Gå til innhold

Når jeg blir gravid, tar jeg keisersnitt - pronto!

Snasen

Anbefalte innlegg

Det er nok realitet for veldig veldig mange...

Ja, spesielt for de som ikke evner å spise sundt både før, under og etter graviditeten. :fnise:

Trolig har både mosjon og kosthold vært fraværende her, ellers hadde hun ikke sett ut som den spøølesekken.

Kjenner ingen som ser sånn ut etter to graviditeter. Tror bildene er fake, ellers har hun hatt en elendig livsstil, før, etter og under graviditetene.

Endret av Snasen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ergo man får fremfall av blæren inn i skjeden. Dette skjer så og si utelukkende av vaginal fødsel.

Det stemmer ikke.

En av mange artikler om teamet:

forskning.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, spesielt for de som ikke evner å spise sundt både før, under og etter graviditeten. :fnise:

Du kan spise så sunt du bare vil, kroppen din kommer til å forandre seg til det "verre" åkke som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Trolig har både mosjon og kosthold vært fraværende her, ellers hadde hun ikke sett ut som den spøølesekken.

Kjenner ingen som ser sånn ut etter to graviditeter. Tror bildene er fake, ellers har hun hatt en elendig livsstil, før, etter og under graviditetene.

Naiv naiv naiv!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan spise så sunt du bare vil, kroppen din kommer til å forandre seg til det "verre" åkke som.

Spørs hvordan syn man har på det.

Noen liker jo å forandre seg. Alle syns ikke det er "verre". :)

Jeg har mye å gå på, og vil trolig aldri få en kropp som hun jeg linket til. Hadde jeg fått det, hadde jeg selvsagt bedt staten betale for den regninga angående mageplastikk. :hoho: (jeg klarte ikke dy meg).

Uansett så er det jo verdt det, da. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, jeg trodde da folk hadde antenner nok til å "ta den"... Jeeesus...

Jada, det er alle andre som har et problem som ikke "tok" den :rolleyes:

Når man skriver på et forum der folk ikke kan se deg, ikke kan høre deg og ikke kjenner deg man formulere seg tydelig for at det ikke skal oppstå misforståelser.

Hvis man ikke gjør det blir det bare teit å komme senere med en halvfrekk kommentar fordi folk ikke skjønnner at man ikke mente det man skrev.

Ellers er det helt klart at det å ha fødselsangst er en god grunn til keisersnitt.

Redsel for slarkete underliv, ikke god grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Naiv naiv naiv!!!!!!!!!!

Nei. Hehe. :)

Som sagt, jeg kjenner FLERE mødre, med flere barn. Har ikke sett noen slike kropper. De har og vært flinke med mosjon både (yoga, spinning, noe styrketrening) før, under og etter graviditeten.

At du, og et fåtall i denne tråden her ikke har være flinke med det (noe som sier seg selv, spesielt når det gjelder deg, da du mener jeg er naiv, naiv og enda mer naiv), er jo tydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, det er alle andre som har et problem som ikke "tok" den :rolleyes:

Når man skriver på et forum der folk ikke kan se deg, ikke kan høre deg og ikke kjenner deg man formulere seg tydelig for at det ikke skal oppstå misforståelser.

Hvis man ikke gjør det blir det bare teit å komme senere med en halvfrekk kommentar fordi folk ikke skjønnner at man ikke mente det man skrev.

Ellers er det helt klart at det å ha fødselsangst er en god grunn til keisersnitt.

Redsel for slarkete underliv, ikke god grunn.

Nå har det seg sånn, at alle i denne tråden har ikke kommentert denne setningen, derfor kan heller ikke alle ha et problem, og bare jeg ha rett. Noen av dere er så "enkle" altså.

Man må da ikke formulere seg tydelig. Bare kult hvis noen "tar den", da viser det jo hvem men er "på nett med", og ikke. :)

Men tjoohoo.. da får jeg nok keisersnitt da.

Og i og med at jeg har en reell angst for det. At underlivet blir spart er selvsagt også et sttoooort pluss (det skal jeg også fremme ovenfor jordmor/lege).

Endret av Snasen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvordan syn man har på det.

Noen liker jo å forandre seg. Alle syns ikke det er "verre". :)

Jeg har mye å gå på, og vil trolig aldri få en kropp som hun jeg linket til. Hadde jeg fått det, hadde jeg selvsagt bedt staten betale for den regninga angående mageplastikk. :hoho: (jeg klarte ikke dy meg).

Uansett så er det jo verdt det, da. :rødme:

Nei, derfor skrev jeg "verre" i hermetegn ;)

Du kan ikke vite hvordan kroppen din blir seende ut etter svangerskapet, ei heller hvordan disse mødrene på linken du viser til har levd. Selvfølgelig har livsførsel noe å si, men andre ting spiller også inn, og hvor mange graviditeter man har hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ha kjempesterk bekkenbunnsmuskulatur og fremdeles ha prolaps. Ved vaginal fødsel kan bindevevet mellom f.eks skjeden og blæren bli så tøyd at det går fra å være noen centimeter tykt til noen milimeter tykt og dermed ikke klare å holde blæren på plass. Ergo man får fremfall av blæren inn i skjeden. Dette skjer så og si utelukkende av vaginal fødsel.

