Gjest Alabama Skrevet 17. april 2010 #281 Del Skrevet 17. april 2010 Cuba har et fantastisk godt helsevesen, men dessverre ikke så mye penger. Passer virkelig ikke å sammenlikne det med Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmallTalk Skrevet 17. april 2010 #282 Del Skrevet 17. april 2010 Cuba har et fantastisk godt helsevesen, men dessverre ikke så mye penger. Passer virkelig ikke å sammenlikne det med Norge. Kanskje nettopp derfor det passer å sammenligne dem. Cuba er et u-land med dårlig økonomi, men med et helsevesen på lik linje med hva man finner i Europa. Det sier litt om prioriteringer og pengebruk. Norge er et av verdens rikeste land, men alikevel så har sykehusene pengeproblemer, underbemanning og pasientkøer som ikke ligner grisen. Hvis vi ser på det økonomiske så skulle ikke Cuba hatt et så bra helsesystem. Hva er da feil med det norske? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 17. april 2010 #283 Del Skrevet 17. april 2010 [...]Hvis vi ser på det økonomiske så skulle ikke Cuba hatt et så bra helsesystem. Hva er da feil med det norske? At vi ikke har Cubas pris-, kostnads- og lønnsnivå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coarvi Skrevet 17. april 2010 #284 Del Skrevet 17. april 2010 Hva er da feil med det norske? I tillegg til kostnads- og lønnsnivå, så er feilen med det norske systemet at vi prioriterer mer enn bare helse. Skal helse prioriteres mer, må noe annet nedprioriteres, enkel matematikk egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. april 2010 #285 Del Skrevet 17. april 2010 I tillegg så er det vel slik at Cubas fantastiske helsevesen var Castros versjon av å gi folket brød og sirkus, for menneskerettigheter og annet småplukk som vi tar for gitt, eksisterer jo knapt. Ja, det har blitt bedre der, men det er lang vei til demokrati og alle godene vi faktisk har i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 18. april 2010 #286 Del Skrevet 18. april 2010 Sykehusene på Cuba har flust av ansatte, med masse kompetanse, men de har svært lite og umoderne utstyr. Det vet jeg fordi jeg har sett det fra innsiden. Ellers må jeg si at jeg elsker Cuba, og at om det er noe i verden som skal være gratis, så er det helsehjelp! Alle bør har rett til god helse uavhengig av økonomi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå