Gå til innhold

Ja, og der ble en palestinsk gutt drept.


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

Sånn går det når man lager trøbbel og kaster stein på folk med skytevåpen. Darwin award.

Utrolig at du forsvarer drap med steinkasting. Darwin award bør nok gå til en annen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Utrolig at du forsvarer drap med steinkasting. Darwin award bør nok gå til en annen...

Å kaste stein på frontrutene til kjøretøy i høy fart er jo livsfarlig. Det regner jeg med du også forstår.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slik Israel "løser" sine problemer. De tar uskyldige for å skremme den palestinske befolkningen. Regner med at de sitter rundt middagsbordene sine i Israel og koser seg over nyheten om at det igjen var en ungdom som måtte bøte med livet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det er slik Israel "løser" sine problemer. De tar uskyldige for å skremme den palestinske befolkningen. Regner med at de sitter rundt middagsbordene sine i Israel og koser seg over nyheten om at det igjen var en ungdom som måtte bøte med livet.

Men noen i Israel får nok gjennomgå ettersom det er ønskelig å provosere mye mer enn det de har gjort.

Mer provokasjon kan f.eks. gjøres ved å drepe barn under 12 år. Først da kommer heiaropene og støtteerklæringene fram fra enkelte av de som støtter den jødiske politikken ovenfor Palestinerene.

Nå vet vi også at det er en voksende motstand, bl.a. blandt amerikanerene, mot Israels ønske om drap av uskyldige barn. Dette vil medføre at Israel gradvis vil slutte å drepe barna men isteden lemleste dem ved at barna etterhvert må kutte armer og ben. Dette blir bare beskrevet som "skadet" i pressen og gir derfor mindre motstand ute i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Å kaste stein på frontrutene til kjøretøy i høy fart er jo livsfarlig. Det regner jeg med du også forstår.

Det er flott at israelsvenner som deg står fram med et slikt syn på saken. Dette viser bare at dere har fullstendig mangel på empati når det kommer til palestinerne.

Det å drepe barn som kaster stein kan aldri forsvares. Helt utrolig at du i det hele tatt gjør et forsøk på å forsvare det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å drepe en hutt som kaster stein på biler kan ikke forsvares på noen måte. Men en 12 åring burde vite bedre enn å bedrive slike aktiviteter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/midtosten/artikkel.php?artid=592019

Det er helt utrolig at drapsmaskinen israel holder på å drepe unger på denne måten. Men hva skal man forvente etter alle de sivile livene de tok for ett år siden!??

Dødsfallet er tragisk men det kunne vært unngått hvis han ikke selv hadde angrepet soldatene. Slik heg har forstått det var det ikke meningen at denne unge mannen skulle bli drept. Det ble skutt med gummikuler som normalt ikke får dødelig utfall. To dager tidligere døde en mann i Israel etter rakettangrep fra Gaza. Han hadde ikke angrepet eller provosert noen. Han var bare på jobb. Det kunne like godt vært et lite barn som ble truffet av raketter fra Gaza.

Det er absolutt ikke lett for Israelerne heller. De blir nesten daglig beskutt med raketter fra Gaza. Ca 300 raketter har blitt skutt fra Gaza mot israelske byer det siste året. I tiden før krigen i fjor ble det beskutt nesten 300 raketter i uken mot Israel. Hva skal israelerne gjøre da? Skal de ikke forsvare seg mot rakettangrep, bomber og steinkasting? Skal de bare godta at tilfeldige sivile blir drept i Israel? Her er en oversikt over personer i Israel som er drept i slike angrep i perioden 1954 til 2006. Angrep som tok mindre enn 10 menneskeliv er ikke tatt med i denne oversikten. http://www.johnstonsarchive.net/terrorism/terrisraelworst.html

For å forstå denne konflikten er det nødvendig å se saken fra begge sider.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Å drepe en hutt som kaster stein på biler kan ikke forsvares på noen måte. Men en 12 åring burde vite bedre enn å bedrive slike aktiviteter.

Han var ikke 12 år. Han var 17 år.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Å drepe en hutt som kaster stein på biler kan ikke forsvares på noen måte. Men en 12 åring burde vite bedre enn å bedrive slike aktiviteter.

Det var faktisk ikke en 12-åring her.

Men jeg tror det kan koke over for de fleste barn å bli dratt ut av hjemmene sine, hvor de er vokst opp. Om svenskene hadde komme og jaget masse norske familier ut av hjemmene sine, så tror jeg faktisk noen norske hjemløse barn ville kastet litt stein på svenske soldater...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Det var faktisk ikke en 12-åring her.

Men jeg tror det kan koke over for de fleste barn å bli dratt ut av hjemmene sine, hvor de er vokst opp. Om svenskene hadde komme og jaget masse norske familier ut av hjemmene sine, så tror jeg faktisk noen norske hjemløse barn ville kastet litt stein på svenske soldater...

Og da fortjener de å bli pepret med gummikuler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det var faktisk ikke en 12-åring her.

Men jeg tror det kan koke over for de fleste barn å bli dratt ut av hjemmene sine, hvor de er vokst opp. Om svenskene hadde komme og jaget masse norske familier ut av hjemmene sine, så tror jeg faktisk noen norske hjemløse barn ville kastet litt stein på svenske soldater...

Det har absolutt ikke kommet frem opplysninger om at denne gutten, eller andre, ble dratt ut av hjemmene sine. Hvis det hadde vært tilfelle hadde det helt sikkert blitt en stor sak som media garandert hadde skrevet om. Så den sammenligningen du kommer med her blir helt feil.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Merkelig hvor fort media er på banen med én gang det er noe som omhandler palestinere...vi hører nesten aldri om de som blir ofre for palestinske selvmordsbombere.

Forresten, er man over 15 år så er man selv forsvarlig for sine handlinger. Man bør også kunne tenke såpass at hvis man kaster stein eller annet så kan man bli skutt på. Det er bare de dummeste som ikke skjønner såpass.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, er man over 15 år så er man selv forsvarlig for sine handlinger. Man bør også kunne tenke såpass at hvis man kaster stein eller annet så kan man bli skutt på. Det er bare de dummeste som ikke skjønner såpass.

Denne var ny for meg, viktig å legge seg på minnet til senere. Ikke det at jeg bruker å kaste stein, men av å til prøver jeg å få til froskesprett, dette er det herved slutt på.

Ellers er hele saken tragisk, tenk å drepe en ung gutt for å skremme. Jeg kan ikke tro at noen som praktiserer blodhevn er riktige i hodet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne var ny for meg, viktig å legge seg på minnet til senere. Ikke det at jeg bruker å kaste stein, men av å til prøver jeg å få til froskesprett, dette er det herved slutt på.

Ellers er hele saken tragisk, tenk å drepe en ung gutt for å skremme. Jeg kan ikke tro at noen som praktiserer blodhevn er riktige i hodet.

Kaster man stein på soldater med den hensikt å skade dem så har de all sin rett til å forsvare seg, selv om dette medfører at de skader angriperen. Rules of engagement. Om angriperen er 12 år, 17 år eller 80 år, spiller ingen rolle her dersom de utgjør en trussel. At de svarte med gummikuler vitner jo i seg selv om at hensikten ikke var å drepe gutten, men det evner du tydeligvis ikke å ta med i betraktningen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest AnonymBruker

Jeg kan ikke tro at noen som praktiserer blodhevn er riktige i hodet.

Blodhevn eksisterer bl.a. på Korsika og Sicilia, i Albania, og en rekke muslimer praktiserer faktisk dette i Norge OG andre steder, selv om det er forbudt. Mener du da at disse er ikke riktige i hodet, eller mener du kun at jøder/israelere ikke er riktige i hodet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva du mener Larsern, det var bare ordlyden i innlegget før mitt som var litt skakk og provoserte.

Ellers er ingenting med denne saken ok, steinkastning som protest, militære, og en død guttunge.

Endret av Endlessly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodhevn eksisterer bl.a. på Korsika og Sicilia, i Albania, og en rekke muslimer praktiserer faktisk dette i Norge OG andre steder, selv om det er forbudt. Mener du da at disse er ikke riktige i hodet, eller mener du kun at jøder/israelere ikke er riktige i hodet?

Jeg mener at alle som praktiserer blodhevn på uskyldige ikke er riktige i hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Vi må også være klar over at Israel nå er lkangt mer nøye med "å tilpasse historiene" slik at de ikke får like massiv kritik som etter drapene på sivile i Libanon og Gaza.

Idag kom det frem at ytterligere 2 ungdommer er drept, men denne gangen påstås det at de angrep en soldat med kniv. Hvor sansynlig er det at noen angriper en soldat med skarpladet automatvåpen med kniv ??? Sansynligheten ligger på promille nivå, og OM noen gjør noe slikt må i tillegg være veldig provosert og desperat, f.eks. at en har sett hvordan bror/søster/mor/far eller andre familiemedlemmer er blitt henrettet av den Israelske hæren.

Den konflikten som nå eskalerer har Israel 100 prosent av ansvaret for. Det er ikke mulig å skylde på Palestinerene for en eneste stein om en skal være objektiv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...