på, "det er KUN isis'er som tølter..., det er sikkert bare grisepass, og det er dødsekkelt å sitte på altså!" sier de gjerne vitende da. Men denne gutten tølter ja! nydelig flytende av gårde, men på amerikansk kaller man det jo gjerne "racking" som gangart da.

Heter han Leiv Vidar? :)

Kan tenke meg at den tølten må være som en drøm! :Nikke:

170 cm det er jaggu høyt, min lille snuppe er 141 cm. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har en fjordhest på 1 år (09-modell). Hun er min kosebamse og pengesluk ;) Med tiden skal hun bli kjørehest og avlshest.

Pengesluk... :Nikke:

Har du egen stall eller leier du stallplass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morfaren min hadde når han levde:-)

og da var jeg med og stelte den siste tida- og det var døla(e?)hester:-)) kjempe fine!!

hingsten på sine yngre dager ble brukt til og kjøre på jorde, noen som prøvde og ri på han men ble kastet av:p

Og så kjøpte han ny når hoppa døde i ei ulykke:( - hun var vel 1 år ca, og ble ikke brukt til noe før nå i det siste når vi måtte selge henne, så blir hun ridd på, og kjører med slede...!!! Så begge hesta er alle tiders:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pengesluk... :Nikke:

Har du egen stall eller leier du stallplass?

Jeg har gård i hjembygda mi, men når bor jeg og babypånni i en større by, så leier nok stallplass akkurat nå. Men jeg skal ikke klage, for jeg mener det er penger som blir brukt til noe godt, både for meg og henne :-) Er hun glad, mett, tifreds og blid - så er jeg det også!

Endret av superior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eier en vakker Nordlands-/lyngshoppe og har en låneisis på 30 som tusler rundt. N/L-en min er turhest, dressurponni, har vært sprangponni (men er 19, så vi hopper ikke noe særlig nå), kenguru, rodeoponnis, utfordring og snart avlshoppe! Hun er herlig, godt bygget med fint steg og vakker hals (ja, noen av oss n/l-mennesker er opptatt av halser :fnise: ) :rødme: Hun blir forhåpentligvis bedekket med godt resultat nå i vår, så det er spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...