Gå til innhold

Nabojenta...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg bor i en sokkelleilighet som vi leier privat.

Familien vi leier hos har ei jente på 6 år. Hun smiler og sier hei hver gang vi treffes, og til nå har alt gått fint mellom oss og "de oppe".

meeen.. for en stund siden kikka denne lille jenta inn det ene kjøkkenvinduet vårt. hun stod og smila og vinka, og jeg ble så forfjamsa at jeg bare smila og vinka tilbake. senere stod hun i verandadøra og kikka inn. denne gangen smilte jeg ikke tilbake, men gjorde ingenting spesielt med det.

vi fant ut at dersom dette ble et problem, skulle vi ta det opp med foreldrene hennes. det har ikke skjedd flere ganger, så vi trodde alt var greit. så, idag, da jeg plukka opp posten fra postkassa, lå det en liten blomst festet til en hjemmelaget "til-fra-lapp" og en liten pakke. så jo at den var fra jenta, til meg.

kom inn, åpna pakken og der lå en liten orange hardplast-bamse med hjerte på magen og et gammelt smykkeanheng, formet som et hjerte med blomster og "love" på. :roll:

hmmm... tenker jeg.

det var jo søtt i seg selv, og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal reagere. kanskje ikke en veldig big deal, men jeg er ikke akkurat interessert i en 6-åring flyvende rundt dørene og vinduene.

får jo attpåtil litt dårlig samvittighet, det er jo ei uskyldig lita jente.

hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes at du skal snakke med jentas foreldre.

Bare fortell dem at hun har dukket opp utenfor vinduene og at dere ikke føler dere komfortable med dette.

Jenta mener neppe noe vondt med det og skjønner nok ikke at det er plagsomt. Men om foreldrene hennes forteller henne at det ikke er "lov" å titte inn gjennom vinduene til folk, så vil hun nok skjønne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kanskje hun mangler voksenkontakt og har "et godt øye" til deg?? Forstår frustrasjonen din, men nevn det for foreldrene så ordner deg seg nok. 6-åringer er impulsive, så hun er nok litt for ung til å forstå problemet. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nei vet du hva!

Jeg synes du er forferdelig utakknemlig! Den lille jenta hørest kjempesøt ut, og det å få slike gaver burde få deg til å føle deg spesiell, ikke til å himle med øynene!

At det går an å være så ufølsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vet du hva!  

Jeg synes du er forferdelig utakknemlig! Den lille jenta hørest kjempesøt ut, og det å få slike gaver burde få deg til å føle deg spesiell, ikke til å himle med øynene!

At det går an å være så ufølsom.

Må nok si meg enig her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sunshine-t

jeg syntes du burde snakke med foreldrene, jeg. si at det ikke er noe megastort problem nå, men at dere ikke føler dere helt vel med vinduskikkingen. som den ene gjesten sa, så kan det være at hun ikke har noe særlig kontakt med voksne eller andre for den saks skyld, hva vet vel vi.

men det du skrev nå, virket jo harmløst. syntes hun var søt jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ufølsom og uhøflig... det er da individuelt om man liker flying på dører/vinduer hele tiden? Jada, koselig innimellom men ikke hver dag og ikke dersom det er vanskelig å "bli kvitt" henne. Dersom du synes det blir for mye, ta en prat med foreldrene hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI

Barn finnes det over alt, og er som oss voksne forskjellige. At du ikke ønsker en liten"besteveninne" er greit nok, men lag det ikke til et problem for deg selv. Jenta er som barn ofte er, kontaktsøkende og nyskjerrig, og liker deg tydelig vis godt. Si til henne at man ikke skal titte inn vinduene til andre mensker, men at hun kan ringe på hvis det er noe. :wink: Hvis du da ikke inviterer henne inn over et par ganger , vil interessen fort avta

LYKKE TIL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vet dere hva jeg gjorde da jeg var lita jente?

Jo, da gikk jeg blant annet rett inn til naboene og lagde tullekaker..kaker som det ikke gikk an å spise. Jeg fikk lov til alt..Nå var disse LITT spesielle folk da, men..Så merklig at jeg ikke husker hvordan de så ut...Jaja, jeg kunne nok ha hatt verre naboer!

Det hadde jeg da også, slike som banket i taket når vi gikk på gulvet over dem(lik Mr Heckel i "Friends" :ler: )og som bare kjeftet og smelte, og ikke likte barn i det hele tatt. Ihvertfall ikke de som hørtes.

Skjønner at det kan være vanskelig å vite hvor grensen går, men tror du bør trå litt varsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...