Jumpforjoy Skrevet 2. april 2010 #21 Skrevet 2. april 2010 For tiden strikker jeg et skjerf til bror. Et stort prosjekt da det det strikkes som en tube for å få mønster på begge sider av skjerfet. Skal bli årets julegave til han, og er glad jeg har begynt såpass tidlig, for det kommer til å ta et hav av tid. Ellers strikker jeg typisk luer, skjerf og votter. Har ikke holdt på så lenge, men satser på å utvide repertoaret etterhvert som jeg blir flinkere. Egentlig så foretrekker jeg å hekle, så jeg har en tendens til å velge oppskrifter med det i stedet. Er 26 år. Ble inspirert til å begynne med strikking for et år siden da jeg så hvor flink ei venninne av meg er. Stortrives med den (relativt) nye hobbyen min!
gullhjerte Skrevet 3. april 2010 #22 Skrevet 3. april 2010 Jeg elsker å strikke, og hodet mitt er "hele tiden" fylt opp av nye prosjekter som jeg har lyst til å begynne på.. Det samme er garnkurvene mine, de bugner av garn, men dessverre er jeg ikke like flink til å gjøre ferdig ting som jeg skulle ønske Men har strikket flere sokker, votter, luer og sånne enkle ting, samt kjoler og en ullgenser. Har også strikket litt til nyfødte Liker aller best å strikke på pinne nr 4 +++, da det som er mindre blir fryktelig klundrete og smått for meg Er 21 år, og har strikket i ca 2 år.. Siste året det har blitt fine ting ut av strikkingen..
Gjest Belle Gunnes Skrevet 6. april 2010 #23 Skrevet 6. april 2010 Tok opp strikking i vinter og da hadde jeg ikke strikka en maske på over 20 år. Er nå 41 år. Strikker en del luer og halser. Og mønsteret er enten dødningsskaller og Pac-man motiver :gjeiper: Jeg har litt angst for å bli "husmorstrikker" selv om jeg også lager noen luer med flettemønster.
Essi89 Skrevet 6. april 2010 #24 Skrevet 6. april 2010 Selvfølgelig strikker jeg Jeg har alltid "kunnet" det, strikket en del luer, skjerf osv. Så da jeg ble tante i januar 2009 begynte jeg å strikke babyklær. Har strikket babyjakke, babygenser, babylue, babysokker og to babybukser. I påsken ble jeg ferdig med min første genser til meg selv, og er nå i gang med genesr nummer 2. Dessverre er det uendelig kjedelig å strikke til meg selv, og det er ingen nye tanteunger på veg:ler:
Jumpforjoy Skrevet 6. april 2010 #25 Skrevet 6. april 2010 Og mønsteret er enten dødningsskaller og Pac-man motiver :gjeiper: Jeg har litt angst for å bli "husmorstrikker" selv om jeg også lager noen luer med flettemønster. Pacman, nice. Lager du mønster selv eller finnes det på nett?
Gjest Belle Gunnes Skrevet 6. april 2010 #26 Skrevet 6. april 2010 Jeg brukte ett mønster jeg fant på nett, og endret det til egen stil. Samme med dødningsskallene. Geeknit het siden jeg fant oppskriften på. http://geeknits.blogspot.com/2007/07/publish-or-perish.html
Jumpforjoy Skrevet 6. april 2010 #27 Skrevet 6. april 2010 Geeknit het siden jeg fant oppskriften på. http://geeknits.blogspot.com/2007/07/publish-or-perish.html Takk! Fine luer. ^^
MH Skrevet 6. april 2010 #28 Skrevet 6. april 2010 (endret) Jeg strikker mest babyklær til venner. Liker veldig godt å strikke og hekle, men synes det er greit med prosjekter som ikke tar så lang tid å fullføre. Akkurat nå holder jeg på med en stripete buksedress (eller hva jeg skal kalle det) i brunt og hvitt. Denne: http://sandnesgarn.no/StortBilde.aspx?bildeId=204549&mElement=hGarn&stortBildeSti=stortBilde&bildeStiType=hefter Endret 6. april 2010 av MH
felgen Skrevet 20. april 2010 #29 Skrevet 20. april 2010 Jeg strikker som faen, klarer ikke sitte helt stille og feks se på tv eller høre radio eller noe. Strikker stort sett votter og sokker til venner som betaler meg for det, eller barneklær. Holder på å jobbe meg opp et stort lager sånn at barna mine skal slippe å gå i klær fra hennes og mauritz.
