Gå til innhold

Er profesjonell hudpleie bra eller dårlig?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg var hos en hudpleie i dag, for å få en skikkelig dyprens av anisktet (mange svarte prikker! :oops: )

Hun fortalte meg da at jeg må komme jevnlig til henne og bruke hennes produkter. Greit, dette sier jo de fleste slike at de tjener penger på deg!

Men, hun sa at jeg ikke måtte klemme noen kviser/svarte prikker i det hele tatt. Og hvis jeg var flink å komme hver 3 uke så ville jeg, etter ca 3 måneders tid være veldig fin i huden.

Jeg er i begynnelsen av 20-årene og føler at jeg har klart meg ganske greit hittil... med mine enkle nivea kremer og milde anisktssåper.

Så jeg ble litt paff i dag da hun sa at jeg må bli flinkere til å komme til henne og bruke skikkelig produkter!

Heller ikke noe solarium, for etter langvarig bruk vil jeg få mye mere talg!

Kan noen med litt peilig fortelle meg litt om dette her?

Jeg er forvirret, og kommer til å bli superblakk hvis jeg skal betale 700 kr hver gang hver 3 uke! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært hos både hudlege og hudpleier og alle sier at man ikke bør klemme på kviser/sorte prikker og at man ikke bør bruke solarium, eller ihvertfall begrense antall solariumsbesøk.

Hvilke hudprodukter som passer hvem er veldig individuelt, men jeg er ihvertfall fornøyd med produkter jeg har fått anbefalt hos hudpleier.

Jeg synes det høres veldig dyrt ut å gå til hudpleier hver tredje uke. Det viktigste er at du renser huden og bruker fuktighetskrem hver dag. Selv ville jeg ikke ha så stor tillit til en hudpleier som så tydelig vil tjene penger på meg. Hadde jeg vært deg, ville jeg prøvd en annen hudpleier, alltids greit å få en "second opinion".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dermalogica-produkter (som anbefales av mange hudpleiere) får du kjøpt billigere på www.lookfantastic.com og www.strawberrynet.com hvertfall!

Mange tilhengere her (se flere tråder i Velvære-forumet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D er klart du ikke trenger å gå til hudpleier jevnlig....D er bare sprøyt, ihvertfall hvis, som du sier, du har normal hud og ingen spes problemer. MEN!!! Kviser og sorte prikker må du IKKE klemme ut selv; da kan du få arr og hakk i ansiktet som ikke lar seg reparere. D VET jeg, for søsteren min kunne aldri la en eneste sort prikk være i fred, og nå har hun fjeset fullt av hakk, arr og store porer....i motsetning til meg som aldri har rørt dem, men jeg har heller ikke vært hos hudpleier mer enn 3-4 ganger i mitt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...