Daria Skrevet 22. september 2017 Forfatter #17101 Skrevet 22. september 2017 Både fugl og fisk - og sau! Sauebonden står jo - bevisst eller ikke - for ukas ordspill: – Ka du sei? I en ... sei? utbryter han forundret da han hører om funnet. Det er faktisk to sauenyheter på Aftenpostens siste nyheter-liste akkurat nå: Skudd avfyrt i sauekrangel Og så har vi ingen sauesmiley...
Daria Skrevet 23. september 2017 Forfatter #17102 Skrevet 23. september 2017 Sitat Arien, direkte oversatt «for en kald liten hånd», handler om å lete etter fyrstikker - for så å finne en helt annen gnist. Fin frakk, og en god oppovertrall på «che cosa faccio?» hjelper ikke mye når resten framføres som en tam blanding av revy og lørdags-TV. Ormåsens sanglige anstøt på nabokona har mer popballade enn opera i magen - men den siste tonen er veldig riktig. Snille VG, dette må vi faktisk snakke om. For det første handler arien på ingen måte om å lete etter fyrstikker. Den er i bunn og grunn, som Solveig Kringlebotten sa, en sjekkearie - Rodolfo forteller om seg selv og prøver å finne ut mer om henne. Dette skjer mens de i mørket, fordi han ikke har flere fyrstikker igjen, leter etter Mimis nøkkel. For det andre er Mimi ikke nabokona - hun bor i naborommet, men er særdeles ugift.
Daria Skrevet 25. september 2017 Forfatter #17103 Skrevet 25. september 2017 Human-etisk forbunds toleranse (les: religionsangst) slår til igjen... Det er jo som det står i innlegget - kirken har større takhøyde på mange områder enn det HEF har. Det var vel ikke det som var utgangspunktet og målet deres, egentlig...? Jeg snakket en gang med en organist som fortalte at hun hadde satt ned foten én gang i sin karrière for et musikkvalg i bryllup. Brudeparet ønsket Ketil Bjørnstads Sommernatt ved fjorden - organisten følte det nødvendig å påpeke at selv om det er en nydelig sang, så er det en sang om utroskap...
Daria Skrevet 26. september 2017 Forfatter #17104 Skrevet 26. september 2017 Det jeg vil vite er hvorvidt kongen nå går rundt og sier "Ryktene om min død er betydelig overdrevet"? Han er jo en mann med humør... 1
Daria Skrevet 26. september 2017 Forfatter #17105 Skrevet 26. september 2017 Storm i et vannglass: NTB sendte ut feil melding om kongens død til redaksjoner. Skjønner ikke hvorfor videreformidle opplagt glipp/svikt. ...twiter erfaren nyhetsjournalist hos nrk. Jeg ser poenget hans, men samtidig er det litt fristende å spørre (bare for å kverulere, selvfølgelig vet han akkurat hvorfor det skjer) om han etter så mange år i bransjen ikke har skjønt mer om hva som gjør en nyhet til en nyhet - jeg lærte tross alt en hel del om nyhetskriterier allerede på videregående (mediefag)... Glippen videreformidler forøvrig ganske høyt oppe på nrks nettsider også
Jerle Skrevet 27. september 2017 #17106 Skrevet 27. september 2017 (endret) På 25.9.2017 den 17.13, Daria skrev: Human-etisk forbunds toleranse (les: religionsangst) slår til igjen... Det er jo som det står i innlegget - kirken har større takhøyde på mange områder enn det HEF har. Det var vel ikke det som var utgangspunktet og målet deres, egentlig...? Jeg snakket en gang med en organist som fortalte at hun hadde satt ned foten én gang i sin karrière for et musikkvalg i bryllup. Brudeparet ønsket Ketil Bjørnstads Sommernatt ved fjorden - organisten følte det nødvendig å påpeke at selv om det er en nydelig sang, så er det en sang om utroskap... I min branskje ser vi mye av dette, jeg synes det er trist for de som kanskje ikke helt finner sin plass i Den norske kirke, men liker en salme feks. som da ikke få ha den i gravferden. Det blir litt respektløst for meg, man nekter sjeldent en sang i en begravelse i kirken, selv om den ikke er kristen. (Men det er selfølgelig store forskjeller der også) 21 timer siden, Daria skrev: Det jeg vil vite er hvorvidt kongen nå går rundt og sier "Ryktene om min død er betydelig overdrevet"? Han er jo en mann med humør... Håper du snart kan gi oss et sitat med dette. Endret 27. september 2017 av Jerle
Daria Skrevet 27. september 2017 Forfatter #17107 Skrevet 27. september 2017 35 minutter siden, Jerle skrev: I min branskje ser vi mye av dette, jeg synes det er trist for de som kanskje ikke helt finner sin plass i Den norske kirke, men liker en salme feks. som da ikke få ha den i gravferden. Det blir litt respektløst for meg, man nekter sjeldent en sang i en begravelse i kirken, selv om den ikke er kristen. (Men det er selfølgelig store forskjeller der også) Vera Lynn ble spilt i morfars (kristne) begravelse sist uke, den står ikke akkurat i salmeboka... Litt av problemet til HEF er at de blir mer katolske enn paven og ser bare religionen i ting, heller enn å se at det også kan være andre grunner til at folk har et forhold til sanger og tradisjoner. I Norge de siste tusen årene er religion, kultur og tradisjon så tett sammenflettet at det knapt er mulig å skille selv om man går inn for det. De aller fleste har et ganske pragmatisk forhold til akkurat det, derfor blir det så latterlig når noen insisterer på det motsatte, bare av prinsipp. Det blir litt som de som insisterer på å si god solsnu heller enn god jul (ekstra ironisk med tanke på at ordet jul kommer fra den gamle hedenske festen...). 1
Rosalie Skrevet 27. september 2017 #17108 Skrevet 27. september 2017 Jeg vil påstå, etter å ha lest inne på HEF’s sider, at de er ateister. De påstår at de er humanister, og det stemmer sikkert, men det er opptatt at «deres» humanisme er ikke-teisk.
Daria Skrevet 27. september 2017 Forfatter #17109 Skrevet 27. september 2017 Tror aldri jeg har truffet en HEF'er som ikke definerer seg som ateist - det er jo en del av deres egen definisjon av humanisme: ”Humanismen er et demokratisk, ikke-teistisk og etisk livssyn som fremholder menneskets rett til og ansvar for å forme og gi mening til sitt eget liv. Humanismen avviser overnaturlige oppfatninger av virkeligheten.” Jeg har ingen problemer med at folk er ateister, men jeg har problemer med at de blir så fanatisk ikke-religiøse at det kommer i veien for normalt gangsyn. Min erfaring er at de som er religiøse selv har større toleranse for andres religion enn mange inne-troende. Det er neppe tilfeldig at det er ateister som hvert år fronter motstanden mot skolegudstjenester. De dytter gjerne muslimer og andre med annen tro enn kristendommen foran seg, men de muslimske foreldrene jeg har sett uttale seg har uten unntak ment at det er uproblematisk og at barna deres ikke tar skade av å lære litt om andre religioner og oppleve et annet gudshus... 1
Rosalie Skrevet 27. september 2017 #17110 Skrevet 27. september 2017 Men når de offisielt uttaler seg i media, svarer de benektende på at de er ateister, for de er humanister...
Daria Skrevet 28. september 2017 Forfatter #17111 Skrevet 28. september 2017 Hva man skal fylle tiden med når det ikke er konkurranse-sesong? Hva med en norsk-østerriksk-finsk golfturnering? Hopperne er i ferd med å etablere en ny tradisjon - og det er sånne ting som gjør at det er så god stemning dem imellom på konkurransene også, det er jegt villig til å sette ganske mye på...
Daria Skrevet 28. september 2017 Forfatter #17112 Skrevet 28. september 2017 Jeg glemte visst å nevne at jeg har ferie nå
Sauen Shaun Skrevet 29. september 2017 #17113 Skrevet 29. september 2017 På 22.9.2017 den 23.40, Daria skrev: Og så har vi ingen sauesmiley... Ja til sauesmiley
Jerle Skrevet 29. september 2017 #17114 Skrevet 29. september 2017 12 timer siden, Daria skrev: Jeg glemte visst å nevne at jeg har ferie nå Høres deilig ut!
Daria Skrevet 29. september 2017 Forfatter #17115 Skrevet 29. september 2017 Innledet ferien med litt høstshopping (te, bok og strømpebukser i ymse farger), høstvandring i Slottsparken og høytlesning av Fosse-dikt på Det Norske (tekopp og kake en selvfølge). Dessuten traff jeg på et aktivt ekorn og en utstoppet hjort. Sistnevnte var omsorgsfullt pakket inn i plast og sto utenfor Det Norske og ventet på skyss til Aarhus...
Daria Skrevet 29. september 2017 Forfatter #17116 Skrevet 29. september 2017 Jeg hadde et av de øyeblikkene i dag hvor jeg står inne i en klesbutikk (i dette tilfellet Gina Tricot) og har en alvorlig samtale med meg selv om hvor gammel jeg faktisk er og at enkelte ting kan og bør man faktisk overlate til tenåringene. De hadde ballerinasokker - sokker med lange påsydde bånd man tvinner oppover leggene som på ballettsko. Jeg har aldri sett det før, men fikk umiddelbare lyster...
Daria Skrevet 29. september 2017 Forfatter #17117 Skrevet 29. september 2017 Hvem skal nå belære oss om skikk og brukt under store kongelige begivenheter på svt...?
Daria Skrevet 29. september 2017 Forfatter #17118 Skrevet 29. september 2017 På 18.8.2017 den 15.46, Daria skrev: Det ble visst både potteplante og Ben & Jerry-is på vei hjem i dag - det er jo fredag. Derimot sto jeg over Fretex' bok om norske geitenavn - så spesielt interessert er jeg faktisk ikke... Det er visst ikke noen som er så spesielt interesserte - kan melde at boka om geitenavn fortsatt er tilgjengelig på Fretex i Universitetsgata...
Rosalie Skrevet 30. september 2017 #17119 Skrevet 30. september 2017 Veldig spesielt å ha mannen i huset hjemme nå, tidligere har han jo hatt høstferie på fjellet. Men han har gått fra å være lærar til skuleleiar, og da er det slutt på lærerferiefriavspasering, gitt.
Daria Skrevet 30. september 2017 Forfatter #17120 Skrevet 30. september 2017 Kveldens beste replikk: -Du er så gammel at du kunne vært stamfaren hennes!il Tett fulgt av -Det er jo ikke din fortjeneste at jeg kommer. Jeg kommer, du er tilfeldigvis i området og yter verdifull assistanse... Begge avlevert av Andrea Bræin Hovig i Closer, hvor vi også kunne nyte synet av Nikolai Cleve Broch i legefrakk. Scenen hvor han og Ander Danielsen Lie sitter med hver sin mac og sexchatter var også minneverdig Forøvrig synes jeg menn på 50+ bør tåle å høre noen si pikk og fitte på scenen uten å bryte ut i høy tenåringslatter...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå