Gå til innhold

Strikking

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fler enn meg her som liker å strikke?

Hva strikker du nå?

Og hvor gammel er du?

Ser for meg bestemor når jeg tenker på strikking, hehe. Men har skjønt at det er noe folk i alle aldere driver med..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker å strikke. Akkurat nå strikker jeg sokker, selbuvotter og et babyteppe til et vennepar. Er ung ;)

Skrevet

Jeg strikker! :jepp:

Akkurat nå holder jeg på med en genser til kjæresten, en jakke til meg, et lite babykjole til dattera til ei venninne. Også har jeg et Baktussjal som er gidder-ikke-tenke-og-bare-strikke-rett-fra-og-tilbake-prosjektet mitt.

Jeg er 21. Liker å tenke på at når jeg har avsluttet et prosjekt har jeg lagt mye tid, krefter og omsorg i å gjøre det pent. En genser i 100 % akryl kan jeg lett gå å kjøpe på H&M, men en hjemmelaget, unik genser i 100% ull er så mye mer verdt for meg (og mye bedre å bruke).

Skrevet

Strikker mye jeg og, alt fra grove ting som skal toves, til duker i kunststrikk. Akkurat nå er det raggsokker det går i, etter en kald vinter med mye slitasje på sokkene.... Alder? Rundet nettopp de 40. :jepp:

Gjest Mahareth
Skrevet

Liker å strikke litt, men kan bare strikke rett frem, og kan ikke felle av :ler: Så kan strikke laaaange skjerf som blir hengende på pinnene. Jeg er i første halvdel av 20-årene.

Skrevet

Er 23 år gammel, har hittil strikket votter, lapper og skjerf periodevis, og har de siste ukene begynt å avansere til andre ting. Er litt prøv å feile nå i starten, og guri hvor mange ganger jeg har måttet rekke opp ting, så har ikke fullført noe enda, bytter litt på å strikke på sokker til kjæresten, en babykjole med mønster, babyteppe (er sånn jeg strikker på når jeg ikke trenger å tenke og telle så mye) og en fanadress til baby. Skal bli tante i september, og jeg er den store redebyggeren :-P

Skrevet

Jeg er ganske ny i strikkeverdenen selv. Har til nå strikket to luer, ett par votter, ett skjerf, barnetøffler og ett sitteunderlag som skal toves snart.

Akkurat nå holder jeg på å strikke nye putetrekk til pynteputene mine, og vimpler som jeg skal pynte med.

Er forreste 21 år:)

Skrevet

Strikker her og. Holder på med ei ullbukse til guttungen nå.

Er 28 år :)

Skrevet

jeg synes konseptet med strikking er kult, og har masse oppskrifter og garn liggende, men jeg fullfører nesten aldri strikketøy noe som er litt kjipt. Men jeg prøver i alle fall, forteller meg selv at når jeg får en ledig stund, er på hytta e.l. så skal jeg jammen meg sette meg ned, men blir det til det? Nope. :) Nå holder jeg på med et par sokker i perlestrikk, og jeg blir sikkert ferdig med dem en gang i 2012 tenker jeg.. :)

Skrevet (endret)

jeg strikker... masse :D

Akkurat nå strikker jeg en kjørepose til baby, og et mor signeteppe som er litt sånn "slippe å tenke"-prosjekt.

Jeg strikker alt mulig gensre, kofter, babyklær, tepper, votter, ullsokker, luer. Har dilla på garn, og kjøper alltid masse garn (har en stor haug, som jeg prøver å slanke)

Jeg er 30

Endret av memorie
Gjest AnneShirley
Skrevet

Jeg begynte å strikke ca da jeg ble gravid ;) (lurer på om det er en sammenheng der?)

Strikker nå på en hals til sønnen min og tenker å begynne på et babyteppe (gave) etter det.

Er 30 år.

Gjest faerytale
Skrevet

Jeg strikker masse :) Begynte da jeg var 19 år og skulle bli tante og ble veldig bitt av basillen :fnise: Nå strikker jeg for det meste til babyen jeg venter, og ellers strikker jeg også helst babyklær ;) Nå er jeg snart 25!

Skrevet

Ser at det er noen erfarne strikkere her. Jeg strikker lus, hvite lus på grå bakgrunn, og jeg synes de bare forsvinner, de blir ikke synlige. Er det da jeg som drar tråden bak for stramt? men jeg har prøvd å være løsere men da blir jo hele "lusa" slapp, og det er heller ikke noe fint? :-(

Skrevet (endret)

Ser at det er noen erfarne strikkere her. Jeg strikker lus, hvite lus på grå bakgrunn, og jeg synes de bare forsvinner, de blir ikke synlige. Er det da jeg som drar tråden bak for stramt? men jeg har prøvd å være løsere men da blir jo hele "lusa" slapp, og det er heller ikke noe fint? :-(

du drar nok tråden bak for stramt , prøv å la begge trådene ligge på fingeren og ikke stramme så mye . husk også at ved første vask jevner det seg mye , men ikke så lett om det er for stramt .

dersom det er langt mellom lusa bør du og ta en tvinning mellom .

Endret av livesen
Gjest faerytale
Skrevet

Det er nok stramt ja! Jeg sliter også med det :sjenert: Det jeg noen ganger må gjøre er å dra i strikketøyet for hver gang jeg strikker en lus. Da blir det iallfall ikke så veldig stramt ;) Pleier holde meg unna slikt håndarbeide jeg :fnise:

Skrevet

Klart eg strikkar!

Mest små ting, som skjerf, sokkar, babyting osv.

Likar best å strikke kunststrikk i berre ein farge.

Er 25 år :) Det er veldig mange unge som er flinke å strikke. Og det er veldig mykje fint ein kan lage om ein kan strikke. Det er ikkje berre Mariusgenser og raggsokkar, liksom :P

Skrevet

Nei, det er helt klart!

Hva er kunsstrikk?

DropsDesign har mange oppskrifter liggende på nett, finnes det andre sider som har det samme?

Skrevet

Nei, det er helt klart!

Hva er kunsstrikk?

DropsDesign har mange oppskrifter liggende på nett, finnes det andre sider som har det samme?

Kunststrikk er der ein strikkar eit slags mønster med å lage hol i strikket. Eller.. hullmønster :) Bare søk på det på google, så finn du mykje fint! Det er mykje som er litt sånn "bestmoraktig", men noe er faktisk ganske stilig ;)

Skrevet

Ååh, mye stilig ja! Liker litt sånn gammeldags mønster jeg.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg strikker alt. Har strikket mye kunststrikk, bl.a dåpskjolen til barna. Det ser nesten heklet ut - strikker med heklegarn.

Ellers alt av ulltøy til ungene, småting til meg selv, og nå har jeg akkurat strikket en flott kjole fra Birgirsdottir som jeg er superfornøyd med.

Holder på med putetrekk i restegarn nå, det er jo så in med flettestrikkede puter, og de er svindyre.

Nå holder jeg på å lære meg hekling, men syns det går så sakte, så jeg går nok tilbake til strikking igjen.

Har lyst til å strikk en sånn diger puff, men har ikke helt kommet igang enda. Eneste jeg aldri har klart å bli ferdig med er sengetepper. Begynner når jeg ikke finner på noe annet, men så legger jeg det bort, og da er det ikke noe moro å ta frem igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...