Daria Skrevet 31. desember 2017 Forfatter #17681 Skrevet 31. desember 2017 Jeg vet at det bare vil bli bråk av det, men jeg har veldig lyst til å spørre de som i sosiale medier i dag er så opptatt av at alle som sender opp fyrverkeri må tenke på og ta hensyn til deres kjæledyr - hvor opptatt er de selv av å ta hensyn til alle som er redde for og/eller på annen måte blir forstyrret av dyrene deres resten av året...? Hunder som går løse midt i båndtvangsesongen, hunder som bjeffer til alle døgnets tider både inne og ute, hunder som hopper på fremmede uten forvarsel - det må bare alle finne seg i, men nåde den som sender opp en rakett for tidlig... 2
Daria Skrevet 31. desember 2017 Forfatter #17682 Skrevet 31. desember 2017 Kan ikke noen ta ansvar for å ta en alvorsprat med Richard Freitag om den barten...? Han er jo egentlig en pen mann, men den fjærbusken der gjør ham ingen tjenester.
Skravla Skrevet 31. desember 2017 #17683 Skrevet 31. desember 2017 12 minutter siden, Daria skrev: Kan ikke noen ta ansvar for å ta en alvorsprat med Richard Freitag om den barten...? Han er jo egentlig en pen mann, men den fjærbusken der gjør ham ingen tjenester. Var det ikke kjærlighetsbusk det ble kalt?
Skravla Skrevet 31. desember 2017 #17684 Skrevet 31. desember 2017 33 minutter siden, Daria skrev: Jeg vet at det bare vil bli bråk av det, men jeg har veldig lyst til å spørre de som i sosiale medier i dag er så opptatt av at alle som sender opp fyrverkeri må tenke på og ta hensyn til deres kjæledyr - hvor opptatt er de selv av å ta hensyn til alle som er redde for og/eller på annen måte blir forstyrret av dyrene deres resten av året...? Hunder som går løse midt i båndtvangsesongen, hunder som bjeffer til alle døgnets tider både inne og ute, hunder som hopper på fremmede uten forvarsel - det må bare alle finne seg i, men nåde den som sender opp en rakett for tidlig... Jeg spurte - ikke på sosiale medier, men noen jeg kjenner med hund og delingsvilje - og fikk til svar at jeg ikke skjønte noe. Tror det er samme som med barn - vi barnløse skjønner ingenting. Når jeg påpekte den redselen jeg følte når en løshund kom galoperende mot meg kunne sammenlignes, men det kunne det såvisst ikke. For jeg var menneske og forsto. Så min konklusjon til denne personen var at hunder er dumme? Og det ble visst slutten på den diskusjonen. Søsteren min har hund og mener også at fyrverkeri burde vært bannlyst, men hun har samme mening når det kommer til løshunder..... Og av det jeg har sett så er hun mest mot fyrverkeri utenom lovlige tidspunkter. Innenfor tidspunktene så kan hun gjøre noe for hunden, men som hun sa - hun kunne jo ikke holde hunden dopet i "flere døgn"
Daria Skrevet 31. desember 2017 Forfatter #17685 Skrevet 31. desember 2017 7 minutter siden, Skravla skrev: Var det ikke kjærlighetsbusk det ble kalt? Kjærlighetens fjærbusk - men jeg ser ikke helt for meg at den der vekker så mye kjærlige følelser... 1 minutt siden, Skravla skrev: Jeg spurte - ikke på sosiale medier, men noen jeg kjenner med hund og delingsvilje - og fikk til svar at jeg ikke skjønte noe. Tror det er samme som med barn - vi barnløse skjønner ingenting. Når jeg påpekte den redselen jeg følte når en løshund kom galoperende mot meg kunne sammenlignes, men det kunne det såvisst ikke. For jeg var menneske og forsto. Så min konklusjon til denne personen var at hunder er dumme? Og det ble visst slutten på den diskusjonen. Jeg forstår at den hunden som kommer løpende mot meg ikke kan stoppes - jeg kan ikke og eier vil/bryr seg åpenbart ikke - men jeg blir ikke nødvendigvis mindre redd av den vissheten... For ikke å snakke om fugler og dyr som er de som lider mest av brudd på båndtvangen. (Og til alle sniklesere som får magesår over at de ikke kan skjelle meg ut som AB her, så har jeg selvfølgelig medlidenhet med dyr som blir skremt av fyrverkeri og jeg skyter uansett ikke opp noe selv. Det er eierne som irriterer meg...)
Daria Skrevet 1. januar 2018 Forfatter #17686 Skrevet 1. januar 2018 Godt nytt år! Frokost er fortært, nå går det i te og nyttårskonsert, som tradisjonen tro følges av nyttårshopprennet. Same procedure...
