Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Skravla skrev:

Og de har visst at de skal i panelet og har hatt mulighet til å oppdatere seg. I motsetning til deg som har alt sånn unyttig i hjernebarken til en hver tid. :fnise:

Per Sundnes ville ha visst... Enhver MGP-sending trenger jo noen virkelig har peiling og oversikt, jeg er sikker på at MGP-klubben kunne hostet opp noen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Skravla skrev:

Og OL-oppdateringer blir bra. Kan de evt. komme på sms så er det ikke så suspekte sider jeg leser på. 

Du kan få dem rett på jobb-mailen - helt ususpekt... :ler: 

Skrevet

Det er bra. 

KG blir nemlig definert som suspekt når jeg skal logge på. 

Skrevet

Der er klart, forviller du deg inn på seksualforumet, eller for den saks skyld aktuelle saker, er det mye suspekt der, man kan jo ikke nekte for det...

Skrevet

Hva er det med politikere i brunflekkede partier? Mn trenger jo ikke ha fordommer mot dem, for virkeligheten topper det uansett. Noen høydepunkter fra dagens artikkel i Aftenposten, det starter allerede i overskriften og så baller det bare på seg...:

UKIP-leder valgte jobben og droppet kjæresten

Overskriften, altså. Stor pasjon og sterke følelser.

Sentralstyret i UKIP suspenderte søndag 25-årige Jo Marney, kjæresten til partileder Henry Bolton (54). Han brøt samme kveld forholdet til Marney etter at det ble kjent at hun har publiserte rasistiske kommentarer om prins Harrys forlovede Meghan Markle.

Ingressen. Aldersforskjell, rasisme, kongehuset som målskive. Joda.

– Det romantiske elementet i forholdet er over, er jeg redd, sier Bolton, som beskriver ekskjærestens kommentarer som «ikke mulig å forsvare»

...er jeg redd. Ah, briter. Lidenskapelige som få.

The Mail on Sunday har publisert en tekst som skal være sendt av Marney, og som inneholder ordet «neger» og setningen «Dette er Storbritannia, ikke Africa». Ordene ble brukt i kommentarfeltet i en diskusjon om den kongelige forlovelsen.

[...]

I de kontroversielle meldingene skriver Marney at Markle «har liten hjerne» og at «fargede mennesker er stygge». Marney har bedt om unnskyldning og sier at meldingene er «tatt ut av sin sammenheng».

[...]

Marneys krenkende kommentarer, som også rammet immigranter og ofre for brannen i Grenfell Towers

Jeg er veldig nysgjerrig på hvilken sammenheng meldingene er tatt ut av, som på noen måte skal kunne gjøre dem mulige å forsvare - et kommentarfelt er vel et kommentarfelt, det burde jo dette mennesket som påstår hun er journalist (og modell, apropos fordommer) vite...

Mye snadder her, altså, men jeg fikk ikke øyenbrynene virkelig opp i hårfestet før jeg kom til denne opplysningen:

Privatlivet til Bolton, som har kone og to små barn som bor i Wien, har vakt oppmerksomhet en tid. Kjærligheten til partimedlemmet Marney, ifølge egen omtale «journalist, modell og Brexiteer», blusset opp for en måned siden.

For en sjarmprins. Man kan jo skjønne at kona har flyttet utenlands... Og det er noe med en godt voksen, godt mann som går fra å innlede et høyprofilert forhold til en nesten 30 år yngre kvinne som ender i et spektakulært brudd etter én måned... 

En siste liten opplysning som også sier en hel del om UKIP:

Det har kommet krav om at Bolton må trekke seg, noe han avviser «av hensyn til partiets beste». Han ble valgt til leder for bare tre måneder siden. Hvis han presses ut, må Ukip-medlemmene velge sin femte leder på drøye 15 måneder.

Gjennomsnittlig holdbarhet på partiledere: Tre måneder. Tyder på stabile forhold på alle måter. Og denne gjengen skal man ta seriøst...?

Skrevet

Ser Beat for Beat med Det Norske-gjengen. Synes fortsatt det er litt festlig at Pål Christian Eggens førstevalg når han skal finne sang under emne kroppsdeler er Sit on my face and tell me that you love me. En klassiker fra min barndom... :ler: 

Skrevet

:sno: - i tilfelle noen ikke hadde fått det med seg... :fnise: Jeg trenger ikke :lete: etter den på en stund nå... Og det kommer stadig mer - solide støver, lue og et stort sjal over kåpen er nok en plan når jeg skal ut.

Skrevet
13 timer siden, Daria skrev:

Ser Beat for Beat med Det Norske-gjengen. Synes fortsatt det er litt festlig at Pål Christian Eggens førstevalg når han skal finne sang under emne kroppsdeler er Sit on my face and tell me that you love me. En klassiker fra min barndom... :ler: 

Takk. Tusen takk. Nå har jeg den på hjernen. :roll: 

Veldig glad for at vinterparkasen jeg kjøpte i høst er vannavstøtende. For mye vits at det snør når det er 0 grader... dobbelt- :roll: 

Skrevet

Gleden er på min side :nigo: 

Gravde fram de klumpete sorell-etterlikningene mine i dag - ikke så elegante, men desto mer vanntette. Hva de som gikk i tøysko i dag tenkte da de kledde på seg kan man jo bare lure på...

Skrevet (endret)
På 13.1.2018 den 12.53, Daria skrev:

Vurderer om jeg i år skal føre liste ikke bare over bøkene jeg leser, men også bøkene jeg kjøper, Spørsmålet er jo om jeg egentlig vil vite... (Status 12.01: tre bøker kjøpt, to bøker lest) :ac: 

Status 16.01: seks bøker kjøpt, tre bøker lest... :plystre: Tre bøker pågår. 

Endret av Daria
Skrevet
1 time siden, Daria skrev:

Status 16.01: seks bøker kjøpt, tre bøker lest... :plystre: Tre bøker pågår. 

Gleder meg til fortsettelsen av denne lista! :opplyser:

Mams var snill og fylte på Kindle (hennes, jeg låner til tur. Problemet er bare at jeg fikk låne den allerede lenge før jul, og snart er jo turbøkene lest...) med et par bøker i går, med streng beskjed om at jeg må spare de til tur :sjenert:

Skrevet (endret)

:fnise:

Det er jo derfor jeg må fylle på hyllene jevnlig, kan ikke risikere å gå tom... Tenk om jeg plutselig blir innesnødd i fire uker? :overrasket:

Kjøpte Fire and fury - den mye omtalte boka om Trumps første tid i det hvite hus - i dag. Det er jo minst like vanvittig som man har forestilt seg...

Endret av Daria
Skrevet (endret)

Det var en fredag aften for ganske mange år siden (bare se hvor unge alle er!) jeg sank ned foran tven for å se en ny Beat for Beat-episode, hvor en av deltakerne var fullstendig ukjent. Han åpnet med denne, jeg slapp haka ned i fanget og tekstet en venninne -Dette vil du få med deg! En mann som har stått altfor lite på norske scener...

Endret av Daria
Skrevet

En annen stemme man gjerne skulle fått hørt mer til...

Skrevet

Og dermed var man langt inne i årgangs-beat for beat-avkroken på youtube...

Innerst, bortest, nederst i klesskapet ligger det en pose med gamle opptaks-vhs-kassetter. De inneholder, i tillegg til mye annet (London-oppsetningen av Which Witch, Musikal Musical fra Det Norske Teatret, musikal.konsert med Peter Jöback) ganske mange timer Beat for beat. I et annet klesskap ligger det en vhs-spiller. Det burde man...

Skrevet

Selvfølgelig tar de den på sparket, flerstemt og a cappella - et helt naturlig repertoarvalg... :fnise: 

Skrevet

-Kroppen fungerer godt i høyden, men hodet gjør jo tydeligvis ikke det...

...konkluderte Marte Olsbu. Godt å ha noe å skylde på når man glemmer at man skal gå strafferunder... :fnise: Men seier til Tiril Eckhoff - den så jeg ikke komme :hoppe: Snakk om å finne formen i tide til OL.

Skrevet

Starter dagen med vakre minner - nrk viste et sammendrag av hopprennet fra vm i Falun, hvor Rune Velta tok et svært overraskende gull. Noen sto som kjent på tribunen og hylte...

Nå - annen omgang av kvinnehopprennet fra Japan. Med to kvinnelige kommentatorer, nå snakker vi. Spennende med Anette Sagen som ekspertkommentator, hun vet jo hva hun snakker om...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...