Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ble ikke Stjernekamp i kveld, men kikket innom twitterreaksjonene nå. Det er jo litt underholdende at folk etter så mange år med denne typen program med telefonavstemninger fortsatt går i harnisk og tror at det er kvalitet som er (bør være) det avgjørende for resultatet.Ingen hadde hørt om Makeda på forhånd, selvfølgelig vil hun ryke ut tidlig nesten uansett. Det er bare plass til en relativt ukjent utfordrer, i år er det Adam Douglas. Dette er rimelig forutsigbart, ingen grunn til å bli sjokkert :filer: 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser på insta at sopplukking tydeligvis var dagens obligatoriske aktivitet. Det hadde ingen fortalt meg, så jeg tok en tur i operaen i stedet...

Skrevet

7 av 10 kaster trusene sine på feil sted.

Jeg vet at alle tekstiler kan leveres i fretex-containere, men akkurat trusene mine forbeholder jeg meg retten til å ikke sende til resirkulering etter bruk. Det går i kategorien for privatlivets fred...

Det sto forøvrig ikke noe om hvorvidt det å kaste dem på Tom Jones eller andre smørsangere (Jonas Kaufmann fikk jo en på the Proms et år :fnise: ) er et godkjent alternativ... 

Skrevet

Et hint av sensommer i dag - jeg feiret med å kjøpe is av en ung mann med knallblå øyne hos Ben & Jerry og nyte sola i Spikersuppa :sol: 

Skrevet
Sitat

«Vi har full forståelse for at noen ikke finner klær som passer for de hos oss. Kvinnekroppen kommer i mange ulike fasonger og vi ser at det med størrelse er veldig personlig. Vårt undertøy skal sitte innerst på kroppen og være tett på huden da de er laget for å ha et annet plagg utenpå. Når det er sagt så skjønner vi også på kritikken at vi denne sesongen har produsert noen klær i størrelser, materiale og fasong som gjør at de oppleves som små. Det må vi jobbe med og gjøre bedre i fremtiden».

Så mye dumt kan man altså lire av seg på ett enkelt avsnitt :murvegg: Særlig vi ser at dette med størrelse er veldig personlig var jo et usedvanlig intelligent utsagn, og merk at deres undertøy (i motsetning til annet undertøy? :vetikke: ) skal innerst, under andre klær. Kan noen fortelle det til alle de som vandrer rundt med Kari Traa-trøyer som topper til hverdags? Dessuten vil jeg påpeke at når man ikke er i nærheten i å få på seg et plagg i den størrelsen man vanligvis bruker, så oppleves ikke plagget som lite - det ER lite.

Forøvrig forventer jeg streng tatt at en presse- og markedssjef i det minste kan formulere seg korrekt grammatikalsk, selv om det skorter på innholdet...

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Daria skrev:

Så mye dumt kan man altså lire av seg på ett enkelt avsnitt :murvegg: Særlig vi ser at dette med størrelse er veldig personlig var jo et usedvanlig intelligent utsagn, og merk at deres undertøy (i motsetning til annet undertøy? :vetikke: ) skal innerst, under andre klær. Kan noen fortelle det til alle de som vandrer rundt med Kari Traa-trøyer som topper til hverdags? Dessuten vil jeg påpeke at når man ikke er i nærheten i å få på seg et plagg i den størrelsen man vanligvis bruker, så oppleves ikke plagget som lite - det ER lite.

Forøvrig forventer jeg streng tatt at en presse- og markedssjef i det minste kan formulere seg korrekt grammatikalsk, selv om det skorter på innholdet...

Nettopp, de oppleves ikke som små i størrelsen - de er små! :opplyser: Ser mange har klaget, blant annet på FB, og skjønner det godt. Jeg har utelukket KT totalt, og lever fornøyd med Devold-ull. Ikke like fancy mønstre, men behagelige og PASSER! 

• Liker 1
Skrevet

Klær som passer er alltid en god prioritering :Nikke: 

Nå skal jeg kverulere litt igjen - because this is how i roll (assosiasjonsviruset hilser) - men jeg ser at den siste fb-dilla nå er så sette "Jeg er organdonor" på profilbildet. Burde det ikke heller være "potensiell organdonor" - å bli donor innebærer jo at man ikke lenger trenger dem selv...

Skrevet

Dagens observasjon: Postmannen har postlogo på strømpene... :fnise: 

Skrevet
15 timer siden, Daria skrev:

Klær som passer er alltid en god prioritering :Nikke: 

Nå skal jeg kverulere litt igjen - because this is how i roll (assosiasjonsviruset hilser) - men jeg ser at den siste fb-dilla nå er så sette "Jeg er organdonor" på profilbildet. Burde det ikke heller være "potensiell organdonor" - å bli donor innebærer jo at man ikke lenger trenger dem selv...

:fnise: Jeg tenkte akkurat det samme selv i går når det begynte å dukke opp på min FB.

Skrevet

Godt vi er flere :fnise: Altså - jeg donerer mer enn gjerne organene mine om det skulle bli aktuelt, men jeg håper jo å slippe.

Skrevet
Akkurat nå, Daria skrev:

Godt vi er flere :fnise: Altså - jeg donerer mer enn gjerne organene mine om det skulle bli aktuelt, men jeg håper jo å slippe.

Det er i grunn planen min også, å slippe :ler:

Skrevet

Jeg slipper å donere mine. Er ingen som vil ha verken organer eller blod fra meg... 

Skrevet

Det er slutt for den einaste mannen frå Stryn som suuuug i fotball... (les Are Kalvøs fotballopera Norge-Brasil - den finnes i bokform...).

Vi delte fly med en delegasjon derfra hjem fra Berlin for noen år siden - lurer på om han som hadde MoN-traktoren tatovert på leggen fortsatt synes det var en god idé...?

Skrevet

Begravelse i dag. Litt trist, litt godt - og etterhvert et hyggelig familietreff. Det er ikke så ofte vi er samlet alle søskenbarna. 

Avsluttet dagen i konserthuset - en Sibelius-symfoni er jo aldri feil. Dessuten var den finske ambassadøren der for å dele ut årets Sibeliuspris, jeg blir alltid litt glad av å høre noen snakke finlandssvensk...

Skrevet (endret)
13 timer siden, Daria skrev:

Begravelse i dag. Litt trist, litt godt - og etterhvert et hyggelig familietreff. Det er ikke så ofte vi er samlet alle søskenbarna. 

Avsluttet dagen i konserthuset - en Sibelius-symfoni er jo aldri feil. Dessuten var den finske ambassadøren der for å dele ut årets Sibeliuspris, jeg blir alltid litt glad av å høre noen snakke finlandssvensk...

:klemmer: Kjenner følelsen, litt trist og litt godt. :hjerte:

Finlandssvensk fikk jeg høre mye av i København, fikk også høre islandssvensk.(Den var ny for meg, har kun hørt islendere snakke dansk før) De var begge mye mer forståelig enn helt vanlig dansk. Fant ut at vi fra Norge hadde en fordel, vi skjønte så og si alt(når de snakket sakte), mens svenskene slet mye med dansken og danskene slet mye med svensken. Finnene og islenderene hadde egne tolker. Det var påbudt å snakke "nordisk" på talerstolen og det ble ganske mange morsomme "dialekter".

Endret av Jerle
Skrevet (endret)

Jeg har hatt danskspråklig formiddag - halvdagsseminar hvor begge foredragsholderne var danske og snakket om danske biiblioteks- og leseapper. Gikk så greit så, man har jo familie fra de trakter... :filer: Men jeg tror også det er som du sier - nordmenn skjønner jevnt over både dansker og svensker bedre enn de gjør hverandre.

Fikk til og med goodie-bag i dag - vi er ikke så godt vant i vår bransje, så vi er ganske lette å glede :fnise: Tøynett trenger man jo alltid flere av, for ikke å snakke om uglerefleks :hoppe: Drikkeflaske, mobiltilbehør, en krimbok jeg nok donerer til jobben og en dings jeg ikke aner hva er :fnise: Samt potetgull og oreokjeks :sikle: 

Endret av Daria
Skrevet

Teaterskade: Når tv2s sykkelkommentator nevner Salt Lake City i en bisetning og jeg umiddelbart har denne på hjernen... :fnise: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...