Amys Skrevet 26. april 2010 #30 Skrevet 26. april 2010 Jeg har flere påbegynte prosjekter, garnhauger og strikkebøker enn jeg har ferdige produkter..jeg har det med å bli lei av prosjektene mine før de blir ferdige .
akuaku Skrevet 27. april 2010 #31 Skrevet 27. april 2010 Åh jeg har fått ekstrem strikkedilla!! Jeg er 20 år og har akkurat lært meg strikking via youtube faktisk :-P Mange bra forklaringer fra en dame som kaller seg Knitwitch (tror jeg)! Jeg strikker bolero for øyeblikket, og fått mange bestillinger fra venninner som også har lyst på de :-) Så det er kjempemoro. Neste prosjekt er en vest! Anbefaler nettsiden Pickles. Det er en blogg hvor det ligger mange forståelige strikkeoppskrifter. Jeg forstår ikke noe av de vanlige strikkeoppskriftene så jeg har lett ekstremt mye på nett etter noe forståelig og Pickles er veldig bra Hvis noen andre har andre tips vil jeg VELDIG gjerne høre de :-) Når jeg først skriver her inne: Kan noen forklare meg hva et kast er?
felgen Skrevet 27. april 2010 #32 Skrevet 27. april 2010 Når jeg først skriver her inne: Kan noen forklare meg hva et kast er? Du strikker vanligvis et kast ved å strikke to masker rett sammen. Så legger du ganske enkelt tråden over pinnen, eller du trekker den frem fra baksiden av arbeidet og drar tråden over pinnen. Da vil du få en ny maske der du strikket de to sammen. Pass på at du henter tråden riktig vei! Det er litt vanskelig å forklare uten å kunne vise deg, men kastet vil gi en "hull" i arbeidet, og egner seg til f eks knappehull i små klær, mønster osv.
akuaku Skrevet 27. april 2010 #33 Skrevet 27. april 2010 Du strikker vanligvis et kast ved å strikke to masker rett sammen. Så legger du ganske enkelt tråden over pinnen, eller du trekker den frem fra baksiden av arbeidet og drar tråden over pinnen. Uff... jeg forstår det med å strikke to masker sammen. Men "legger tråden over pinnen"? Hva betyr det? Trkker den frem fra baksiden av arbeidet og drar tråden over pinnen. Sånne ting forstår jeg ikke Er så utrolig frustrerende...
Gina_ Skrevet 27. april 2010 #34 Skrevet 27. april 2010 Uff... jeg forstår det med å strikke to masker sammen. Men "legger tråden over pinnen"? Hva betyr det? Trkker den frem fra baksiden av arbeidet og drar tråden over pinnen. Sånne ting forstår jeg ikke Er så utrolig frustrerende... youtube er din venn
Sissan Skrevet 27. april 2010 #35 Skrevet 27. april 2010 Videoen var fin :-). Og så er det ikke alltid man skal strikke to masker sammen før et kast. Om man skal det, står det spesifikt i oppskriften.
Gina_ Skrevet 28. april 2010 #37 Skrevet 28. april 2010 Tusen tusen takk :-D Det hjalp!!!! Bare hyggelig Moro å få det til!
toyses Skrevet 29. april 2010 #38 Skrevet 29. april 2010 Jeg strikker :D Jeg begynte å strikke i januar, og før det har jeg ikke strikket siden jeg var 12, jeg er nå i begynnelsen av 20-årene. Jeg startet i januar med å strikke et skjerf, enkelt og greit og med vanlig rillestrikk. Etter det har jeg strikket 2 par tøfler, 2 pannebånd, 3 luer, 1 sitteunderlag, 1 topp og nå holder jeg på med en bolero/vest. Jeg er faktisk litt stolt av meg selv Finner stort sett oppskrifter på garnstudio, synes det er greit for hvis jeg finner ut at noe er for vanskelig kan jeg enkelt bare velge noe annet istedet. Det er så gøy å lage ting selv istedenfor for å kjøpe :D
Supramundane Skrevet 5. mai 2010 #39 Skrevet 5. mai 2010 Jeg strikker masse! Blir 25 i høst, så jeg føler meg vel ikke akkurat som noen kjerring.... Storkoser meg med strikkingen, selv om jeg ikke helt mestrer oppskrifter. Har akkurat knekt "sokke-koden" med god hjelp av en tålmodig svigermor. Når jeg endelig skjønte hvordan man skal strikke helen var det jo utrolig gøy og faktisk ganske enkelt!
Anna Svingtrapp Skrevet 10. mai 2010 #40 Skrevet 10. mai 2010 Jeg strikker litt, men det går ikke så fort I vinter har jeg strikket luer, og så har jeg lært meg å strikke sokker. Nå holder jeg på med en genser til et to år gammelt tantebarn, en grønn versjon av denne. Er 21 år
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå