Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mars 2010 #161 Del Skrevet 28. mars 2010 DNA kopieres hele tiden, og det skjer feil. Så, jo, det kan forekomme endringer i dna, som kan gi større risk for sykdom senere. Hvis ikke DNA kunne endres, hadde vi f.eks. ikke hatt kreft, og en røyk kan endre opp til 10.000 lokasjoner på DNA. De fleste feilene rettes opp automatisk, men ikke nødvendigvis alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mars 2010 #162 Del Skrevet 28. mars 2010 Hvorfor det? Hvis du knakk armen, og måtte operere den på plass igjen. Ville du valgt å få den på plass med eller uten bedøvelse? Ehh. Man kan føde ved hjelp av smertestillende da, så dette ble en flåsete sammenlikning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest redstar Skrevet 28. mars 2010 #163 Del Skrevet 28. mars 2010 Jeg har lest om flere artikler og tråder på diverse forum hvor det hyles ut om hvor forferdelig det er med keisersnitt. Kynisk, overfladisk, barnet blir skadet, risiko for mor og barn, og sånn går nå listene. For å si det sånn: Jeg føder ikke på normal måte. Jeg skal ha keisersnitt. Hvorfor? Fordi det er ikke til å legge i en skuff at man blir mer "slarkete" og vid der nede. Man revner, blir klippet opp, og sydd igjen. No way, at noen får klippe meg der nede, og no way at mitt underliv skal bli like slapt som vaskekluten på kjøkkenbenken min. I tillegg til det vet jeg selv at jeg er redd for å føde, men allikevel vil jeg poengtere at jeg i hovedsak tar keisersnitt pga underlivet mitt. Hva så? hvor mange barn er ikke født med keisersnitt, og de er helt friske og fine. Hvor mange mødre har ikke tatt keisersnitt, og er friske og fine. Can't blame them! Og en vanlig fødsel kan da også være en risiko!? Flere av mine venninner/bekjente som er mødre, har i rødvinstilstand betrodd seg med at; Joda, sexlivet blir annerledes, og ja, man blir rimelig slækk og dvask der nede... *grøss* Helt enig, jeg er også redd for å føde og jeg nekter å føde naturlig, pga samme grunn som deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mars 2010 #164 Del Skrevet 28. mars 2010 Helt enig, jeg er også redd for å føde og jeg nekter å føde naturlig, pga samme grunn som deg. du får adoptere da. hvis du ikke gidder å føde pga tulette grunner skal ikke skattebetalerene betale for det ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mars 2010 #165 Del Skrevet 28. mars 2010 Da får dere la være å få barn da. De aller fleste blir som før, om ikke enda strammere nedentil. Makan til hysteri. Tror jammen hu jordmora jeg traff på hadde rett når hun sa at veldig mange gravide i dag var grusomt pysete og forventet en smertefri fødsel, hvis ikke hadde de ikke lyst å føde. IKKE LYST? Blir du gravid, så får du for pokker se til å føde som alle andre kvinner. Såfremt du ikke har gode grunner (nei, redd for slarkete underliv og litt vondt under fødingen er ikke gode grunner). Tror dere virkelig at alle blir ødelagt nedentil? Kvinner er skapt for å føde, og de aller, aller fleste kan føde vaginalt uten problemer. Det er til det beste for barnet. Men neida, her skal man tenke på seg selv, og drite i hva som er best for barnet. Dere skal vel ikke prøve å amme heller da, fordi dere er redd for hengepupper. Hvorfor gidde å få unger når dere ikke orker litt ubehag for barnets skyld? Skal dere da sette ungen bort når den kommer i trassalderen, fordi dere orker ikke alt maset. Skal dere utsette babyen for skrikekurer, fordi dere orker ikke gi mat om natta? Umodne drittunger er hva dere er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mars 2010 #166 Del Skrevet 28. mars 2010 tenkt om disse kvinnene hadde levt på den tiden det ikke var så mye bedøvelser som vi har i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bestee Skrevet 28. mars 2010 #167 Del Skrevet 28. mars 2010 Husk at de fleste som får barn er skattebetalere, da. Jeg er f.eks ikke interessert i å måtte betale for kontantstøtte, men må det ettersom jeg betaler skatt. Hadde det vært lov til å betale for keisersnitt ved private sykehus i Norge, så hadde jeg uten tvil gjort det. Men all den tid det ikke er mulig, så blir det selvfølgelig til at man prøver å få det på et norsk sykehus. Muligheten er selvfølgelig å reise til England, men med tanke på flyrestriksjoner osv så er dette tungvindt. Men jeg tviler på at du er interessert i å betale for trygdesvindel og folk som lurer seg til penger de ikke har krav på..? Noe som dette faktisk er.. Kontantstøtte er jo ikke ulovlig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mars 2010 #168 Del Skrevet 28. mars 2010 Da får dere la være å få barn da. De aller fleste blir som før, om ikke enda strammere nedentil. Makan til hysteri. Tror jammen hu jordmora jeg traff på hadde rett når hun sa at veldig mange gravide i dag var grusomt pysete og forventet en smertefri fødsel, hvis ikke hadde de ikke lyst å føde. IKKE LYST? Blir du gravid, så får du for pokker se til å føde som alle andre kvinner. Såfremt du ikke har gode grunner (nei, redd for slarkete underliv og litt vondt under fødingen er ikke gode grunner). Tror dere virkelig at alle blir ødelagt nedentil? Kvinner er skapt for å føde, og de aller, aller fleste kan føde vaginalt uten problemer. Det er til det beste for barnet. Men neida, her skal man tenke på seg selv, og drite i hva som er best for barnet. Dere skal vel ikke prøve å amme heller da, fordi dere er redd for hengepupper. Hvorfor gidde å få unger når dere ikke orker litt ubehag for barnets skyld? Skal dere da sette ungen bort når den kommer i trassalderen, fordi dere orker ikke alt maset. Skal dere utsette babyen for skrikekurer, fordi dere orker ikke gi mat om natta? Umodne drittunger er hva dere er! Ro deg ned da kvinne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmallTalk Skrevet 28. mars 2010 #169 Del Skrevet 28. mars 2010 Men jeg tviler på at du er interessert i å betale for trygdesvindel og folk som lurer seg til penger de ikke har krav på..? Noe som dette faktisk er.. Kontantstøtte er jo ikke ulovlig.. Hvordan kan dette være trygdesvindel? Trygdesvindel er når man blir trygdet dersom man ikke har behov for det, lyver på seg flere barn enn man egentlig har eller jobber svart samtidig som man hever trygd. Kontantstøtten var et eksempel. Jeg kommer aldri i livet til å benytte med av dette, og har da ingen interesse av å betale for at andre skal gå hjemme. Men som sagt: Få endret loven slik at det blir lovlig å ta selvfinansierte keisersnitt på private sykehus i Norge. Jeg skal gledelig betale regninga mi jeg, men det får jeg ikke lov til ved et offentlig sykehus all den tid jeg er medlem av folketrygden. (Jeg vil uansett ikke trenge å lyve på meg noe den dagen jeg skal ha keisersnitt. Jeg vil bare slippe utpsykinga det vil måtte være å fortelle opp og ned i mente om mine grunner til at jeg kommer til å nekte å føde vaginalt.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bestee Skrevet 28. mars 2010 #170 Del Skrevet 28. mars 2010 Hvordan kan dette være trygdesvindel? Trygdesvindel er når man blir trygdet dersom man ikke har behov for det, lyver på seg flere barn enn man egentlig har eller jobber svart samtidig som man hever trygd. Kontantstøtten var et eksempel. Jeg kommer aldri i livet til å benytte med av dette, og har da ingen interesse av å betale for at andre skal gå hjemme. Men som sagt: Få endret loven slik at det blir lovlig å ta selvfinansierte keisersnitt på private sykehus i Norge. Jeg skal gledelig betale regninga mi jeg, men det får jeg ikke lov til ved et offentlig sykehus all den tid jeg er medlem av folketrygden. (Jeg vil uansett ikke trenge å lyve på meg noe den dagen jeg skal ha keisersnitt. Jeg vil bare slippe utpsykinga det vil måtte være å fortelle opp og ned i mente om mine grunner til at jeg kommer til å nekte å føde vaginalt.) Jeg mente ikke at dette var trygdesvindel, men jeg likestiller det å lure til seg et KS med trygdesvindel. En lurer til seg trygd og en annen lurer til seg KS.. Det er akkurat det samme.. Uansett mener jeg ikke at DU har tenkt til å lure til deg KS, jeg vet ikke hvilke grunner du har til å ville ha det. Men ut i fra det TS har skrevet mener jeg at HUN ikke har krav på mine penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 28. mars 2010 #171 Del Skrevet 28. mars 2010 Barn født med ks har 40-60 prst større risiko for å få astma og allergier. Tenk på det når du er redd for slapt underliv. Det er en rekke prosesser i barnekroppen som settes i gang når det fødes naturlig. Hvorfor ta fra barnet det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mars 2010 #172 Del Skrevet 28. mars 2010 Tror dere virkelig at alle blir ødelagt nedentil? Kvinner er skapt for å føde, og de aller, aller fleste kan føde vaginalt uten problemer. Det er til det beste for barnet. 1 av 3 som har født vaginalt får fremfallsplager i ulik grad. Og fremfall er bare en av de MANGE plagene man kan få med underlivet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mars 2010 #173 Del Skrevet 28. mars 2010 1 av 3 som har født vaginalt får fremfallsplager i ulik grad. Og fremfall er bare en av de MANGE plagene man kan få med underlivet. Jeg leste nylig (husker dessverre ikke hvor) at ca 22% av kvinner som har født vaginalt har plager som inkontinens e.l. (da teller de altså ikke med de som evt har fremfall uten plager), men samtidig har 16% av de som har født ved keisersnitt de samme plagene. Ikke særlig stor forskjell med andre ord, og det er rett og slett fordi de fleste slike plager kommer av svangerskapet (vekten og presset nedover på muskulaturen) og ikke av fødselen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mars 2010 #174 Del Skrevet 28. mars 2010 Jeg leste nylig (husker dessverre ikke hvor) at ca 22% av kvinner som har født vaginalt har plager som inkontinens e.l. (da teller de altså ikke med de som evt har fremfall uten plager), men samtidig har 16% av de som har født ved keisersnitt de samme plagene. Ikke særlig stor forskjell med andre ord, og det er rett og slett fordi de fleste slike plager kommer av svangerskapet (vekten og presset nedover på muskulaturen) og ikke av fødselen. Nå er det stor forskjell på fremfall og inkontinens da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mars 2010 #175 Del Skrevet 28. mars 2010 Nå er det stor forskjell på fremfall og inkontinens da. Ja, men fremfall uten at man har plager er jo ikke noe problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 28. mars 2010 #176 Del Skrevet 28. mars 2010 (endret) Et keisersnitt koster vanvittig mye penger. Og hvor kommer pengene fra? Jo fra skattebetalerne. Jeg er i alle fall ikke interessert i å betale for at TS og andre som henne skal "få slippe å ødelegge underlivet". Fullstendig enig!! Synes det er problematisk at TS og andre ikke ser dette ut fra et samfunnsøkonomisk perspektiv. Husk at de fleste som får barn er skattebetalere, da. Jeg er f.eks ikke interessert i å måtte betale for kontantstøtte, men må det ettersom jeg betaler skatt. Spiller vel ingen rolle for deg om staten betaler kontantstøtte til foreldrene eller bruker disse pengene på å subsidiere en barnehageplass?? Da får dere la være å få barn da. De aller fleste blir som før, om ikke enda strammere nedentil. Makan til hysteri. Tror jammen hu jordmora jeg traff på hadde rett når hun sa at veldig mange gravide i dag var grusomt pysete og forventet en smertefri fødsel, hvis ikke hadde de ikke lyst å føde. IKKE LYST? Blir du gravid, så får du for pokker se til å føde som alle andre kvinner. Såfremt du ikke har gode grunner (nei, redd for slarkete underliv og litt vondt under fødingen er ikke gode grunner). Tror dere virkelig at alle blir ødelagt nedentil? Kvinner er skapt for å føde, og de aller, aller fleste kan føde vaginalt uten problemer. Det er til det beste for barnet. Men neida, her skal man tenke på seg selv, og drite i hva som er best for barnet. Dere skal vel ikke prøve å amme heller da, fordi dere er redd for hengepupper. Hvorfor gidde å få unger når dere ikke orker litt ubehag for barnets skyld? Skal dere da sette ungen bort når den kommer i trassalderen, fordi dere orker ikke alt maset. Skal dere utsette babyen for skrikekurer, fordi dere orker ikke gi mat om natta? Umodne drittunger er hva dere er! Endret 28. mars 2010 av Alabama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snasen Skrevet 28. mars 2010 Forfatter #177 Del Skrevet 28. mars 2010 (endret) Når du sier du er redd for å føde vaginalt, hva er du redd for? Jeg ser bortifra det med hjerteproblemer i slekten, for så lenge du ikke har påvist noe så vil nok ikke det være en fare. Sånn sett er det gjerne farligere å være gravid da dette øker sjansen for blodpropp f.eks. Jeg lurer bare på hva du er redd for... Det jeg er redd for ved en vaginal fødsel er relatert til hjerteproblemer, men og andre ting. F.eks å presse så hardt at hjertet stopper, eller at en blodåre i hodet mitt sprenger. Er også redd for å få blødninger som gjør at jeg dør. I tillegg er jeg redd for å revne. Har hørt om de som revner helt opp til rumpa. Endret 28. mars 2010 av Snasen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snasen Skrevet 28. mars 2010 Forfatter #178 Del Skrevet 28. mars 2010 Et keisersnitt koster vanvittig mye penger. Og hvor kommer pengene fra? Jo fra skattebetalerne. Jeg er i alle fall ikke interessert i å betale for at TS og andre som henne skal "få slippe å ødelegge underlivet". Å neeeiii. Ikke det skattepenge-gnålet der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mars 2010 #179 Del Skrevet 28. mars 2010 Fullstendig enig!! Synes det er problematisk at TS og andre ikke ser dette ut fra et samfunnsøkonomisk perspektiv. Spiller vel ingen rolle for deg om staten betaler kontantstøtte til foreldrene eller bruker disse pengene på å subsidiere en barnehageplass?? Spiller vel ingen rolle for deg om staten betaler et KS vel? Er det problematisk med fedmeoperasjoner og da kanskje? Og hva med de operasjonene som kvinner må ha etter å ha fått rumpehullet rævet av etter vaginal fødsel? Mye dritt pengene går til ja, men har det virkelig så mye å si for deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mars 2010 #180 Del Skrevet 28. mars 2010 Spiller vel ingen rolle for deg om staten betaler et KS vel? Er det problematisk med fedmeoperasjoner og da kanskje? Og hva med de operasjonene som kvinner må ha etter å ha fått rumpehullet rævet av etter vaginal fødsel? Mye dritt pengene går til ja, men har det virkelig så mye å si for deg? at folk bruker våre penger på sånt dritt...JA fedmeopperasjoner er for å redde ett menneske sitt liv, så det var ett utrolig teit argument Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå