Rosalie Skrevet 27. september 2018 #19761 Skrevet 27. september 2018 Er det ikke på tide at du får laget noen smykker av de krystallene i stedet for å gjemme dem inni øret?
Daria Skrevet 27. september 2018 Forfatter #19762 Skrevet 27. september 2018 Tviler på at de er av det glitrende slaget som er verdt å vise fram...
Rosalie Skrevet 27. september 2018 #19763 Skrevet 27. september 2018 Har du sett de? You never know, vøtt.
Daria Skrevet 27. september 2018 Forfatter #19764 Skrevet 27. september 2018 (endret) Bare timer etter at jeg avla blodprøver kan jeg selv logge meg inn og sjekke resultatene . og det gjør jeg jo, man er da nysgjerrig. Men jeg er litt usikker på hvor lurt jeg egentlig synes det er at man får den muligheten - nå sitter jeg med en haug tall jeg strengt tatt ikke har noe grunnlag for å forstå. Det står normalverdier ved siden av, med link til utdypende generelle forklaringer - her kan enhver med hypokondriske tendenser finne mye snacks. For ikke å snakke om resultater utenfor normalverdiene... Endret 27. september 2018 av Daria
Skravla Skrevet 27. september 2018 #19765 Skrevet 27. september 2018 33 minutter siden, Daria skrev: Bare timer etter at jeg avla blodprøver kan jeg selv logge meg inn og sjekke resultatene . og det gjør jeg jo, man er da nysgjerrig. Men jeg er litt usikker på hvor lurt jeg egentlig synes det er at man får den muligheten - nå sitter jeg med en haug tall jeg strengt tatt ikke har noe grunnlag for å forstå. Det står normalverdier ved siden av, med link til utdypende generelle forklaringer - her kan enhver med hypokondriske tendenser finne mye snacks. For ikke å snakke om resultater utenfor normalverdiene... Oh yeah... mye moro med tilgang utenfor legekontoret. Man kan bli hypokonder av mindre. Samme med sånne døgntester.....mvh søvnhypokonder for tiden.
Daria Skrevet 27. september 2018 Forfatter #19766 Skrevet 27. september 2018 (endret) Du overtolker også friskt og entusiastisk? Neste gang jeg får valget tar jeg heller prøvene på legekontoret heller enn på laboatoriet, da må jeg få resultatene fra legen... Endret 27. september 2018 av Daria
Skravla Skrevet 27. september 2018 #19767 Skrevet 27. september 2018 Akkurat nå, Daria skrev: Du overtolker også friskt og entusiastisk? Neste gang jeg får valget tar jeg heller prøvene på legekontoret, da må jeg få resultatene fra legen... Helt klart. Sist jeg tok prøve hos legen så fikk jeg med en kode (sekretær-vikar) og fikk sms når resultat var klart. Men vanligvis så har jeg fått svaret hos legen. Nå skal det sies at de fleste blodprøvene jeg tar er jeg godt kjent med og vet hva de betyr.
Skravla Skrevet 27. september 2018 #19768 Skrevet 27. september 2018 Men du har vel legetime også for å gå gjennom resultatene?
Daria Skrevet 27. september 2018 Forfatter #19769 Skrevet 27. september 2018 3 minutter siden, Skravla skrev: Sist jeg tok prøve hos legen så fikk jeg med en kode (sekretær-vikar) og fikk sms når resultat var klart. Men vanligvis så har jeg fått svaret hos legen. Nå skal det sies at de fleste blodprøvene jeg tar er jeg godt kjent med og vet hva de betyr. I en sånn situasjon ser jeg fordelen med å kunne sjekke selv, når du har grunnlag og kunnskap for å faktisk skjønne noe av resultatene. 1 minutt siden, Skravla skrev: Men du har vel legetime også for å gå gjennom resultatene? Ikke i utgangspunktet, jeg skulle høre fra henne om det var noe som måtte følges opp. Noe det er godt mulig at det ikke er, når man ser det med legebriller helle enn hypokonder-overtolkningsbrillene
Daria Skrevet 30. september 2018 Forfatter #19770 Skrevet 30. september 2018 I all verden - helt tyst i flere dager? Det likner da ikke meg... Jobb og lang ballettforestilling fredag (The Hamlet Complex) og helaften i Lillestrøm i går med Skravla og Rosalie, middag og musikal - sånn går nu dagan...
Skravla Skrevet 30. september 2018 #19771 Skrevet 30. september 2018 Slitsomt med all denne kulturen Jeg har hentet opp det meste av vinterklær og fått det meste av sommertøyet i kjelleren. Dagens trim. Nå er det sofa, te, strikking og tv resten av dagen. Gidder ikke strjernekamp for nå er min siste ute......
Daria Skrevet 30. september 2018 Forfatter #19772 Skrevet 30. september 2018 På 15.9.2018 den 15.09, Daria skrev: 15.09: To lest, fire kjøpt. Leste ut boka med den fantastiske tittelen A case of exploding mangos på toget i går (og vurderte om jeg hadde lyst på mango i butikken på vei hjem) og fant en ny pakke fra bokklubben i postkassa. 31.09: Tre lest, fire kjøpt. Når man man ikke sove, får man lese i stedet... Colum McCanns Let the Great World Spin er en av årets beste -puslespillbok med mange stemmer og mange historier som alle henger sammen på en eller rannen måte og til sammen bli ett narrativ, alt spunnet rundt mannen som gikk på line mellom tårnene i World Trade Centre i 1974. Dessuten lyver statistikken denne måneden - jeg har gjenlest 12 Anne Karin Eldstad-bøker i sene nattetimer når søvnen har glimret med sitt fravær. Avstressing som krever minimalt med hjerneaktivitet, jeg kan det jo alt utenat...
Daria Skrevet 30. september 2018 Forfatter #19773 Skrevet 30. september 2018 10 minutter siden, Skravla skrev: Slitsomt med all denne kulturen Jeg har hentet opp det meste av vinterklær og fått det meste av sommertøyet i kjelleren. Dagens trim. Nå er det sofa, te, strikking og tv resten av dagen. Gidder ikke strjernekamp for nå er min siste ute...... Skal jeg tolke det dithen at Heine Totland røk i går...? Jeg synes årets Stjernekamp har vært den svakeste - eller hvertfall den med minst interessante deltakere.
Skravla Skrevet 30. september 2018 #19774 Skrevet 30. september 2018 Tolk det gjerne dit.... Måtte sjekke nettet i går kveld.
Daria Skrevet 30. september 2018 Forfatter #19775 Skrevet 30. september 2018 Kim Larsen er død En viktig del av lydsporet til min barndoms bilturer er borte,,,
Daria Skrevet 30. september 2018 Forfatter #19776 Skrevet 30. september 2018 Å oppleve denne sangen live under Olavsdagene i Trondheim i 2011, bare uker etter 22.juli-angrepene, var sterkt...
Daria Skrevet 30. september 2018 Forfatter #19777 Skrevet 30. september 2018 Pripne Peppermøers Forening vil gjøre oppmerksom på at voksne mennesker godt kan unngå å råkline med høylydte slafselyder på offentlig sted.
Daria Skrevet 1. oktober 2018 Forfatter #19779 Skrevet 1. oktober 2018 Og så var det dette med å ta litt ansvar igjen, da... Joda, alle kan glemme en regning nå og da (jeg fikk påminnelse på studielånsavdraget senest i september, fordi jeg hadde glemt å godkjenne fakturaen i nettbanken), men når det har gått til inkasso og innkreving har du glemt mer enn én henvendelse. Sitat Etter å ha oversett regninger fra Lånekassen, fikk 20-åringen brev om at lånet var gått til inkasso. – Jeg har tidligere hatt regninger som har gått til inkasso, men forsinkelsesgebyret var mye høyere på denne. På tide å lære, da...?
Daria Skrevet 1. oktober 2018 Forfatter #19780 Skrevet 1. oktober 2018 Et mer presserende og nærliggende spørsmål: Hvorfor har jeg vondt i skulderen? Så vidt jeg ha oversikt over har jeg ikke løftet, båret eller anstrengt den på noen uvant måte, ikke sittet eller ligget i pussige stillinger - kort sagt, den har ingen grunn til å klage...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå