Daria Skrevet 20. oktober 2018 Forfatter #19961 Skrevet 20. oktober 2018 (endret) Noen i huset har fest så det smeller i veggene både ute og inne. Så vidt jeg kan skjønne er det ikke de som har satt opp nabovarsel - de som gjør det er som regel klare over at de har naboer og tar litt hensyn... Endret 20. oktober 2018 av Daria
Daria Skrevet 21. oktober 2018 Forfatter #19962 Skrevet 21. oktober 2018 Hvis hunden din er ute av stand til å stå bundet utenfor butikken et par minutter ruten å bjeffe og hyle og bære seg konstant - kan du ikke la være å ta ham med for å kjøpe søndagsfrokost klokka ni? Det er med bikkjer som med barn - jeg har ikke noe imot dem per se, men de blir påfallende ofte et irritasjonsmoment i hverdagen, til tross for at jeg ikke har skaffet meg noen av delene selv... Forøvrig mener jeg at fulle folk som på vei hjem fra byen går i boligstrøk og signalplystrer høyt og skjærende burde straffes
Daria Skrevet 21. oktober 2018 Forfatter #19963 Skrevet 21. oktober 2018 På 20.10.2018 den 15.10, Daria skrev: 20.10: Fire lest, ingen kjøpt. Ble ferdig med The life and loves of Lena Gaunt i dag, om den overnevnte theremin-spilleren. Fascinerende og uforutsigbar. Vurderer en tur på bruktbokmarked i morgen, det kan fort gjøre ting med statistikken... 21.10: Fire lest, fire kjøpt. Det ble en tur på bokmarkedet... En engelsk diktantologi (Students' edition - med notater og understrekninger fra en tidligere student-eier), en bok om Peer Gynt, en roman/historiesamling kalt Kvinnenes dekamerone, opprinnelig utgitt i Sovjet på 80-tallet og Å lese Lolita i Teheran, om kvinner og litteratur i Iran. Etterpå ble det lunsj og tiramisu på Olivia - det er ikke bare sjel og ånd som trenger føde...
Daria Skrevet 21. oktober 2018 Forfatter #19964 Skrevet 21. oktober 2018 Før Skravla innvender at jeg har glemt noe - jeg kjøpte også et notehefte, men det regnes ikke som bokkjøp i statistikken Visst skal våren komme - et korverk av Eyvind Skeie og Sigvald Tveit, innspilt på 80-tallet med Grex Vocalis og Göran Fristorp. Mye spilt LP i min mors platesamling og derfor en del av min barndoms lydspor (og de siste ti årene også en ikke så fullt så ofte del av min cd-samling...).
Daria Skrevet 21. oktober 2018 Forfatter #19965 Skrevet 21. oktober 2018 Ingen tegn til bøssebærere så langt - jeg som til og med har husket å ta ut kontanter... Jeg forbinder alltid TV-aksjonen med farmor, tror det henger sammen med søndagsmiddager i barndommen.
Daria Skrevet 21. oktober 2018 Forfatter #19966 Skrevet 21. oktober 2018 Med 9 999 likes på side 999 - det er runde tall i kjømda... 1
Daria Skrevet 21. oktober 2018 Forfatter #19967 Skrevet 21. oktober 2018 Kan man henstille til Kanaifansen om å variere sangvalget en smule...? *begynner å bli lei*
Daria Skrevet 22. oktober 2018 Forfatter #19970 Skrevet 22. oktober 2018 Jeg fant en "Vi har vært her"-lapp fra gårsdagens bøssebærere på døra - men jeg var jo hjemme hele kvelden De må ha vært her mens jeg satt og spilte, godt mulig jeg ikke hører dørklokka med hodetelefoner på...
Daria Skrevet 22. oktober 2018 Forfatter #19971 Skrevet 22. oktober 2018 Er det meg eller Bademiljø-reklamene det er noe galt med når det jeg sitter igjen med ikke er lyst på nytt bad, men lyst på froske-dusjforheng...? 🐸
Daria Skrevet 22. oktober 2018 Forfatter #19972 Skrevet 22. oktober 2018 (endret) Det er ikke bare småjenter som drømme rojale drømmer - det finnes aspirerende Disney-prinser der ute også 🤴 Endret 22. oktober 2018 av Daria
Roadrunner Skrevet 23. oktober 2018 #19973 Skrevet 23. oktober 2018 11 timer siden, Daria skrev: Er det meg eller Bademiljø-reklamene det er noe galt med når det jeg sitter igjen med ikke er lyst på nytt bad, men lyst på froske-dusjforheng...? 🐸 Tror svaret mitt fort kan bli feil her, så anser det tryggest å tie...
Daria Skrevet 23. oktober 2018 Forfatter #19974 Skrevet 23. oktober 2018 Stillhet kan også være både talende og dømmende...
Rosalie Skrevet 23. oktober 2018 #19975 Skrevet 23. oktober 2018 15 timer siden, Daria skrev: Er det meg eller Bademiljø-reklamene det er noe galt med når det jeg sitter igjen med ikke er lyst på nytt bad, men lyst på froske-dusjforheng...? 🐸 Haha, samme med Momondo-reklamen. Jeg får definitivt ikke lyst til å reise på tur dersom jeg risikerer å støte på dama i reklamen.
Daria Skrevet 23. oktober 2018 Forfatter #19976 Skrevet 23. oktober 2018 Ikke han fra Trivago heller...
Daria Skrevet 23. oktober 2018 Forfatter #19977 Skrevet 23. oktober 2018 Velferdsstaten, altså NAV har sendt meg brev i dag om at de forsørger meg et år til om jeg skulle trenge det (og det ser jo ut til at jeg gjør). Ikke noe behov for å sende ny søknad og det de eventuelt har trengt av legedokumentasjon henter de inn selv. Ikke at jeg har hatt noen problemer med å betale skatt tidligere heller, men etter de siste årene betaler jeg den definitiv med glede.
Daria Skrevet 23. oktober 2018 Forfatter #19978 Skrevet 23. oktober 2018 Det er ikke det at jeg pleier å legge meg så tidlig, men jeg synes konserter som begynner kl 21 på en hverdag er litt i overkant sent. Kroppen er ikke overbevist om at det er naturlig å skulle ut nå...
Rosalie Skrevet 23. oktober 2018 #19979 Skrevet 23. oktober 2018 (endret) Vi var på middag hos noen langt innpå en plass en båttur fra Oslo i gårkveld, og har kjent på i dag at det er i seneste laget å komme hjem kvart over midnatt på en vanlig hverdag. Endret 23. oktober 2018 av Rosalie
Daria Skrevet 24. oktober 2018 Forfatter #19980 Skrevet 24. oktober 2018 (endret) Det hendte jeg gikk på den smellen før jeg flyttet tilbake til Oslo - hadde jeg uflaks med toget var jeg ikke hjemme før nærmere halv to. Det blir ikke en god morgen av sånt... Så seint ble det ikke i går (og ikke måtte jeg tidlig opp heller. Mvh sitter i morgenkåpe), men det var uansett vel verdt turen ut. Espen Lind, Ingebjørg Bratland og nye salmemelodier i Jakobskirken. Selv om jeg som minnes med glede Espen Linds heftigste popstjernetakter på 90-tallet sliter litt med å få det til å henge sammen med den lett gråskjeggete mannen i dress som åpnet salmekonserten sin med å spille munnharpe... Endret 24. oktober 2018 av Daria
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå