Gå til innhold

Hva har du å bidra med i et parforhold?

Steinar40

Anbefalte innlegg

Jeg bidrar med penger, husarbeid, matlaging og sex.

Resten er jeg dårlig på.

Da lurer jeg på hva du egentlig mener med resten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aller først Steinar, fint å se deg tilbake igjen da...... :)

Endelig "sonet" ferdig etter rødt kort ??? Eller var det noe annet ??

Ser frem til herlige diskusjoner igjen - spesielt deg og Kate...

så va det på`an igjen...... !!

Hyggelig at noen setter litt pris på en :)

Det er ikke akkurat alle tydeligvis, ettersom KG har sperret IP-adressen min hjemme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

først tenkte jeg at spørsmålet var interessant, og at det er lurt å tenke over hva man har å tilby en annen, så leste jeg dine neste innlegg, og innser at det ikke er dette du er ute etter, du er ute etter hva vi har å tilby om vi skulle vært i ett forhold med deg....

så alle svar som ikke passer inn i hvordan DU mener forhold skal være, er tåpelige.

Selvfølgelig ikke.

Vel, i ett forhold med deg ville jeg nok hatt fryktelig lite å bidra med, og fordi du hadde forventet at jeg fungerte som ansvarlig for husarbeidet, så hadde nok lysten til å bidra med slikt blitt enda mindre.

Er det en ting jeg har lært meg i dette livet, så er det å følge magefølelsen. Når den sier at noe er alvorlig feil, så er det ikke uten grunn.

I ett forhold med en mann JEG kunne tenke meg, altså likestilt og individuellt tilpasset oss begge, så har jeg mye å by på. Jeg er omtenksom og omsorgsfull, vil alltid bry meg om hvordan han har det og gjøre det jeg kan for at han har det bra. Jeg er blid og optimistisk og har mitt syn på livet å dele med ett annet menneske, positiviteten, eventyrlyst, energi. Jeg er en ivrig samtalepartner og samtidig en han kan være alene/stille sammen med. I tillegg kan jeg tilby tillit, trofasthet og lojalitet.

For meg, i ett forhold med en JEG finner interessant, betyr den type bidrag mye, i tillegg til evnen og viljen, og forventningen, til samarbeid. Alt det praktiske finner vi løsninger på, jeg KAN bidra med det meste, og kan dermed tilpasse både det jeg liker og det jeg ikke liker like mye, til forholdet jeg er i og hans styrker og svakheter, slik at vi utfyller hverandre.

Heldig han DU finner interessant da sikkert :)

men jeg regner ikke med at det var det svaret du vil ha, det er nok litt for kvinnete svar kan jeg tenke meg...

Vi kan heller si det sånn at jeg innser at jeg ikke akkurat tenker og føler helt sånn som dere kvinner gjør. Men det tror jeg faktisk ikke mange menn gjør heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

osv... osv; er egentlig mye praktisk jeg kan bidra med på papiret, i praksis kommer det an på mannen jeg er sammen med og hva han bidrar med.

Jeg er fortsatt ikke med på dette med at det kommer an på partneren.

De egenskapene man har, har man uavhengig av andre mennesker.

Derimot kan det selvfølgelig bli slik at man må gjøre noe man egentlig ikke har lyst til eller behersker, fordi partneren er helt håpløs til akkurat dette.

Og blir det altfor mange slike håpløse områder hos en partner, så har man et stort problem ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

-raus

-ærlig

-kjærlig

-morsom

-tydelig

-huslig

-god til å lage mat

-elsker sex

-ordnet økonomi

-egen leilighet

-orden på følelser og historie

-kan snakke om biler, fotball, båter, sport og teknolego

-leken

-flink med barn

-sporty

-omsorgsfull

-feminin

-uhøytidelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Steinar, hva har DU å bidra med i et parforhold?

-penger ;)

-kjærlighet

-ærlighet

-omsorg

-støtte

-trofasthet

-gjensidighet

-samarbeide

-sterke meninger

-praktisk sans

-sunn fornuft

-kos

-orgasmer hver dag ;)

Men det er ikke hvem som helst som kan få dette av meg. Det er sikkert og visst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fortsatt ikke med på dette med at det kommer an på partneren.

De egenskapene man har, har man uavhengig av andre mennesker.

Derimot kan det selvfølgelig bli slik at man må gjøre noe man egentlig ikke har lyst til eller behersker, fordi partneren er helt håpløs til akkurat dette.

Og blir det altfor mange slike håpløse områder hos en partner, så har man et stort problem ...

For å si det sånn da, jeg kan bidra med det aller meste praktiske. Men jeg gidder ikke å ha ansvar for alt.

I tillegg er jeg fleksibel, så hvis mannen ser på matlaging eller snømåking som rekreasjon og terapi, tviholder jeg ikke på at det er noe jeg skal gjøre fordi jeg kan det :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, Steinar, da har du jo svart! Og du har flere positive ting der. Rett og slett.

Ja, jeg er nok Guds gave til den rette kvinnen egentlig vettu ;)

Og legg merke til at jeg skrev penger øverst. Ikke fordi jeg er særlig rik - dessverre.

Men fordi jeg har lagt godt merke til at dette har vært veldig viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og igjen, man tilpasser seg, det er det et forhold handler om. Fordi jeg har egen leilighet, så betyr ikke det at jeg vil ha en mann uten. Det som er bra på papiret har ingenting å si for at man faller for et menneske.

Det er flott at det praktiske er i orden, men det kan være så bra det vil på alle praktiske plan, om ikke det er forelskelse, kjemi og kjærlighet så er det ikke noe. Da kan man like godt dele livet med en kompis man liker.

Ja, eller leve alene. Men det er veldig mange parforhold som ender opp mer eller mindre sånn - som venner. I hvert fall så lenge man har mindreårige barn i sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anjelika

-penger ;)

-kjærlighet

-ærlighet

-omsorg

-støtte

-trofasthet

-gjensidighet

-samarbeide

-sterke meninger

-praktisk sans

-sunn fornuft

-kos

-orgasmer hver dag ;)

Men det er ikke hvem som helst som kan få dette av meg. Det er sikkert og visst.

Har lest noen andre tråder du har herjet i og vet akkurat hva du mener med "sterke meninger" "praktisk sans" og "sunn fornuft", så jeg ville kanskje ikke satt opp dette som et pluss du kan bidra med akkurat :fnise:

Men som du sier - for den "rette" kvinnen kan du tilby dette.

Og da er vi igjen inne på at det kommer an på partneren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest noen andre tråder du har herjet i og vet akkurat hva du mener med "sterke meninger" "praktisk sans" og "sunn fornuft", så jeg ville kanskje ikke satt opp dette som et pluss du kan bidra med akkurat :fnise:

Men som du sier - for den "rette" kvinnen kan du tilby dette.

Og da er vi igjen inne på at det kommer an på partneren.

Vel, hvis du liker en mann uten egne meninger, og som bare sier ha-og-ja, så er nok ikke akkurat du den rette, nei. Det er sikkert.

Egenskapene mine er forsåvidt uavhengig av partner, men på den annen side så må hun selvfølgelig kunne motivere meg til å ville bidra med alt mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anjelika

Vel, hvis du liker en mann uten egne meninger, og som bare sier ha-og-ja, så er nok ikke akkurat du den rette, nei. Det er sikkert.

Uff, spar meg for stråmenn og barnsligheter da Steinar..

I tilfelle du faktisk ikke forsto det så siktet jeg spesifikt til dine meninger, ikke sterke meninger generelt.

Forøvrig er ikke sterke meninger i seg selv en positiv ting, det kommer jo helt an på hva meningene er! Og de sterkeste meningene finner man som kjent hos fanatikerne og de naive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, spar meg for stråmenn og barnsligheter da Steinar..

I tilfelle du faktisk ikke forsto det så siktet jeg spesifikt til dine meninger, ikke sterke meninger generelt.

Forøvrig er ikke sterke meninger i seg selv en positiv ting, det kommer jo helt an på hva meningene er! Og de sterkeste meningene finner man som kjent hos fanatikerne og de naive.

Tror ingen kan påstå at jeg er verken fanatiker eller naiv.

Men jeg er nok en mer tradisjonell mann enn det mange her er - eller gir inntrykket av å være - noe som sikkert også er påvirket av at jeg er 40+.

Men det kunne jo være interessant å få vite hvilke av mine meninger du reagerer på her ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...