MarianneE Skrevet 23. mars 2010 #61 Del Skrevet 23. mars 2010 Du sier du ikke vil klippes.. Hva tror du de gjør med magen din under keisersnitt? Jeg har tatt et katastrofesnitt. Jeg skulle mye heller født vaginalt! Tro meg... Og dessuten, du som er så redd for og måtte klippes, er du klar over at de faktisk kutter litt i magen din og river (jepp!) opp resten? KS er faktisk ikke for moro skyld. Lykke til womanwoman! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 23. mars 2010 #62 Del Skrevet 23. mars 2010 (endret) Hvis du har hjerte- og karsykdom fra før av, så vet du vel om det? Det er ikke sånn at man har økt risiko for å dø av hjertestans under fødsel dersom familiemedlemmer har hjerte- og karsykdom.. Det kan du spørre legen din om, så vil han/hun bekrefte det. Synes det er problematisk at du ikke nevner de samfunnsøkonomiske apektene. Har du ikke tenkt over hvor mye et keisersnitt koster? Hvorfor skal skattebetalernes penger brukes til å unngå at du blir slarkete i fitta? Betal selv!! Edit: skrivefeil Endret 24. mars 2010 av Alabama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 23. mars 2010 #63 Del Skrevet 23. mars 2010 Det är också så att kvinnan har väldigt bra kött för läkning i just underlivet. Får du rifter, blir klippt eller sydd så läker det väldigt snabbt och bra efteråt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmallTalk Skrevet 23. mars 2010 #64 Del Skrevet 23. mars 2010 Hvis du har hjerte- og karsykdom fra før av, så vet du vel om det? Det er ikke sånn at man har økt risiko for å dø av hjertestans under fødsel dersom familiemedlemmer har hjerte- og karsykdom.. Det kan du spørre legen din om, så vil han/hun bekrefte det. Synes det er uproblematisk at du ikke nevner de samfunnsøkonomiske apektene. Har du ikke tenkt over hvor mye et keisersnitt koster? Hvorfor skal skattebetalernes penger brukes til å unngå at du blir slarkete i fitta? Betal selv!! Jeg skulle gjerne betalt for keisersnitt den dagen jeg blir gravid, men all den tid man er medlem av folketrygden, så får man faktisk ikke lov til å betale. Og keisersnitt utføres dessverre ikke på private sykehus i Norge. England er et alternativ, men da må man reise over i god tid pga flyrestriksjoner osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. mars 2010 #65 Del Skrevet 23. mars 2010 jeg må ta ks på grunn av hjerteproblemer og gleder meg slett ikke. hadde jeg fått velg evill ejeg født på vanlig måte. Å kutte i meg gir meg bare noia. men jeg ville ha barn så da får jeg ta det som dte kommer. uansett syntes jeg det er tull å veie opp ks mot vanlig fødsel begge er like vanskelige å takle på hver sin måte.. du er bare umoden vennen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SummerJoy Skrevet 23. mars 2010 #66 Del Skrevet 23. mars 2010 Etter 2 ganske dramatiske fødsler hvor den første endte med hastekeisersnitt og den andre med vakum pga stort barn, tror jeg nok jeg hadde skreket meg til keisersnitt hadde vi skulle ha en til..Men det er kun pga dramatikken jeg opplevde under forrige fødsler. Å føde vaginalt er jo noe av det mest naturlige å denne jord og det vi er skapt til. Øh. Hvis du er skapt til å føde, hvorfor klarte du det ikke da? Det naturlige er ikke alltid det beste. Naturen kan være brutal den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SummerJoy Skrevet 23. mars 2010 #67 Del Skrevet 23. mars 2010 Bekkenmuskulaturen er jo de musklene som enkelt sagt holder alle innvollene oppe, og hindrer at de kommer ned gjennom bekkenet (grøss). Under svangerskapet blir jo disse mye belastet pga den ekstra vekten av barnet/livmoren/forstervannet, og når hodet fester seg, blir de enda mer tøyd. Dette er noe som alle gravide må igjennom, og er hovedsaken til at noen får problemer med bekkenmuskulaturen etterpå. Omtrent like mange av de som har hatt KS som av de som har født vanlig, opplever å få problemer med bekkenmuskulaturen i ettertid. Derfor er det akkurat like viktig at kvinner som har hatt KS gjør knipeøvelser som andre fødende, for å unngå inkontinens, prolapser og andre uhumskheter. Man kan ha kjempesterk bekkenbunnsmuskulatur og fremdeles ha prolaps. Ved vaginal fødsel kan bindevevet mellom f.eks skjeden og blæren bli så tøyd at det går fra å være noen centimeter tykt til noen milimeter tykt og dermed ikke klare å holde blæren på plass. Ergo man får fremfall av blæren inn i skjeden. Dette skjer så og si utelukkende av vaginal fødsel. Du har rett i at kvinner som har hatt KS må ta knipeøvelser som andre for å unngå inkontinens, men som sagt, prolaps er en skade forårsaket av vaginal fødsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 23. mars 2010 #68 Del Skrevet 23. mars 2010 Skjønner ikke at så mange gidder å hisse seg opp over at noen har et lettvindt forhold til ks. La nå folk ønske seg det de vil, det er uansett opptil andre enn oss å vurdere hvem som får. Selv har jeg hatt to ks uten problemer av noe slag, det ene særdeles akutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snasen Skrevet 24. mars 2010 Forfatter #69 Del Skrevet 24. mars 2010 Nå skal det sies at min mor gikk igjennom 2 svangerskap, hvor av et var med tvillinger. Hun har ikke et eneste strekkmerke på kroppen. Trodde så inderlig at jeg ikke kom til å få det heller. Jeg ser dessverre ut som et kart etter svangerskap nummer 1. Haha.. dæggern. Ja, er det fars side