Roadrunner Skrevet 1. januar 2018 #17687 Skrevet 1. januar 2018 Og jeg som trodde dere var på tur nyttårshelgen? Godt nytt år, forresten!
Daria Skrevet 1. januar 2018 Forfatter #17688 Skrevet 1. januar 2018 Vi skulle jo egentlig på tur, men den ble utsatt til en gang når formen min er bedre...
Daria Skrevet 1. januar 2018 Forfatter #17689 Skrevet 1. januar 2018 Min første nye twitterfølger i 2018 er den offisielle kontoen til Andrew Lloyd Webber - godt nytt musikal-år!
Roadrunner Skrevet 1. januar 2018 #17690 Skrevet 1. januar 2018 56 minutter siden, Daria skrev: Vi skulle jo egentlig på tur, men den ble utsatt til en gang når formen min er bedre... Selvfølgelig... Hvordan går det med formen din?
Daria Skrevet 1. januar 2018 Forfatter #17691 Skrevet 1. januar 2018 Den er fortsatt ikke så mye å skryte av... Jeg har en gjennomsnittlig varighet på ca 3 timer i familieselskap og andre festlige lag (litt avhengig av lydnivå og antall tilstedeværende barn...) og opp mot en times tid på rusletur i rolig tempo og lett terreng (les: bygater og parker), fortrinnsvis inkludert minst en benk, hvis det ikke involverer for mange mennesker. Kjøpesentra er ikke en hit... Teater o.l. funker stort sett - slitsomt, men den innebærer som regel så mye positiv input at jeg kommer ut i pluss. Var på møte i nav rett før jul - en halvtimes en-til-en-samtale hvor jeg måtte følge med og konsentrere meg og sånn var såpass krevende at jobben nok får vente en stund til...
Daria Skrevet 2. januar 2018 Forfatter #17692 Skrevet 2. januar 2018 Det beste argumentet jeg har sett for ekteskap på lenge...
Skravla Skrevet 2. januar 2018 #17693 Skrevet 2. januar 2018 Har du fått med deg denne? Bare lyd da men.....
Daria Skrevet 2. januar 2018 Forfatter #17694 Skrevet 2. januar 2018 Det er vel mulig den har blitt avspilt en gang eller tre...
Skravla Skrevet 2. januar 2018 #17695 Skrevet 2. januar 2018 Ser det har dukket opp tre på youtube siste døgnet - fra Wagner.
Roadrunner Skrevet 2. januar 2018 #17696 Skrevet 2. januar 2018 21 timer siden, Daria skrev: Den er fortsatt ikke så mye å skryte av... Jeg har en gjennomsnittlig varighet på ca 3 timer i familieselskap og andre festlige lag (litt avhengig av lydnivå og antall tilstedeværende barn...) og opp mot en times tid på rusletur i rolig tempo og lett terreng (les: bygater og parker), fortrinnsvis inkludert minst en benk, hvis det ikke involverer for mange mennesker. Kjøpesentra er ikke en hit... Teater o.l. funker stort sett - slitsomt, men den innebærer som regel så mye positiv input at jeg kommer ut i pluss. Var på møte i nav rett før jul - en halvtimes en-til-en-samtale hvor jeg måtte følge med og konsentrere meg og sånn var såpass krevende at jobben nok får vente en stund til...
Daria Skrevet 2. januar 2018 Forfatter #17697 Skrevet 2. januar 2018 Sitat Tidenes romantiske ikon, Kameliadamen, er udødeliggjort av Greta Garbo på filmlerretet og i operaen «La Traviata». Nei, Bokklubben, Greta Garbo har ikke spilt i La Traviata. Jeg innser at det neppe var det dere mente, men det er det dere sier...
Daria Skrevet 2. januar 2018 Forfatter #17698 Skrevet 2. januar 2018 Plutselig kom jeg på hvilken film som har manglet i tv-kanalenes ellers så tradisjonsrike og forutsigbare jule-program i år (eller i fjor... eller - inneværende (nesten) jul...) - Sound of music! Den pleier jo alltid gå et eller annet sted...
Daria Skrevet 3. januar 2018 Forfatter #17699 Skrevet 3. januar 2018 Hvor vanvittige komplekser og/eller psykiske ustabiliteter har du når du er USAs president og finner det nødvendig å skryte av størrelsen på atomknappen din?! Hva er det han overkompenserer sånn for...?
Daria Skrevet 3. januar 2018 Forfatter #17700 Skrevet 3. januar 2018 Mormonerpresidenten er død. Note to self: Husk å sjekke ved neste mulighet om den sanglinjen som nevner navnet hans blir endret i Book of mormon...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå