Gå til innhold

mann med merkelige prioriteringer

Fremhevede innlegg

Gjest forståelse
Skrevet

Ja, så blei det hakking på meg som vanleg, i slike trådar.

Trur eg seier takk for meg her inne...

Hadde du lest alt TS hadde skrevet og svart ut fra det så hadde du kanskje ikke følt deg "hakket" på. Det er mannens manglende prioritering av familielivet gjennom hele året som er årsaken til frustrasjonen, og savnet av en lengre ferie sammen som familie.

Og alle drar ikke til syden men likevel ønsker man gjerne å ha en lang ferie sammen som en familie.

I et forhold er man to personer som skal dra lasset sammen og hvor begge føler at de får gjort noe de liker, det er ikke sånn at den ene drar lasset for at den andre skal få best mulig utbytte av sine interesser.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde absolutt ikke tolerert den type stunt fra min samboer. Og vi har ikke barn sammen en gang. Et par somre har samboer vært på guttetur til utlandet, men det har da ikke vært i min ferieperiode, og jeg har gitt beskjed om at den type turer ikke får gå utover vår felles ferie. Og siden min samboer er lærer, er jo dette aldri noe problem, siden han har et par måneder sammenhengende fri om sommeren.

Du får si til han i forbifarten at du regner med at han har tatt til fornuften og sagt fra at han ikke kunne ta denne jobben allikevel. ;)

Skrevet

Dersom mannen min uten å spørre meg hadde lovet seg bort til sin arbeidsgiver hver helg i ferien hadde jeg blitt lynings. For oss er poenget med ferie at vi skal ha tid til hverandre og barna og ikke ha forpliktelser i forhold til arbeidsplassen. Vi skal kunne ta ting som det kommer og gjøre ting på impuls.

Skrevet

Jeg heller hadde ikke tolerert dette. Nå har det seg faktisk sånn at min mann også skal jobbe absolutt hele ferien, men han hadde ihvertfall selvinnsikt nok til å diskutere dette med meg først. Jeg sa jo selvsagt ja, fordi jeg vet at den ekstrajobben han skal gjøre i sommer er noe han har jobbet mot helt siden vi ble sammen. Hadde han bare kjørt på uten å spørre meg (og dersom vi i tillegg hadde hatt barn) hadde jeg blitt fly forbanna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...