Skravla Skrevet 18. oktober 2018 #19902 Skrevet 18. oktober 2018 Takk. Slapp overtid og kunne gå hjem litt over kl 18. Så nå er sofaen inntatt.
Daria Skrevet 18. oktober 2018 Forfatter #19903 Skrevet 18. oktober 2018 Å gå fra jobb kl 18 er godt innenfor definisjonen av overtid for enkelte av oss...
Skravla Skrevet 18. oktober 2018 #19904 Skrevet 18. oktober 2018 4 minutter siden, Daria skrev: Å gå fra jobb kl 18 er godt innenfor definisjonen av overtid for enkelte av oss... Det har du vel strengt tatt rett i.
Daria Skrevet 19. oktober 2018 Forfatter #19905 Skrevet 19. oktober 2018 Fredagshilsen til vegetarianerene der ute Skal vi reke litt i kveld...?
Daria Skrevet 19. oktober 2018 Forfatter #19906 Skrevet 19. oktober 2018 Teen jeg bestilte forleden ble sendt i går, forventet ankomst i dag. Fint, tenkte jeg, da kan jeg i så fall hente den på vei hjem, postkontoret ligger rett ved toget. Kl 14, to minutter før jeg går av toget, har det fortsatt ikke kommet noen hentemelding, så da går jeg i butikken og hjem - hvor jeg tar opp telefonen og ser at det kom hentemelding 14.05. But of course...
Roadrunner Skrevet 19. oktober 2018 #19907 Skrevet 19. oktober 2018 Lest meg opp og tror jeg er sånn passe ajour! Takker så meget for oppsummering av totale antall bøker lest og kjøpt - viktig for statistikken vet du Jeg har fått mammas Kindle på vinterlagring igjen - så nå sitter det litt langt inne å lese ferdig boka jeg holder på med først. Er jo ikke verdens beste bok akkurat, og jeg mistenker at det ligger mer spennende på Kindle...
Daria Skrevet 19. oktober 2018 Forfatter #19908 Skrevet 19. oktober 2018 Alt for deg og din statistikknysgjerirghet Livet er for kort til å lese kjedelige bøker - det finnes jo så mye bra der ute. Nå leser jeg en roman om en australsk kvinne som lever et lesbisk bohemliv på 30-tallet og blir en av verdens første og ledende theremin-spillere - et relativt orginalt utgangspunkt...
Daria Skrevet 19. oktober 2018 Forfatter #19909 Skrevet 19. oktober 2018 Nytt tekstingslavmål: Jordmor sier om en høygravid kvinne at Hon har hatt foglösning, dvs bekkenløsning. I følge teksteren (det må jo være en mann?!) har hun hatt eggløsning...
Daria Skrevet 19. oktober 2018 Forfatter #19910 Skrevet 19. oktober 2018 Jeg hadde tenkt å gi nrks nye musikkprogram en sjanse med et relativt åpent sinn, men så så jeg at Jan Thomas er på det ene laget. Bedre lykke neste gang...
Skravla Skrevet 19. oktober 2018 #19911 Skrevet 19. oktober 2018 32 minutter siden, Daria skrev: Jeg hadde tenkt å gi nrks nye musikkprogram en sjanse med et relativt åpent sinn, men så så jeg at Jan Thomas er på det ene laget. Bedre lykke neste gang... Samme her... og ikke bare JT, men Ingborg Heldahl også....
Daria Skrevet 19. oktober 2018 Forfatter #19912 Skrevet 19. oktober 2018 Hun er i det minste litt rappkjefta - jeg rakk å se henne sette på plass programlederen før jeg slo av
Roadrunner Skrevet 19. oktober 2018 #19913 Skrevet 19. oktober 2018 Måtte jo se her - året var jo 1985 Ikke mange låtene på den lista som ikke har vært en del av min barndom, ungdom, oppvekst og hverdag
Daria Skrevet 19. oktober 2018 Forfatter #19914 Skrevet 19. oktober 2018 At 1985 så hvidt jeg husker var A-has store gjennombruddsår har ikke noe med saken å gjøre, antar jeg...?
Daria Skrevet 20. oktober 2018 Forfatter #19915 Skrevet 20. oktober 2018 -You don't know me well, Trevor, but I'm on the turn... Trevor Noah og The Click Song er jo et QI-høydepunkt, det er vanskelig å ikke være på Sandi Tokskvigs side her...
Daria Skrevet 20. oktober 2018 Forfatter #19916 Skrevet 20. oktober 2018 Så langt i dag har jeg lest en times tid i Slottsparken (den varslede sola glimtet til innimellom), hentet mine fem hekto med te på posten, kjøpt smågodt på Lucky Lips og oppdaget en ny og morsom potteplante med prikkete blader (nå står den i vinduskarmen min. Dessuten kom jeg på at det var altfor lenge siden sist jeg hadde kjøpt blomster, så da ble det en bukett nellik) - en helt grei lørdag. Nå drikker jeg te og spiser julekake (med sukat - as it should be), og om en time er det fotball på tv. Lese litt mer i mellomtiden, kanskje - eller vurdere å gjøre noe fornuftig. Brette klær, for eksempel. Eller ta oppvasken, Snart. Kanskje. 🍵
Daria Skrevet 20. oktober 2018 Forfatter #19917 Skrevet 20. oktober 2018 På 16.10.2018 den 15.56, Daria skrev: 16.10: Tre lest, ingen kjøpt. Effektiv dag - jeg har lest ut både Amin Maaloufs Samarkand (med påfølgende wikipedia-studier for rå finne ut hvor mye av det historiske som stemmer - Persia rundt forrige århundreskifte er ikke det jeg vet mest om)) og Hillary Clintons selvbiografi om årene som førstedame. Hun har skrevet et bind til, om årene som utenriksminister under Obama, jeg må vel lese den også etterhvert... 20.10: Fire lest, ingen kjøpt. Ble ferdig med The life and loves of Lena Gaunt i dag, om den overnevnte theremin-spilleren. Fascinerende og uforutsigbar. Vurderer en tur på bruktbokmarked i morgen, det kan fort gjøre ting med statistikken...
Rosalie Skrevet 20. oktober 2018 #19918 Skrevet 20. oktober 2018 Etter noe som føltes som endeløs trasking i interiørbutikker, med prøvesitting av spisestuestoler i går, fikk vi jammen meg til slutt kjøpt noen som begge syntes ser OK ut, og som passer begges rumper og korsrygg. Trodde aldri vi skulle finne noe når det sto på som verst... Som bonus fikk vi plukket med oss et skoskap. Så da mangler vi «bare» nye bokhyller, persienner, nattbord og å få hengt opp gardinstenger (Håndverkerne kommer tilbake for noen greier, og da skal de også få sette opp de. Gubben hadde lite lyst til å bore i helt nyoppussede murvegger...) Jo, og noe å henge jakker på i gangen. Vi skulke egentlig ikke kjøpe nytt spisestuebord i denne omgang, men det har blitt vanvittig oppripet der det lå «på hodet» med mange tunge ting oppå seg på verandaen under oppussinga. Så da blir det nok nytt bord, også. Kredittkortet blør...
Daria Skrevet 20. oktober 2018 Forfatter #19919 Skrevet 20. oktober 2018 *lytter til ekkoet av budsjettet som sprakk med et brak*
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå