Cannavaro Skrevet 19. mars 2010 #21 Del Skrevet 19. mars 2010 Som du spør får du svar : Jeg kan bidra med (og dette vet jeg, ja, har vært i parforhold ) : -min muntre tilstedeværelse -at hun betyr mye for meg og vi deler tanker,ideer,opplevelser og minner -jeg er en samtalepartner -jeg vil utvikle meg sammen med henne -praktisk anlagt, bidrar veldig mye i hjemmet,lager mat,vasker og bretter klær,stryker egne skjorter -glad i barn og tar meg av barn(a) -har et inderlig ønske om at hun og familien rundt meg skal trives -dedikert til det jeg brenner for også dersom det er parforholdet -lidenskap og oppofrelse -bidrar med tid når det trengs -impulsivitet ok dette er en del av innholdet jeg kan bidra med.... og det "eksteriørmessige" : penger,fancy biler og dyre klær......nei, er nok ikke der. For meg er da innholdet, det jeg kan bidra med og gi i et parforhold det viktigste og det jeg kan "selge" til en eventuell partner. Penger og luksus - glem det ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 19. mars 2010 #22 Del Skrevet 19. mars 2010 Vennskap? Partneren skal selvfølgelig være ens beste venn, men ellers har vennskap ingenting med et parforhold å gjøre. Vi lever i en praktisk verden. Fortsatt er vi ikke så likestilte at det ikke finnes kjønnsroller. Dette betyr at kvinner må bidra med en del tradisjonelle verdier i parforholdet. Ei dame som ikke klarer eller gidder f.eks å lage mat, holde orden i huset etc., er bare ikke aktuell. Men det betyr ikke at hun skal gjøre alt dette alene hele tiden. I dag er det nesten en forutsetning/krav at hun bidrar positivt til økonomien også. Derimot er utdannelse eller hva jobben hennes er, underordnet. Frisør eller lege - who cares? Bare hun er til stede og ikke jobber hele tiden. På samme måte må også mannen bidra med sitt selvfølgelig. Kjærligheten varer ikke lenge uten praktiske egenskaper. Syns bare det kunne være interessant å få vite hva ulike folk her tenker (subjektivt) om seg selv og sine egenskaper på dette området. Gjerne i listeform, ja. Men ikke bare praktiske saker. Alt som faller deg inn. Holdt på å skrive at dette er noe du må være kvinne for å tenke Luftsuppe og venteboller har nok aldri gjort meg spesielt lykkelig i hvert fall. først tenkte jeg at spørsmålet var interessant, og at det er lurt å tenke over hva man har å tilby en annen, så leste jeg dine neste innlegg, og innser at det ikke er dette du er ute etter, du er ute etter hva vi har å tilby om vi skulle vært i ett forhold med deg.... så alle svar som ikke passer inn i hvordan DU mener forhold skal være, er tåpelige. Vel, i ett forhold med deg ville jeg nok hatt fryktelig lite å bidra med, og fordi du hadde forventet at jeg fungerte som ansvarlig for husarbeidet, så hadde nok lysten til å bidra med slikt blitt enda mindre. I ett forhold med en mann JEG kunne tenke meg, altså likestilt og individuellt tilpasset oss begge, så har jeg mye å by på. Jeg er omtenksom og omsorgsfull, vil alltid bry meg om hvordan han har det og gjøre det jeg kan for at han har det bra. Jeg er blid og optimistisk og har mitt syn på livet å dele med ett annet menneske, positiviteten, eventyrlyst, energi. Jeg er en ivrig samtalepartner og samtidig en han kan være alene/stille sammen med. I tillegg kan jeg tilby tillit, trofasthet og lojalitet. For meg, i ett forhold med en JEG finner interessant, betyr den type bidrag mye, i tillegg til evnen og viljen, og forventningen, til samarbeid. Alt det praktiske finner vi løsninger på, jeg KAN bidra med det meste, og kan dermed tilpasse både det jeg liker og det jeg ikke liker like mye, til forholdet jeg er i og hans styrker og svakheter, slik at vi utfyller hverandre. men jeg regner ikke med at det var det svaret du vil ha, det er nok litt for kvinnete svar kan jeg tenke meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil S. Skrevet 19. mars 2010 #23 Del Skrevet 19. mars 2010 Mange lange fryktelig tirrende forspill. :-)) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 19. mars 2010 #24 Del Skrevet 19. mars 2010 (endret) Poenget er at man kan ikke resonnere seg fram til hvordan et forhold skal fungere før man er i det. Man treffer noen, forelsker seg og så kommer det praktiske. Som Anjelika sier, det kan være så bra det vil på papiret, men er man ikke forelsket så kan man heller ikke få det til å fungere. Følelser og kjemi er vel så viktig som om hun kan lage mat. Elsker du en kvinne, som jeg mistenker du ikke har opplevd, så er ikke matlagingen viktig. Men dette er jo Steinar i et nøtteskall! Han skal analysere ferdig et tenkt forhold før han finner det, for han kommer aldri til å satse hvis det er en mulighet for å feile. Og ja, vi (jeg og noen andre kvinner her på KG, ja, du var vel der du også, kanskje, KateW?) hadde jo en eviglang tråd der vi prøvde å fortelle ham at det er umulig å bli lykkelig om man aldri prøver å satse. --------- Hva jeg kan bidra med i et/bidrar med i mitt nåværende forhold: Trofasthet og moralsk støtteTosomhetNærhet og gode samtalerMye latter og vennskapØnsket om å dele livet og skape en framtid sammenJeg gjør mitt for at leiligheten ikke forfaller, men han gjør kanskje mer, jeg er ikke den mest huslige personen.Jeg tar i et tak for at partneren min skal føle seg verdsatt og ivaretatt.Jeg passer på å uttrykke følelsene mine titt og ofte slik at det sjelden er noe tvil om mine følelser for partneren.Jeg kan lage mat, og bidrar økonomisk, men jeg synes det er toppen av kos å lage god mat sammen. Min førsteprioritet er at vi som par har det bra sammen. Endret 19. mars 2010 av *Numi* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 19. mars 2010 #25 Del Skrevet 19. mars 2010 Det var noen her som sa at hva man har å bidra med i et forhold avhenger av hva slags type menneske man er sammen med. Det støtter jeg fullt ut. Generelt tror jeg at den viktigste egenskapen av alle - eller kall det evnen om du vil - er å ha evne til teamwork. Om ikke et forhold er teamwork - så funker det bare ikke.. det må være det viktigste av alt tenker jeg da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elijah Skrevet 19. mars 2010 #26 Del Skrevet 19. mars 2010 Tyve tykke centimeter. Og så tror jeg personligheten min er allright også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 19. mars 2010 #27 Del Skrevet 19. mars 2010 Tyve tykke centimeter. Og så tror jeg personligheten min er allright også Det var dagens! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alladin Skrevet 19. mars 2010 #28 Del Skrevet 19. mars 2010 Tyve tykke centimeter. Og så tror jeg personligheten min er allright også Magisk :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. mars 2010 #29 Del Skrevet 20. mars 2010 Vennskap? Partneren skal selvfølgelig være ens beste venn, men ellers har vennskap ingenting med et parforhold å gjøre. Vi lever i en praktisk verden. Fortsatt er vi ikke så likestilte at det ikke finnes kjønnsroller. Dette betyr at kvinner må bidra med en del tradisjonelle verdier i parforholdet. Ei dame som ikke klarer eller gidder f.eks å lage mat, holde orden i huset etc., er bare ikke aktuell. Men det betyr ikke at hun skal gjøre alt dette alene hele tiden. I dag er det nesten en forutsetning/krav at hun bidrar positivt til økonomien også. Derimot er utdannelse eller hva jobben hennes er, underordnet. Frisør eller lege - who cares? Bare hun er til stede og ikke jobber hele tiden. På samme måte må også mannen bidra med sitt selvfølgelig. Kjærligheten varer ikke lenge uten praktiske egenskaper. Du sier at vi i 2010 fortsatt ikke er likestilte, dermed må kvinner bidra med tradisjonelle verdier, som å lage mat og holde orden i huset o.s.v - men ikke gjøre alt dette alene hele tiden. Videre sier du at i dag, (2010), er det en forutsetning/krav at hun bidrar til økonomien også. Før var det slik at damer som regel gjorde det du kaller tradisjonelle verdier, altså lagde mat og stelte hjemme, mens mannen bidro økonomisk. Du sier at damer nå må gjøre begge tingene. Når du sier at "på samme måte m¨også mannen bidra med sitt", mener du da at han også skal bidra med begge delene? (altså mat/husstell og økonomisk?) For meg er dette selvfølgelig, og har med likestilling og gjøre. Om du mener at det er slik at damer skal ta seg av både matlaging, husarbeid og bidra økonomisk, mens mannen kun skal bidra økonomisk og hjelpe til innimellom, høres dette skjvt ut for meg. Jeg vil si det slik at i 2010 er det en forutsetning at begge parter bidrar både økonomisk via inntektsgivende arbeid og på hjemmebane med husarbeid og barneoppdragelse, ihvertfall i mitt forhold ønsker jeg det slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vanillla Skrevet 20. mars 2010 #30 Del Skrevet 20. mars 2010 Hva jeg har å bidra med? Ordnet økonomi..hus og bil. God på matlaging, og liker dette. Min del av praktiske oppgaver i hus og heim. Og så kommer det viktigste: Tillit, kjærlighet og ikke minst ærlighet. God kommunikasjon. Løfte den andre parteneren frem, være en god medspiller,støttespiller og venn. Mye nærhet,varme og kjærtegn... Sex minst en gang pr dag. Latter, humor og gode blikk... Pluss mye mye mere... :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elijah Skrevet 20. mars 2010 #31 Del Skrevet 20. mars 2010 Det var dagens! Magisk :rødme: I was not joking, girls Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 20. mars 2010 #32 Del Skrevet 20. mars 2010 (endret) I was not joking, girls Nei, du tulla nok ikke, men det var et festlig svar i en tråd som denne. Endret 20. mars 2010 av *Numi* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nobilian Skrevet 20. mars 2010 #33 Del Skrevet 20. mars 2010 Hva mener du selv - hva er dine styrker og svakheter på området? *** Vet ikke helt hva du tenker på, om det er praktiske eller mer mellommenneskelige egenskaper du spør etter? Uansett, på den praktiske siden kan jeg mekke bil, pusse opp (flis, rørlegging, elektrisk, muring, snekring), snekre møbler/barnemøbler/lekeapparater o.l. Jeg kan lage mat, filetere fisk, partere kjøtt, sy, stelle unger og utføre alt annet husarbeid. Er jeg som stryker klær her i huset. Som partner er jeg stabil, løsningsorientert, støttende, trofast og optimistisk. Har odel, fast jobb og stabil inntekt. On the down side; jeg er forutsigbar, kjedelig, lite spontan, til tider for lite romantisk. Er sta og prinsippfast inntil det latterlige. Er svært negativ til enkelte fenomener, uansett om partner liker dem eller ikke. Huff. Ble mye, det der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snipa Skrevet 20. mars 2010 #34 Del Skrevet 20. mars 2010 Som du spør får du svar : Jeg kan bidra med (og dette vet jeg, ja, har vært i parforhold ) : -min muntre tilstedeværelse -at hun betyr mye for meg og vi deler tanker,ideer,opplevelser og minner -jeg er en samtalepartner -jeg vil utvikle meg sammen med henne -praktisk anlagt, bidrar veldig mye i hjemmet,lager mat,vasker og bretter klær,stryker egne skjorter -glad i barn og tar meg av barn(a) -har et inderlig ønske om at hun og familien rundt meg skal trives -dedikert til det jeg brenner for også dersom det er parforholdet -lidenskap og oppofrelse -bidrar med tid når det trengs -impulsivitet ok dette er en del av innholdet jeg kan bidra med.... og det "eksteriørmessige" : penger,fancy biler og dyre klær......nei, er nok ikke der. For meg er da innholdet, det jeg kan bidra med og gi i et parforhold det viktigste og det jeg kan "selge" til en eventuell partner. Penger og luksus - glem det ! Jeg bare signerer denne. Innholdet betyr noe, det andre - det kan hvem som helst fikse. Ellers kan jeg - ikke minst - bidra med viljen til å få et forhold til å fungere. Mange lange fryktelig tirrende forspill. :-)) :hehey: :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zienna Skrevet 20. mars 2010 #35 Del Skrevet 20. mars 2010 - Impulsivitet - Sex minst en gang daglig - Masse, masse kyssing - Cooking skills - Dårlig humor - Konstruktiv problemløsning - At jeg tjener mine egne penger - Motetips! (Eksene har satt pris på det:P) - Verdens beste venner og familie som han får bli kjent med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 20. mars 2010 #36 Del Skrevet 20. mars 2010 Innholdet betyr noe, det andre - det kan hvem som helst fikse. ja, ikke sant? Hvem som helst klarer da å lage mat og gjøre reint, og annet praktisk arbeid. i 2010 kan både menn og kvinner fikse det som må til i ett hjem, derfor blir innholdet i partneren det som er avgjørende for ett godt forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 20. mars 2010 #37 Del Skrevet 20. mars 2010 Alt hun noen gang vil trenge, men aldri det hun vil ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colargol Skrevet 20. mars 2010 #38 Del Skrevet 20. mars 2010 Tyve tykke centimeter. Og så tror jeg personligheten min er allright også Haha, en kompis av meg i et nøtteskall! Og han kødder heller ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angkortom Skrevet 21. mars 2010 #39 Del Skrevet 21. mars 2010 Ingenting. Absolutt ingenting. Jeg er en egoistisk horebukk fra Helvete. Mvh. Angkortom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella_Grey Skrevet 21. mars 2010 #40 Del Skrevet 21. mars 2010 (endret) Hvis man skal liste opp hva man ønsker av en partner bør man vel også kunne liste opp hva man kan tilby, så here we go... Jeg kan tilby gleden av å våkne opp sammen med meg om morgenen, dette er vel strengt tatt bare en glede på fridager. Og hvis han er av typen som liker å ligge å dra seg faller dette bort da jeg er oppe i ni-tiden. Jeg kan vise omsorg når han er syk, men hvis jeg føler at det er uforholdsmessig mye syting kan omsorgen kjølne. Og da må han kreke seg ut av senga for å hente drikke selv, uansett. Jeg kan også være vise sympati når favorittlaget taper, avhengig av hva som er favorittlaget og hvem de tapte mot kan sympatien være iblandet en smule skadefryd. Jeg kan bidra med kommentarer ang hans påkledning, både positive og negative. Jeg er flink å gi komplimenter, men jeg gidder ikke å bytte komplimenter. Når jeg sier noe positivt er det fordi jeg mener det - ikke fordi jeg har fått høre at jeg er fin på håret. Jeg kan bidra med interessante samtaler om krig og fred og politikk og sånt, og morsomme anekdoter fra dagen. Jeg er en god lytter. Men kanskje ikke hvis jeg holder på med noe veldig interessant. Jeg kan skille mellom sak og person, og blir ikke dødelig fornærmet hvis han ikke er enig med meg i alt. Jeg er ikke trassig, og har ikke noe behov for å trumfe igjennom egne ønsker. Og jeg kan bidra med en stor lojalitetsfølelse. Av praktiske ting er jeg i stand til å lage mat, her er jeg ikke fryktelig god da - men jeg har interesse av å bli bedre. Baking er jeg god på. Så det kan være mitt ansvarsområde. Oppvask kan ikke være det. (altså jeg vasker opp, men ikke som en fastsatt regel) Derimot kan jeg ta ansvar for klesvask, men jeg stryker ikke skjorter. Jeg syr ikke i knapper heller, dog har jeg blitt lurt til å gjøre det. Jeg kan tørke støv og vaske, og generelt sørge for at det er rent og ryddig. Men jeg misliker støvsugeren, swifferen setter jeg derimot stor pris på. Jeg kan bidra med totalt ansvar for innkjøp og stell av planter. Jeg kan være ansvarlig for bilholdet, men vil være lykkeligst hvis jeg slipper. Her kan mitt ansvarsområde være å åpne døra og sett meg inn, stille inn radio, slå på eller helst av AC'en. Og jeg er veldig god på å oppdage dyr i veikanten. osv... osv; er egentlig mye praktisk jeg kan bidra med på papiret, i praksis kommer det an på mannen jeg er sammen med og hva han bidrar med. Endret 21. mars 2010 av Ella_Grey Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå