Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Åh, Erik, talk kulturpolitikk to me, baby...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Book of mormorns - 13 timers forestilling, egentlig en dokumentar. Javisst, Frank, vi tror deg... :fnise: 

Skrevet
49 minutter siden, Daria skrev:

Du fant ut av det, så jeg :fnise: 

:) 

Skrevet

Blir nok et par turer innom teateret i høst, også, gitt...

Skrevet

Et par turer i måneden kan det fort bli, ja... :fnise: 

Skrevet
57 minutter siden, Daria skrev:

Et par turer i måneden kan det fort bli, ja... :fnise:

Same procedure as every year......

Skrevet

Jeg tok endelig sjansen på å google "shagging the dog", etter å ha sett QI-episoden hvor utrykket kommer opp flere ganger og lurt hver gang på om det virkelig er et uttrykk. Jeg kan fortelle alle andre som har brukt tid på å fundere på dette at ja, det er faktisk et kanadisk uttrykk som betyr å anstrenge seg svært lite...

Skrevet

Jeg vet ikke helt hva Tine har gjort med gräddosten jeg kjøpte i dag, men den er ikke det mest vellykkede de har sendt fra seg... Fargen er feil, konsistensen er feil, den smaker altfor salt og knirker mot tennene. Kanskje den funker bedre til pasta... Dagens ilandsproblem.

Skrevet

Når man er i tvil om orkesteret egentlig spiller riktig, er det naturlig å anta at stykket er fra denne siden av 1900... *ser Kontrapunkt*

Skrevet

Maxbo har et gulv som heter Delikat pære, men det er kanskje ikke det jeg skal basere valget på...? Jeg skjønner ikke at folk liker å pusse opp, jeg skal bare bytte et halv kjøkken og får jo eksem av å måtte bestemme alt mulig. Ny oppvaskkum? (Velger jeg en uten avrenningsbrett, dobler jeg nesten vanlig benkeflate, det kan jo ha sine fordeler...) Ny kran? (Disse som går i en høy bue er jo mer elegante...). Integrert komfyr? (Fordel: Kan åpne og vaske vinduet uten å flytte komfyren og ta ned panelovnen først. Ulempe: Dårlig erfaring med sånne komfyrer. Dessuten unødvendig utgift - den jeg har funker jo helt fint og er knapt 6 år.). Tre, fire eller fem skuffer? (Fem! Tror jeg...). Ha med gulv og benkeplate - eik? Svart? (laminat, vel å merke...). Bør de være samme, eller absolutt ikke? :bond: Egentlig har jeg planer om å male veggene også, men det kan vente til sommeren...

Skrevet

Og så fant hun vinylgulv... Med mønster... Muligens litt i overkant, selv i svart...? Under benkeskapene kan jeg se lagene med tidligere gulvbelegg - en gang i tiden hadde kjøkkenet et gulv som likner dette, bare i rødt og blått. Men sjakkrutet er jo faktisk litt i 50-tallsstilen, mye av kjøkkeninnredningen min er den originale fra 1950. Gulv i grått og hvitt, og vegger i pastellfarger, rosa eller mintgrønt eller noe - det kunne jo fungert...

Skrevet

Sjakkrutet gulv på kjøkkenet er stilig. 

Skrevet (endret)

Integrert komfyr uten tvil! Og med de fordelene du får i tillegg er det verdt kostnaden.

Enig i at det er slitsom med alle valgene under oppussing.

Endret av Serafina.
Skrevet

:ler: Jeg er helt lik deg, for eksem bare av å tenke på oppussing. Likevel er vi midt i prosessen vi også. :sukk:

Det eneste jeg synes var lett å velge var nytt dusjkabinett. Når det først var montert var det i grunn alt for stort, slik noen på sidelinjen hadde sagt. Men jeg er fortsatt fonøyd. :nigo:

Det var en glede at det vi gjør ble så dyrt at oppussing av vårt soverom, fiksing av liten veranda og maling av huset er utsatt til neste år. Dvs at jeg slipper å bestemme meg for farger og dill dall helt enda. :hoppe:

Skrevet

Jeg har innsett at jeg ikke bryr meg nok om interiørdetaljer. Ja, det er kjekt å ha en oppvaskkum, men hvorfor må det være mange alternativer - jeg skal jo bare vaske opp i den... Og fordi jeg vet at jeg stort sett er fornøyd når det er på plass uansett hvilken av de to tilsynelatende like (why?!) hvite skapfrontene det blir, om veggene blir rosa eller grønne og benken svart, grå eller eik klarer jeg heller ikke legge så voldsomt mye engasjement i det. Med mindre jeg finner noe jeg virkelig faller for da- jeg er ganske tent på det rutete gulvet nå :ler: I komfyr-avgjørelsen kom også miljøsamvittigheten min til overflaten - skal jeg kjøpe nytt for å bytte ut noe som faktisk fungerer helt uten problemer og er relativt ny, bare for å spare noen minutters styr de få den ene gangene jeg vasker vinduet i året?

I teorien kunne jeg tenkt meg å bytte ut benkeskapene med noen som likner på de de øvrige originale skapene, og folk med mer interesse for interiør enn meg sier at det er jo bare å følge med på Finn, det legges ut gamle kjøkken der. Men det er så mye raskere og enklere å bare finne en ikea-løsning - igjen, jeg bryr meg ikke nok til å gidde...

Skrevet

:sol::essen2::ac::essen2: *savner vannmelon-smiley*

Dagen kort oppsummert (samt et legebesøk. Krystallene mine vandrer, men det er visst ikke så farlig - de vandrer til steder de ganske lett kommer ut igjen fra :vetikke: ). Planen for resten av ettermiddagen og kvelden inkluderer taco og friidrett, mer :ac: og sannsynligvis også :kaffekopp: og :sjokolade:. Men hvor skal man begynne - Kennedy eller Edda? Eller kanskje aller først fylle tekannen? Akk, alle disse valgene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...