Du har rett i at kvinner som har hatt KS må ta knipeøvelser som andre for å unngå inkontinens, men som sagt, prolaps er en skade forårsaket av vaginal fødsel.

Dette har jeg lest om. Tror det i allefall.

Om det er riktig eller ikke, det vet jeg ikke, men jeg har sett det også. Det ser forderdelig ut.

Stakkars de som har det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må da ikke formulere seg tydelig. Bare kult hvis noen "tar den", da viser det jo hvem men er "på nett med", og ikke. :)

Selvfølgelig kan du velge å ikke formulere deg tydelig for å se hvem du er på nett med eller ikke, men da legger du jo selv opp til misforståelser og da blir det bare enda tåpligere (for å ikke snakke om selvmotsigende) å komme med en " Herregud, jeg trodde da folk hadde antenner nok til å "ta den"... Jeeesus... " melding

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers, Snasen, jeg håper du legger frem saken din til helsevesenet på en skikkelig måte når du en gang ber om keisersnitt. Her i tråden virker du nemlig verken redd eller fobisk, kun overfladisk. Du er sikkert annerledes i virkeligheten, men jeg tror ikke det er lurt å bringe inn momenter som "slarkete underliv" i en søknad om keisersnitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Nei. Hehe. :)

Som sagt, jeg kjenner FLERE mødre, med flere barn. Har ikke sett noen slike kropper. De har og vært flinke med mosjon både (yoga, spinning, noe styrketrening) før, under og etter graviditeten.

At du, og et fåtall i denne tråden her ikke har være flinke med det (noe som sier seg selv, spesielt når det gjelder deg, da du mener jeg er naiv, naiv og enda mer naiv), er jo tydelig.

Og JEG kjenner og damer som har hatt ett, to, elller flere graviditeter uten å ha gasset seg i snop, har trent etter svangerskapet og har en normal sunn livsstil, men har likevel kropper som bærer synlig preg av en eller flere graviditeter! Mesteparten går på genetikk!

Så du kan ikke vite på forhånd hvordan kroppen din kommer til å bli seende ut. Du kan spise sunt, trene og HÅPE på det beste, men det er ikke for gitt at det blir sånn for deg, uansett hvor mange "snasne" mødre du vet om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det stemmer ikke.

En av mange artikler om teamet:

forskning.no

??

Det står jo blant annet i artikkelen du viser til at kvinner som har født kan bli rammet av prolaps. Videre står det at trening av bekkenbunnsmuskulaturen kan lindre symptomer på tilstanden. Men bekkenbunnstrening kan ikke kurere et prolaps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

??

Det står også:

"Analyser viste ingen forskjell mellom gruppene i forhold til røyking, fysisk aktivitet med lav intensitet, fødselsforløsning (keisersnitt, tang, vakuum), fødselsvekt, strekkmerker, og generell hypermobilitet i ledd."

Det vil si at det var ingen forskjell mellom de som hadde tatt keisersnitt og de som hadde født vaginalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg synes du er morsomt jeg Snasen. Men når du ber om KS, så ikke ta med at du er redd for ett slarkete underliv, det hjelper deg ikke.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig kan du velge å ikke formulere deg tydelig for å se hvem du er på nett med eller ikke, men da legger du jo selv opp til misforståelser og da blir det bare enda tåpligere (for å ikke snakke om selvmotsigende) å komme med en " Herregud, jeg trodde da folk hadde antenner nok til å "ta den"... Jeeesus... " melding

;)

Ja, jeg er inneforstått med det at det kan komme misforståelser ut av det, men hva så... de som forstår det, de forstår det, og de som ikke fatter det, de fatter det ikke. Verre er det ikke.. Ikke noen stor sak for meg egentlig, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers, Snasen, jeg håper du legger frem saken din til helsevesenet på en skikkelig måte når du en gang ber om keisersnitt. Her i tråden virker du nemlig verken redd eller fobisk, kun overfladisk. Du er sikkert annerledes i virkeligheten, men jeg tror ikke det er lurt å bringe inn momenter som "slarkete underliv" i en søknad om keisersnitt.

Den bekymringen kan du legge i fra deg med eeeen gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du er morsomt jeg Snasen. Men når du ber om KS, så ikke ta med at du er redd for ett slarkete underliv, det hjelper deg ikke.

Lykke til!

Enig i det. Det hadde nok talt i mot meg... ;)

takk (selvom det ikke er min intensjon å være morsom). :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og JEG kjenner og damer som har hatt ett, to, elller flere graviditeter uten å ha gasset seg i snop, har trent etter svangerskapet og har en normal sunn livsstil, men har likevel kropper som bærer synlig preg av en eller flere graviditeter! Mesteparten går på genetikk!

Så du kan ikke vite på forhånd hvordan kroppen din kommer til å bli seende ut. Du kan spise sunt, trene og HÅPE på det beste, men det er ikke for gitt at det blir sånn for deg, uansett hvor mange "snasne" mødre du vet om.

Apropo genetikk. Når du sier det kommer an på det:

Min mor har født to, min tante har født to. Tante er sylslank, mamma er slank.

I følge din definisjon da, så vil jeg bli slank (genetikk, remember?).

Du sier i mot deg selv i avsnittet under, da du plutselig mener man ikke kan vite hvordan kroppen kan bli etter fødsel. :klø:

Hva skjedde med genetikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...