Gå til innhold

Forelskelse og kjærlighet

Steinar40

Anbefalte innlegg

Eller undertrykke eventuelle følelser?

Nei, har man først blitt forelsket så er det allerede for sent.

Derfor må man sørge for å ikke bli forelsket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men man kan ikke styre følelser, man kan styre hva man gjør med dem...

Joda, man kan styre følelser bare man gjør det med en gang. Ved å holde en viss (mental) avstand. Altså holde tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så de av oss som har opplevd forelskelse ved første blikk har tatt feil?

Nei, dere er ikke oppmerksomme på problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilket problem? Å få følelser for et annet menneske er ikke et problem!

Jo, når man ikke passer i sammen så blir det et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er forskjellig fra person til person og forhold til forhold hvor lenge man er forelsket - jeg har ikke vært på hjerteklapp og fnisestadiet lenger enn maks ett og et halvt år av gangen, personlig, men når det er sagt så hender det at forelskelsesfølelsen kan blusse opp igjen gjennom deler av forholdet - i perioder er det bare den jevne kjærlighetsfølelsen også plutselig en dag gir han meg hjerteklapp igjen.

Jeg har også opplevd et menneske som har tatt pusten fra meg ved hvert møte i gjennom godt over et tiår. Hvilken kategori det skal falle under vet jeg ikke - men jeg tror jeg må definere det nær den galskapsfølelsen som ungdomsforelskelse er :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, forelskelsen er ikke normaltilstanden i et parforhold. Forelskelsen går rimelig fort over - heldigvis! ;) Og det er da forutsatt at denne overgår i det som kalles kjærlighet. Er det noen her (unntatt undertegnede) som innser dette egentlig?

Jeg er helt enig med deg :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også opplevd et menneske som har tatt pusten fra meg ved hvert møte i gjennom godt over et tiår. Hvilken kategori det skal falle under vet jeg ikke - men jeg tror jeg må definere det nær den galskapsfølelsen som ungdomsforelskelse er :vetikke:

Ja, hvis du fikk deg en ny partner, og han fikk vite om dette, så hadde han sikkert blitt veldig fornøyd ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg :).

Jeg vet selvfølgelig at det finnes mange fornuftige kvinner, men det er alltid positivt å få det bekreftet også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis du fikk deg en ny partner, og han fikk vite om dette, så hadde han sikkert blitt veldig fornøyd ...

Hæh? Hva snakker du om egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæh? Hva snakker du om egentlig?

Et menneske du er like forelsket i etter mer enn 10 år - tror ingen normal partner hadde likt å vite det faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Øhm, jeg ville likt å vite det, men du har vel allerede slått fast at jeg ikke er normal...

Du ville altså likt å vite at din partner fortsatt var forelsket i ei anna dame og hadde vært det i mer enn 10 år? Og det var helt greit for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Det var ikke det du skrev, like forelsket i meg skrev du, og det ville jeg like at noen var etter ti år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var ikke det du skrev, like forelsket i meg skrev du, og det ville jeg like at noen var etter ti år.

Ja, det tviler jeg ikke på. Kvinnfolk og bekreftelse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et menneske du er like forelsket i etter mer enn 10 år - tror ingen normal partner hadde likt å vite det faktisk.

Hva er det egentlig vi diskuterer i denne tråden her? Var det ikke forelskelse og varigheten av den vi snakket om?

I den anledning fortalte jeg om en opplevelse av forelskelse jeg har hatt som jeg vil si ligger litt utenfor normalen, nettopp på dette området. Du er imidlertid helt uinteressert i saken, men begynner å preke til meg om hva en eventuell ny partner vil synes om forelskelse.

Øh.. hallo? :kari:

Jeg skjønner ikke på noe vis hvorfor du mener du skal hoppe av tema for å begynne å moralisere overfor meg om et emne du slett ikke har greie på - nemlig mine opplevelser i mitt liv.

Først av alt har jeg ikke tidfestet denne opplevelsen jeg har fortalt om, dernest har jeg ikke sagt noe om hvorvidt det har blitt handlet utfra denne opplevelsen og jeg mine partnere i fortid nåtid eller fremtid vet du da vitterligen ikke en dritt om.

Skjerp deg og hold deg til tema.

Endret av Suzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du slutte med den kjønnsfascistiske hersketeknikken din, Steinar!

Det er ingen hersketeknikk, nei!

Det er bare et faktum at kvinner trenger bekreftelse i en langt større grad enn det menn gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...