Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Noen i huset har fest så det smeller i veggene både ute og inne. Så vidt jeg kan skjønne er det ikke de som har satt opp nabovarsel - de som gjør det er som regel klare over at de har naboer og tar litt hensyn...

Endret av Daria
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis hunden din er ute av stand til å stå bundet utenfor butikken et par minutter ruten å bjeffe og hyle og bære seg konstant - kan du ikke la være å ta ham med for å kjøpe søndagsfrokost klokka ni? Det er med bikkjer som med barn - jeg har ikke noe imot dem per se, men de blir påfallende ofte et irritasjonsmoment i hverdagen, til tross for at jeg ikke har skaffet meg noen av delene selv...

Forøvrig mener jeg at fulle folk som på vei hjem fra byen går i boligstrøk og signalplystrer høyt og skjærende burde straffes :pisk: 

Skrevet
På 20.10.2018 den 15.10, Daria skrev:

20.10: Fire lest, ingen kjøpt.

Ble ferdig med The life and loves of Lena Gaunt i dag, om den overnevnte theremin-spilleren. Fascinerende og uforutsigbar.

Vurderer en tur på bruktbokmarked i morgen, det kan fort gjøre ting med statistikken... :plystre: 

21.10: Fire lest, fire kjøpt.

Det ble en tur på bokmarkedet... En engelsk diktantologi (Students' edition - med notater og understrekninger fra en tidligere student-eier), en bok om Peer Gynt, en roman/historiesamling kalt Kvinnenes dekamerone, opprinnelig utgitt i Sovjet på 80-tallet og Å lese Lolita i Teheran, om kvinner og litteratur i Iran.

Etterpå ble det lunsj og tiramisu på Olivia - det er ikke bare sjel og ånd som trenger føde...

Skrevet

Før Skravla innvender at jeg har glemt noe - jeg kjøpte også et notehefte, men det regnes ikke som bokkjøp i statistikken :opplyser: Visst skal våren komme - et korverk av Eyvind Skeie og Sigvald Tveit, innspilt på 80-tallet med Grex Vocalis og Göran Fristorp. Mye spilt LP i min mors platesamling og derfor en del av min barndoms lydspor (og de siste ti årene også en ikke så fullt så ofte del av min cd-samling...).

Skrevet

Ingen tegn til bøssebærere så langt - jeg som til og med har husket å ta ut kontanter... Jeg forbinder alltid TV-aksjonen med farmor, tror det henger sammen med søndagsmiddager i barndommen.

Skrevet

Med 9 999 likes på side 999 - det er runde tall i kjømda... :fnise: 

• Liker 1
Skrevet

Kan man henstille til Kanaifansen om å variere sangvalget en smule...? *begynner å bli lei* :ball: 

Skrevet

Måtte jo trykke liker nå. 😄

Skrevet

Jeg fant en "Vi har vært her"-lapp fra gårsdagens bøssebærere på døra - men jeg var jo hjemme hele kvelden :klo: De må ha vært her mens jeg satt og spilte, godt mulig jeg ikke hører dørklokka med hodetelefoner på...

Skrevet

Er det meg eller Bademiljø-reklamene det er noe galt med når det jeg sitter igjen med ikke er lyst på nytt bad, men lyst på froske-dusjforheng...? :vetikke: 🐸

Skrevet (endret)

Det er ikke bare småjenter som drømme rojale drømmer - det finnes aspirerende Disney-prinser der ute også :fnise: 🤴

Endret av Daria
Skrevet
11 timer siden, Daria skrev:

Er det meg eller Bademiljø-reklamene det er noe galt med når det jeg sitter igjen med ikke er lyst på nytt bad, men lyst på froske-dusjforheng...? :vetikke: 🐸

Tror svaret mitt fort kan bli feil her, så anser det tryggest å tie...

Skrevet

Stillhet kan også være både talende og dømmende... :jolie: 

Skrevet
15 timer siden, Daria skrev:

Haha, samme med Momondo-reklamen. Jeg får definitivt ikke lyst til å reise på tur dersom jeg risikerer å støte på dama i reklamen. 

Skrevet

Ikke han fra Trivago heller...

Skrevet

Velferdsstaten, altså :hjerte: NAV har sendt meg brev i dag om at de forsørger meg et år til om jeg skulle trenge det (og det ser jo ut til at jeg gjør). Ikke noe behov for å sende ny søknad og det de eventuelt har trengt av legedokumentasjon henter de inn selv. Ikke at jeg har hatt noen problemer med å betale skatt tidligere heller, men etter de siste årene betaler jeg den definitiv med glede.

Skrevet

Det er ikke det at jeg pleier å legge meg så tidlig, men jeg synes konserter som begynner kl 21 på en hverdag er litt i overkant sent. Kroppen er ikke overbevist om at det er naturlig å skulle ut nå...

Skrevet (endret)

Vi var på middag hos noen langt innpå en plass en båttur fra Oslo i gårkveld, og har kjent på i dag at det er i seneste laget å komme hjem kvart over midnatt på en vanlig hverdag.

Endret av Rosalie
Skrevet (endret)

Det hendte jeg gikk på den smellen før jeg flyttet tilbake til Oslo - hadde jeg uflaks med toget var jeg ikke hjemme før nærmere halv to. Det blir ikke en god morgen av sånt...

Så seint ble det ikke i går (og ikke måtte jeg tidlig opp heller. Mvh sitter i morgenkåpe), men det var uansett vel verdt turen ut. Espen Lind, Ingebjørg Bratland og nye salmemelodier i Jakobskirken. Selv om jeg som minnes med glede Espen Linds heftigste popstjernetakter på 90-tallet sliter litt med å få det til å henge sammen med den lett gråskjeggete mannen i dress som åpnet salmekonserten sin med å spille munnharpe... :fnise: 

Endret av Daria

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...