det står på da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snasen Skrevet 24. mars 2010 Forfatter #70 Del Skrevet 24. mars 2010 Hvordan kan du vite at sexlivet er det samme som før, når du sier at du uansett ikke har rukket å ha noe særlig sex uansett? :gjeiper: Og det er ikke knipeøvelsene det står på... Det er 1,5 år siden jeg fikk mitt barn, så joda, jeg har rukket å ha en del sex siden den gang Hva mener du med at det ikke er knipeøvelsene det står på? Hvis du er redd for slarkete underliv, har absolutt knipeøvelser noe med saken å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snasen Skrevet 24. mars 2010 Forfatter #71 Del Skrevet 24. mars 2010 Og med dette mener du at folk skal ta deg og "angsten" din seriøst?! Herregud, jeg trodde da folk hadde antenner nok til å "ta den"... Jeeesus... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snasen Skrevet 24. mars 2010 Forfatter #72 Del Skrevet 24. mars 2010 Du åpner med et argument at du vil ha KS pga slarkete underliv, men så sier lenger ned at "Hmm... Det ligger til familien min at vi har hjerteproblemer. Jeg kan jo bare foreslå for jordmor og legene at jeg er livredd fødselen vil få hjertet mitt til å stoppe?" Seriøst så tror jeg ikke du får KS om du snakker om slarkete underliv som argument......sterke fødselsangst blir vurdert, og legene tar vare på deg om du HAR et hjerteproblem såklart....men måten du snakker her og svarer folk på viser oss nok ikke mye modenhet rundt å få barn. Nå har det seg slik at jeg ikke skal ha barn for øyeblikket. Det var en spøk, at jeg skulle spøke med jordmor ang. hjrteproblemene. EKG tar dem jo ansett og finner ut om det er en reell fare for hjertet mitt :roll. Dere er lette å tenne ass... Uansett, jeg har reell fødseslangst, på lik linje som jeg har "redd-for-å-revne-angst". Jeg er redd hjertet mitt skal stoppe, jeg er redd blodårer skal sprenge i hodet mitt, samt følelser rundt temaet det å føde, som jeg ikke klarer å ordlegge (det må oppleves). At man i tillegg får et slarkete underliv er selvsagt heller ikke et pluss, hehehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. mars 2010 #73 Del Skrevet 24. mars 2010 Du høres så innmari moden ut i innleggene dine Snasen! Liksom, herreguud daaaa!!! Owned liksom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snasen Skrevet 24. mars 2010 Forfatter #74 Del Skrevet 24. mars 2010 Jeg er både enig og uenig i ting du sier, men jeg skal ikke gå inn på det nå. Har du tatt en titt på The Shape of a Mother? Her kan du se mange mager før og etter både vaginale fødsler og keisersnitt. Noen keisernitt synes knapt andre har godt synlige arr lenge etterpå. Takk for link. Skal titte igjennom den så fort som mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snasen Skrevet 24. mars 2010 Forfatter #75 Del Skrevet 24. mars 2010 Jeg har tatt et katastrofesnitt. Jeg skulle mye heller født vaginalt! Tro meg... Og dessuten, du som er så redd for og måtte klippes, er du klar over at de faktisk kutter litt i magen din og river (jepp!) opp resten? KS er faktisk ikke for moro skyld. Lykke til womanwoman! Jeg er ikke womanwoman, men tro det gjerne. Sikkert gøy å lage forestillinger for seg selv. Jeg vet at man må kuttes når man tar KS og. greia er at det er på magen, og ikke i underlivet mitt. vanskelig å skjønne forskjellen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snasen Skrevet 24. mars 2010 Forfatter #76 Del Skrevet 24. mars 2010 Du høres så innmari moden ut i innleggene dine Snasen! Liksom, herreguud daaaa!!! Owned liksom! Spesielt... hahaha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snasen Skrevet 24. mars 2010 Forfatter #77 Del Skrevet 24. mars 2010 Herregud, dette må være en fleip. KS eller ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snasen Skrevet 24. mars 2010 Forfatter #78 Del Skrevet 24. mars 2010 Herregud, dette må være en fleip. KS eller ikke... Disse bildene når det gjelder denne personen, tror jeg er tull. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Darkannie Skrevet 24. mars 2010 #79 Del Skrevet 24. mars 2010 Herregud, dette må være en fleip. KS eller ikke... Det er nok realitet for veldig veldig mange... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snasen Skrevet 24. mars 2010 Forfatter #80 Del Skrevet 24. mars 2010 jeg må ta ks på grunn av hjerteproblemer og gleder meg slett ikke. hadde jeg fått velg evill ejeg født på vanlig måte. Å kutte i meg gir meg bare noia. men jeg ville ha barn så da får jeg ta det som dte kommer. uansett syntes jeg det er tull å veie opp ks mot vanlig fødsel begge er like vanskelige å takle på hver sin måte.. du er bare umoden vennen.. Er det mer modent å bruke hersketeknikk? Virker som om mange her nesten misunner de med KS. De som får, de får. Simple as that Som noen sa her, så kan man få dette på riksen, så skjønner ikke hva dere sipper sånn for. Trolig enkelte bygdedamer som sitter her om sipper om noe de selv vil ha. Det er vel ikke de mulighetene på bygdene i forhold til i Oslo, trolig derfor? Hva med å heller unne meg og andre med fobi ovenfor fødsel, å få KS? Mange er sikkert redd for fødsel, men fobi og redsel er to forskjellige ting. Det er tross alt fagfolk som avgjør dette, og de færreste av dere her inne har noen form for utdannelse uansett, så spar meg. Åh... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå