Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mars 2010 #181 Del Skrevet 28. mars 2010 at folk bruker våre penger på sånt dritt...JA fedmeopperasjoner er for å redde ett menneske sitt liv, så det var ett utrolig teit argument Hva når fedmen er selvpåskyldt? Fordi man gosser i seg JUNK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 28. mars 2010 #182 Del Skrevet 28. mars 2010 Det jeg er redd for ved en vaginal fødsel er relatert til hjerteproblemer, men og andre ting. F.eks å presse så hardt at hjertet stopper, eller at en blodåre i hodet mitt sprenger. Er også redd for å få blødninger som gjør at jeg dør. I tillegg er jeg redd for å revne. Har hørt om de som revner helt opp til rumpa. Og Tori Spelling var redd for at babyen skulle klare å klore hull i livmoren hennes med neglene sine... Du bekymrer deg altså for ytterst sjeldne komplikasjoner av vaginal fødsel. (Sånt som skjer 1 av 1.000.000 fødende) Men ikke for de like sjeldne komplikasjonene ved KS. Det er jo større sjanse for å komme til UL og finne ut at noe er seriøst galt med barnet. Men det har du tydeligvis ikke tenkt å bekymre deg for? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mars 2010 #183 Del Skrevet 28. mars 2010 Du bekymrer deg altså for ytterst sjeldne komplikasjoner av vaginal fødsel. (Sånt som skjer 1 av 1.000.000 fødende) Men ikke for de like sjeldne komplikasjonene ved KS. 1 av 1.000.000 revner opp til rumpa? Hvor i allverden får du tallene dine fra? Nå vet jeg ikke om TS er redd for å revne opp til rumpa eller å få rumpehullet revet av, men å revne opp til rumpa blir karakterisert som en grad 2 rift, og det er veldig veldig vanlig, å revne i selve rumpehullet karakteriseres som en grad 3 rift, og dette er langt fra uvanlig å få. Å få hele rumpehullet revet av karakteriseres som totaruptur, grad 4, dette er selvsagt mer sjeldent, men tror ikke tallene her heller er så få som 1 av 1.000.000! Skjønner at du prøver å hjelpe TS, men du trenger heller ikke bagatellisere denne frykten slik du gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 28. mars 2010 #184 Del Skrevet 28. mars 2010 1 av 1.000.000 revner opp til rumpa? Hvor i allverden får du tallene dine fra? Nå vet jeg ikke om TS er redd for å revne opp til rumpa eller å få rumpehullet revet av, men å revne opp til rumpa blir karakterisert som en grad 2 rift, og det er veldig veldig vanlig, å revne i selve rumpehullet karakteriseres som en grad 3 rift, og dette er langt fra uvanlig å få. Å få hele rumpehullet revet av karakteriseres som totaruptur, grad 4, dette er selvsagt mer sjeldent, men tror ikke tallene her heller er så få som 1 av 1.000.000! Skjønner at du prøver å hjelpe TS, men du trenger heller ikke bagatellisere denne frykten slik du gjør. Nå tenkte ikke jeg så mye på revningen, men på det at hun var redd for å dø av fødselen. (F.eks. ved at en blodåre sprekker fordi hun presser så hardt.) Tipper det er langt mer sjeldent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 28. mars 2010 #185 Del Skrevet 28. mars 2010 Å neeeiii. Ikke det skattepenge-gnålet der! Skjønner at det er vanskelig for deg å argumentere mot meg. Er det problematisk med fedmeoperasjoner og da kanskje? Og hva med de operasjonene som kvinner må ha etter å ha fått rumpehullet rævet av etter vaginal fødsel? Fedmeoperasjoner er samfunnsøkonomisk i den forstand at den overvektige får mindre/blir kvitt helseplager og flere kan vende tilbake til arbeidslivet. Samfunnet skal selvsagt operere kvinner som spjærer til rumpa. Det kan du ikke sammenlikne med et ks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mars 2010 #186 Del Skrevet 28. mars 2010 Hva når fedmen er selvpåskyldt? Fordi man gosser i seg JUNK du vet tydeligvis ikke mye om fedme. mye fedme kommer av sykdomer og arvlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bestee Skrevet 28. mars 2010 #187 Del Skrevet 28. mars 2010 Å neeeiii. Ikke det skattepenge-gnålet der! Skattepengegnål? Er det ditt argument? Forklar meg hvorfor jeg skal betale for ditt KS. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mars 2010 #188 Del Skrevet 28. mars 2010 du vet tydeligvis ikke mye om fedme. mye fedme kommer av sykdomer og arvlig Jeg skrev hva når den kommer av matspising...... Nettopp fordi jeg vet at fedme også kan komme av sydommer og gener Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mars 2010 #189 Del Skrevet 28. mars 2010 Skattepengegnål? Er det ditt argument? Forklar meg hvorfor jeg skal betale for ditt KS. Hvorfor skal du betale for behandlingen av KOLS-pasienter som har fått KOLS fordi de har røykt som skorstener.........................? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mars 2010 #190 Del Skrevet 28. mars 2010 Hvorfor skal du betale for behandlingen av KOLS-pasienter som har fått KOLS fordi de har røykt som skorstener.........................? man kan sikkert dra den diskusjonen langt,men nå handler dette ok ks Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snasen Skrevet 28. mars 2010 Forfatter #191 Del Skrevet 28. mars 2010 Skattepengegnål? Er det ditt argument? Forklar meg hvorfor jeg skal betale for ditt KS. Har du vondt for det? Har du??? Hvorfor tror du? Hva er det med fobi du ikke forstår? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mars 2010 #192 Del Skrevet 28. mars 2010 Har du vondt for det? Har du??? Hvorfor tror du? Hva er det med fobi du ikke forstår? jeg gidder ihvertfall ikke å sponse fobiene for slappe vaginar kan du sponse fobien jeg har for mine små pupper eller`?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snasen Skrevet 28. mars 2010 Forfatter #193 Del Skrevet 28. mars 2010 Og Tori Spelling var redd for at babyen skulle klare å klore hull i livmoren hennes med neglene sine... Du bekymrer deg altså for ytterst sjeldne komplikasjoner av vaginal fødsel. (Sånt som skjer 1 av 1.000.000 fødende) Men ikke for de like sjeldne komplikasjonene ved KS. Det er jo større sjanse for å komme til UL og finne ut at noe er seriøst galt med barnet. Men det har du tydeligvis ikke tenkt å bekymre deg for? Men for meg er dette (fobiene mine - ikke tori spellings) reelt. Skjønner du ikke det? Selvsagt bekymrer jeg meg for det og, men det handler ikke tråden om. Hva vet du om hva jeg bekymrer meg for ang. UL og fosterets/barnets helse? Er det helt usannsynlig at jeg kan være den 1 av 1000000? Det er jo en del av fobien. At man ikke tenker så veldig realistisk. Tror du samt flere burde sette dere litt dypere inn i hva en fobi er. Du prater til et menneske som lider av en slags sykdom, og samtidig er du arrogant og nedlatende. Det er ikke rart folk holder sine psykiske problemer for seg selv, når man treffer så fordomsfulle personer som deg (samt flere). Nå har jeg ikke andre psykiske problemer enn fødselsfobi, så jeg ikke blir pålagt det og, for da ringer dere vel barnevernet før ungen er klekka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snasen Skrevet 28. mars 2010 Forfatter #194 Del Skrevet 28. mars 2010 jeg gidder ihvertfall ikke å sponse fobiene for slappe vaginar kan du sponse fobien jeg har for mine små pupper eller`?? Ja, jeg betaler skatt, så hvis du velger å få større bryster på statens bekostning, så betaler jeg selvsagt dette for din del (helt sant - du kan få dekket dette også). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. mars 2010 #195 Del Skrevet 29. mars 2010 Ja, jeg betaler skatt, så hvis du velger å få større bryster på statens bekostning, så betaler jeg selvsagt dette for din del (helt sant - du kan få dekket dette også). :slår: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bestee Skrevet 29. mars 2010 #196 Del Skrevet 29. mars 2010 Jeg har lest om flere artikler og tråder på diverse forum hvor det hyles ut om hvor forferdelig det er med keisersnitt. Kynisk, overfladisk, barnet blir skadet, risiko for mor og barn, og sånn går nå listene. For å si det sånn: Jeg føder ikke på normal måte. Jeg skal ha keisersnitt. Hvorfor? Fordi det er ikke til å legge i en skuff at man blir mer "slarkete" og vid der nede. Man revner, blir klippet opp, og sydd igjen. No way, at noen får klippe meg der nede, og no way at mitt underliv skal bli like slapt som vaskekluten på kjøkkenbenken min. I tillegg til det vet jeg selv at jeg er redd for å føde, men allikevel vil jeg poengtere at jeg i hovedsak tar keisersnitt pga underlivet mitt. At jeg ikke forstår at du har en fobi mot å føde får du ta på din egen kappe.. Les igjennom det du har skrevet her, så forstår du vel kanskje at folk ikke tror så veldig på denne angsten din. Jeg har altså ikke tungt for det, men klarer ikke ta deg seriøst med tanke på hvordan du legger dette fram. Jeg tror ikke du trenger KS, derfor har jeg ikke lyst til å betale for deg heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. mars 2010 #197 Del Skrevet 29. mars 2010 Da får du gå til psykolog da, snasen, for å få hjelp med fobiene dine. Så kan du føde normalt etterpå. Du vinner, samfunnet vinner, og ikke minst ditt fremtidige barn vinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snasen Skrevet 29. mars 2010 Forfatter #198 Del Skrevet 29. mars 2010 Da får du gå til psykolog da, snasen, for å få hjelp med fobiene dine. Så kan du føde normalt etterpå. Du vinner, samfunnet vinner, og ikke minst ditt fremtidige barn vinner. Må og burde alle som har fobi gå til psykolog? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snasen Skrevet 29. mars 2010 Forfatter #199 Del Skrevet 29. mars 2010 At jeg ikke forstår at du har en fobi mot å føde får du ta på din egen kappe.. Les igjennom det du har skrevet her, så forstår du vel kanskje at folk ikke tror så veldig på denne angsten din. Jeg har altså ikke tungt for det, men klarer ikke ta deg seriøst med tanke på hvordan du legger dette fram. Jeg tror ikke du trenger KS, derfor har jeg ikke lyst til å betale for deg heller. Ikke snakk for alle andre her, er du snill. At du ikke tar meg seriøst bryr meg svært lite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. mars 2010 #200 Del Skrevet 29. mars 2010 Jeg har lest om flere artikler og tråder på diverse forum hvor det hyles ut om hvor forferdelig det er med keisersnitt. Kynisk, overfladisk, barnet blir skadet, risiko for mor og barn, og sånn går nå listene. For å si det sånn: Jeg føder ikke på normal måte. Jeg skal ha keisersnitt. Hvorfor? Fordi det er ikke til å legge i en skuff at man blir mer "slarkete" og vid der nede. Man revner, blir klippet opp, og sydd igjen. No way, at noen får klippe meg der nede, og no way at mitt underliv skal bli like slapt som vaskekluten på kjøkkenbenken min. I tillegg til det vet jeg selv at jeg er redd for å føde, men allikevel vil jeg poengtere at jeg i hovedsak tar keisersnitt pga underlivet mitt. Hva så? hvor mange barn er ikke født med keisersnitt, og de er helt friske og fine. Hvor mange mødre har ikke tatt keisersnitt, og er friske og fine. Can't blame them! Og en vanlig fødsel kan da også være en risiko!? Flere av mine venninner/bekjente som er mødre, har i rødvinstilstand betrodd seg med at; Joda, sexlivet blir annerledes, og ja, man blir rimelig slækk og dvask der nede... *grøss* du mener virkelig folk skal ta deg seriøst med dette utsagnet?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå